SV-Tråden!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Simppi skrev:
Tack detsamma...själv har jag varit jäkla lat med postandet här på SH...sitter mest och slöläser på jobbet.
Nån in Swedala som köpt en seat cowl till 03+ som inte kostar skjortan?
Kollade på http://www.oneidasuzuki.com/store/customer/home.php och dom har en för 69$!!!!....här kostar den 4ggr så mycket...synd bara att man inte kan importera till muminland. :(

Köpte min från England,£42(ca 650:)kändes rätt lagom för en
lackad orginalkuts :tummenupp
Oneidasuzuki verkar ju ha bra priser men verkar inte skicka till
Europa o så tillkommer ju tull o sånt elände när man beställer
från Amerikat!

.

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ER-6N
2fast4hjo skrev:
:pannkyss Kan vara bra att ha stämplar i serviceboken vid en eve försäljning även på en "äldre" hoj.

Visst, man har ju hört talas om att vissa tokprutar på hojar utan servicebok. Men man kan ju hoppas att det som en köpare eventuellt prutar för att man inte har ifylld servicebok vägs upp av det man sparat på att göra servicarna själv. Dessutom talar ju hojens synliga skick till stor del om hur den har varit skött.

I Göteborg finns bara en auktoriserad verkstad för Suzuki, och jag tycker inte de känns så "servicinriktade". De verkar mest bara vara ute efter mina pengar. :va Lite tråkigt.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Olzon skrev:
I Göteborg finns bara en auktoriserad verkstad för Suzuki, och jag tycker inte de känns så "servicinriktade". De verkar mest bara vara ute efter mina pengar. :va Lite tråkigt.

Kolla upp RN LÄNK Han har ett riktigt bra rykte vad jag vet iallafall, har inte lämnat in min hoj själv än, men köpt delar av honom och fått bra hjälp.
ca 2400 skulle han ha för den stora servicen med ventiljustering.

/Dan

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Olzon skrev:
Var kapar man orginalsystemet när man sätter på slipon? Lite nyfiken bara...

Hej! Jag har inget till salu, men kan berätta hur mitt monterades!

Det var så pass enkelt så att det gick att skruva isär. Främre cylinderns rör, där ser du skarven under motorn. Den bakre cylinderns rör är skarvat ungefär vid stötdämparen.

Jag köpte ett GPR, kostade mig 4200 med frakt ungefär. Värt varenda krona! Vilket ljud! :yoparty

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ER-6N
trummiz skrev:
Hej! Jag har inget till salu, men kan berätta hur mitt monterades!

Det var så pass enkelt så att det gick att skruva isär. Främre cylinderns rör, där ser du skarven under motorn. Den bakre cylinderns rör är skarvat ungefär vid stötdämparen.

Jag köpte ett GPR, kostade mig 4200 med frakt ungefär. Värt varenda krona! Vilket ljud! :yoparty

Det blev att jag köpte ett ART-slipon från Checkray.se. Jag satte kapen i orginalsystemet ungefär 15 cm från dämparen, på med skarvröret, skruva fast. Hur enkelt som helst. Och ljudet, helt underbart. Det är inte mycket som slår sången från en V-twin. :yoparty

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Olzon skrev:
Det blev att jag köpte ett ART-slipon från Checkray.se. Jag satte kapen i orginalsystemet ungefär 15 cm från dämparen, på med skarvröret, skruva fast. Hur enkelt som helst. Och ljudet, helt underbart. Det är inte mycket som slår sången från en V-twin. :yoparty

Håller helt med!! Jag köpet också ett Art från samma ställe i somras. Klart prisvärt och hur bra ljud som helst.

Jag tycker det verkar som att man fick nån extra häst...speciellt från låga varv...är det mentalt eller?

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
2fast4hjo skrev:
:pannkyss Kan vara bra att ha stämplar i serviceboken vid en eve försäljning även på en "äldre" hoj.

Förvisso sant men frågan är om du får igen pengarna vid en försäljning?

/Urban

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ER-6N
Krills skrev:
Håller helt med!! Jag köpet också ett Art från samma ställe i somras. Klart prisvärt och hur bra ljud som helst.

Jag tycker det verkar som att man fick nån extra häst...speciellt från låga varv...är det mentalt eller?

Svårt att avgöra då alla vägar omkring där jag bor är belagda med nåt slags vitt, blött, kallt och halt. Usch o fy för vintern.

Men nån extra hästkraft låter ju inte fel :yoparty

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
Sv 650
Nu är min Sv färdig för sommaren :banana
litensv.jpg

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
SV1000S -05
Jag har skaffat mig nya bolt-on och luftfilter till min nu. Funderar på att lämna in den för bänkning och justering av insprutning och dylig elektronik, har hört att det skall vara bra. Är det någon här som har gjort det på sin SV-tusing? Gör någon skillnad eller är det borkastade pengar?

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Mangoo skrev:
Jag har skaffat mig nya bolt-on och luftfilter till min nu. Funderar på att lämna in den för bänkning och justering av insprutning och dylig elektronik, har hört att det skall vara bra. Är det någon här som har gjort det på sin SV-tusing? Gör någon skillnad eller är det borkastade pengar?

På SV 650 med sprut (03+)rekomenderas ju bänkning o justering
om man byter till öppnare dämpare+filter så det borde ju gälla
för 1000 oxå!Enbart dämpare eller filter ska funka bra utan justering.

Tydligen skall original sprut vara justerbart om de har rätt grejor
för det,kanske bara Suzukiverkstäder med bänk som fixar det?

.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
2fast4hjo skrev:
nja det är ju inte fel... men va fan.. det går ju alltid att stämpla själv.. eller be nån man känner stämpla.. kanske en bilverkstad eller nått... det viktigaste är ju inte stämpeln utan att arbetet är utfört...!

jag gör också allt själv... billigast.. :tummenupp

Last edited:

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
Sv 650
porec skrev:
grym snygg :tummenupp :tummenupp å inte su dum i gult, ganska ovanligt att se!

var köpte du din belly???? hur mycket? lackade själv?

Köpte den av nån fransman. Kostade mig 188€ med färg och ja målade den själv. Först var ja lite skeptisk till den gula färgen men nu skulle jag aldrig byta. Det är ju pärlemogul. :yoparty
Så är den ju ganska sällsynt Suzuki Finland har iaf inte importerrat gula SV:n.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
var köpte du din belly.. vet att det redan har framkommit innan, men årkar inte leta tillbaka i det förflutna..

Pyhis skrev:
Köpte den av nån fransman. Kostade mig 188€ med färg och ja målade den själv. Först var ja lite skeptisk till den gula färgen men nu skulle jag aldrig byta. Det är ju pärlemogul. :yoparty
Så är den ju ganska sällsynt Suzuki Finland har iaf inte importerrat gula SV:n.
gul = e ful har du inte hör de innan..??? hihi :tungan

ne den e verkligen läcker på din hoj.. men på den gammla gör den sig inte lika fin, för det är så vanligt.

188 e inte det lite mycket? jag tycker det låster det, men det kanske det inte e?
det värsta e om man vurpar så pajar man ju ännu en kåpa, men jag funderar på en belly.. der lite snyggare ut med.. å den du har e ju den snyggaste..!

trummiz

Alla har vält!
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200 -97
Olzon skrev:
Och ljudet, helt underbart. Det är inte mycket som slår sången från en V-twin.

Håller med! JAg har en filmsnutt före och en efter att jag monterade sliponet. Brukar sitta å mysa till "efter-filmen" här i vintermörkret ibland... :3freak

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
Sv 650
porec skrev:
var köpte du din belly.. vet att det redan har framkommit innan, men årkar inte leta tillbaka i det förflutna..

gul = e ful har du inte hör de innan..??? hihi :tungan

ne den e verkligen läcker på din hoj.. men på den gammla gör den sig inte lika fin, för det är så vanligt.

188 e inte det lite mycket? jag tycker det låster det, men det kanske det inte e?
det värsta e om man vurpar så pajar man ju ännu en kåpa, men jag funderar på en belly.. der lite snyggare ut med.. å den du har e ju den snyggaste..!

Jaanå ganska dyyrt är det men kostar de så smakar de :hihi
1 210,00 kr kostar den på http://mcevolution.se/pol_suzuki1.htm
men allt e ju lite dyrare i Finland. Enbart färgen kosta över 50€ :död

Gult = Mycket fiint :fatta! :hihi Den gamla har ju inte samma nyans heller och så e den int pärlmeo :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln