SV-Tråden!

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Här kommer lite bilder på Suzukis original seatcowl + annat installationsmaterial.

Bifogat

• SeatCowl1.jpg
    SeatCowl1.jpg
    70.2 KB · Visningar: 59
  • SeatCowl2.JPG
    SeatCowl2.JPG
    82.8 KB · Visningar: 81
  • SeatCowl3.JPG
    SeatCowl3.JPG
    57.9 KB · Visningar: 62
  • SeatCowl4.JPG
    SeatCowl4.JPG
    80.4 KB · Visningar: 59

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Simppi skrev:
Här kommer lite bilder på Suzukis original seatcowl + annat installationsmaterial.

Ser lika bra ut som min men det är ju fel färg på den där :D
Skönt med orginalkuts,passform och lack är ju Suzuki orginal :tummenupp

.

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
köpes: sv 650

Suget börjar bli riktigt stort nu efter en sv 650. Om ngn snäll själ har en 00-01 till salu eller vet en hoj för mindre än 40 papp kan ni skriva tillbaka på forumet eller maila:mmalb03@student.vxu.se

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Mr. Kongo skrev:
Hur är det att skjutsa med en 650?

Hur van är du vid att skjutsa, är passagerare van vid att åka bakpå. Samarbetar ni och kör försiktigt så är det inte svårare/lättare om det är en sv eller någon annan liknande hoj. (Passageraren sitter lite lågt jämfört med en sv 1000, bild)

Inga bus som passagerare inte är med på.

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mr. Kongo skrev:
Hur är det att skjutsa med en 650?
det funkar bra tycker jag.. men jag har kännslan av att man sitter ganska högt... efter en stund så kan man bli lite trött i knäna... jag jämför med en gsx600f som min kompis har.. och den är mycket mycket skönare att åka bak på.. men sv funkar fint... (fast va fan... det är ju tråkigt att ha nån bak)

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Tänkte väl mest på hur motorn orkar med två pers (~150 kg), är ju skapligt värdelöst att skjutsa med fzr:en :gnissla

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
Mr. Kongo skrev:
Tänkte väl mest på hur motorn orkar med två pers (~150 kg), är ju skapligt värdelöst att skjutsa med fzr:en :gnissla

Om det är kasst så blir det inte bättre med en Sv. Prova köra bil med släpkärra. Inte så skoj såvida den inte innehåller bärs eller en ny mc....

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mr. Kongo skrev:
jag vet inte.. men jag tycker det går undan med 2 på... men va fan det är ju en hoj med 72hk orginal... ska du ha nått djävulsk så får du nog kolla på nån annan "värsting" hoj mitt betyg 0 - 10 : Funkar bra.!

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Slutsats är alltså att det går att skjutsa trotts den låga effekten lite snabbt på kurviga vägar? så länge man inte ska busa vilket jag ändå inte har några planer på.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Mr. Kongo skrev:
Slutsats är alltså att det går att skjutsa trotts den låga effekten lite snabbt på kurviga vägar? så länge man inte ska busa vilket jag ändå inte har några planer på.

Ja det ska inte vara några problem. Det som jag tycker är lite jobbigt är att eftersom jag är ganska kort (172cm) så sitter jag längst fram mot tanken och passageraren sitter bakpå. Då blir det ett ganska stort glapp mellan passageraren och mig som kör och det blir jobbigt för passageraren som måste luta sig fram ganska mycket och sen blir det jobbigt för mina handleder också. Hade en Suzuki RF 600 förut och den var bättre att skjutsa på.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
sitter jag längst fram mot tanken och passageraren sitter bakpå. Då blir det ett ganska stort glapp mellan passageraren och mig som kör och det blir jobbigt för passageraren som måste luta sig fram ganska mycket .
har samma problem... jag känner inte av det.. men tjejen som sitter bak har lite svårt med att räcka fram med händerna... det går men blir ansträngande för henne.!

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Sv:n är mycket bra att skjutsa med, har t om kört bana med passagerare med "storebror".

Det finns betydligt värre hojar att åka bakpå på och skjutsa (har skjutsat på både radfyror, V-twin, stor som liten kubik)

Vem har sagt att det ska vara bekvämt att åka bakpå :hihi

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Power Commander - Dyr onödig burk eller bra stuff?

Hej!

Nån som har provat pc till sin 650? Den kostar 6000:- inkusive bänkning hos både AVA-Mc och Din-Mc i Stockholm. Jag har effektsystem och ska införskaffa Kn-filter till våren. Skulle man märka nån skillnad? Är skillnaden värd 6000:-?

//Stoffe.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Hej!

Nån som har provat pc till sin 650? Den kostar 6000:- inkusive bänkning hos både AVA-Mc och Din-Mc i Stockholm. Jag har effektsystem och ska införskaffa Kn-filter till våren. Skulle man märka nån skillnad? Är skillnaden värd 6000:-?

//Stoffe.
det jag har hört/vet.. så är det inte värt det... men man bör kanske omsynkronisera eller va fan det heter när man har både ett effetktsystem å öppnare filter... men Power C.. ska visst inte vara värt...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024