Linsurfer skrev:Tja, hur många kusar 'cirkus' är det i en sv 650 säg 05:a??
tror inte det heller.. men grejen är den att jag vet inte hur glykolen e i min... första sesongen som jag äger den om man säger så... åjag har verken bytt eller fyllt på... va fan.. jag skiter i att starta fanskapet tills det går att köra den...drömmer ändå varje dag om att få köra så vad skulle det bli om jag får höra den brumma... PS. kom hem nu.. har varit ute en liten runda.. träffade en kille som kom ut precis från Polisen, han hade snott ett "KO-skinn" ja ni läser rätt... ett muuuu skinn från de lokala discot, hängde på väggen eller nått.. å det komiska är att han pker dit för Grov stöld, 8-10000:- i skadestånd/böter.. + att åklagare e inblandad... va fan har de inget bättre för sig.. ge honom 1500 - 2000:- i böter å låt killen gå, det är ändå kännbart.Freon_leon skrev:är nog ingen fara, bara man har tillräckligt med glykol i kylaren och oljan inte är allt för kall så går det nog bra... fast jag ska nog inte försöka slå föra årets rekord när jag tog ut den 8 mars första gången .
porec skrev:jup har funderat på att höja, å det är ku ingen höjdar marknad på Sv-delar... vi får se hur det utväcklas... mäst rädd är jag att jag ska skrota den på bana..! njöd annars med din blåa fara?
porec skrev:tror inte det heller.. men grejen är den att jag vet inte hur glykolen e i min... första sesongen som jag äger den om man säger så... åjag har verken bytt eller fyllt på... va fan.. jag skiter i att starta fanskapet tills det går att köra den...drömmer ändå varje dag om att få köra så vad skulle det bli om jag får höra den brumma... PS. kom hem nu.. har varit ute en liten runda.. träffade en kille som kom ut precis från Polisen, han hade snott ett "KO-skinn" ja ni läser rätt... ett muuuu skinn från de lokala discot, hängde på väggen eller nått.. å det komiska är att han pker dit för Grov stöld, 8-10000:- i skadestånd/böter.. + att åklagare e inblandad... va fan har de inget bättre för sig.. ge honom 1500 - 2000:- i böter å låt killen gå, det är ändå kännbart.
Krills skrev:Jepp jag är kanonnöjd men har ju bara hunnit köra drygt 400 mil ännu. Fler lär det bli i sommar Har du kört din på bana? Det är nåt jag ska försöka göra i sommar om det går. Måste vara både roligt och lärorikt, det enda taskiga är ju det där med försäkringen. Tror inte den gäller bankörning, får väl montera på puckar överallt isåfall. Vad har du för slipon på din?
2fast4hjo skrev:Dags att anmäla sig till www.racingworld.se :s bankörning på kinnekulle http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1948600#post1948600
Krills skrev:Det är för långt till Kinnekulle för min del, tyvärr. Måste ju finnas några andra banor man kan köra på?
Nypan83 skrev:Hmm.. Förbifartsåkning max 95dB, det lär ju inte jag klara.
2fast4hjo skrev:Tråkigt, om det bra hänger på övernattning så går det att ordna.. Kreuger brukar övernatta hos oss men får väl plats för en till
nop har inte haft den på bana än... men längtar... jag har GPR på min, men kommer nog få byta innan jag kör bana...men ska låna hem en db mätare å se vad de visar nån dag..Krills skrev:Jepp jag är kanonnöjd men har ju bara hunnit köra drygt 400 mil ännu. Fler lär det bli i sommar Har du kört din på bana? Det är nåt jag ska försöka göra i sommar om det går. Måste vara både roligt och lärorikt, det enda taskiga är ju det där med försäkringen. Tror inte den gäller bankörning, får väl montera på puckar överallt isåfall. Vad har du för slipon på din?
vet ej, men ser ut som att man kan göra sig egna, om man har svets/och kan svetsa lite.... eller? kan säkert fråga nån du känner om du inte själv kan.Ekberg skrev:Hej !
Är det någon som vet vart man kan få tag i en sån här ljuddämparhållare ?
/Dan
porec skrev:vet ej, men ser ut som att man kan göra sig egna, om man har svets/och kan svetsa lite.... eller? kan säkert fråga nån du känner om du inte själv kan.
Jo det är sant, och jag bor i Småland så det är väl därför jag fick ideen.Ekberg skrev:Jo det är klart man kan det.
Men ibland är det enklare att köpa den bara, om man vet vart den finns vill säga.
/Dan
DP skrev:."inlägg"
.
du menar en db killer??? det har ju funnits ett tag, men ska kolla upp det nu på deras sida så det inte är något nytt som har kommitDP skrev:det finns numera en liten insats som man stoppar in i röret mellan dämparen & skarvröret, detta ska även dämpa så att det ska går att besiktiga med,....
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|