SV-Tråden!

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
MadDawg skrev:
Är i akut behov av hjälp!

Sitter här hemma med en überkass kylare som måste bytas ut.
Någon som vet några skrotar alt. reservdelsförsäljare som har humana priser för en studerande lymmel?
Cykeln är en SV650S 03:a.

Har skrivit inlägg i andra forum här på sporthoj men har blivit ignorerad men i den här tråden kanske man kan få lite sympati :fyllisar

Tackar för min tid i etern.
http://www.grevensmcdelar.com/ och http://www.biketrollhattan.se/ kanske är nåt
:tummenupp

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
MadDawg skrev:

Någon som vet några skrotar alt. reservdelsförsäljare som har humana priser för en studerande lymmel?

Har skrivit inlägg i andra forum här på sporthoj men har blivit ignorerad men i den här tråden kanske man kan få lite sympati :fyllisar

Kolla med dessa http://www.anderbergmotor.se/
Är du säker på att kylaren är kass, det brukar gå att laga de mest demolerade kylarna. Kolla med någon kylexpert och låt de avgöra om den är kass.

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
ola_sandin skrev:
Behöver lite tips angående drevning..
Jag ska beställa drivpaket i dagarna och funderar på om man ska dreva ned hojen lite. Orginal är 15/44 och undrar nu om man bör ha en kugg mindre fram, eller om man ska ha 2-3kuggar extra bak. Nackdelen med mindre fram är väl ökat slitage på grejerna, men är å andra sidan enklare att byta tillbaka till 15t om man nu vill köra längre. Blir det för lågt med 14t fram? Jag använder hojen mest för små slingriga vägar, men det händer att man tokkör på större vägar i högre farter. Hur många kuggar bak kan man ha utan att byta kedja? (Blev lite många frågor på en gång, men hoppas att ni fattar...)

Ett ner fram är helt ok. Då orkar den dra även lite på de högre växlarna. Tror inte ens du sänker toppfarten om du drevar ner ett fram...

/Urban

MadDawg

Forza himmelsblått!
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Yamaha TT600R -99
ola_sandin skrev:
Kolla med dessa http://www.anderbergmotor.se/
Är du säker på att kylaren är kass, det brukar gå att laga de mest demolerade kylarna. Kolla med någon kylexpert och låt de avgöra om den är kass.

Tackar!

Har mailat Anderbergsmotor nu.
Kylaren lämnades idag in på en kylarrepverkstad och jag får svar nångång nästa vecka om den är tjänlig men han sa att det var en av de mest demolerade kylare han hade sett.
Vet du någon i södra Sverige som är riktigt vassa på mckylare?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
MadDawg skrev:

Du har PM

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Dom där bobinerna, sätter man dom bak på svingen för att skydda vid en marksyning eller?
Svingslider sitter där bak, är gjorda för att kunna ha till depåstöd som inte lyfter i svingen utan i dem, men dessa är lite större än vanliga i aluminium så de funkar även som lite skydd. det är de för 149:- å man ska ha en M8 till SV. (bild nr. 1) sen så menar han på att (bild nr. 2) skulle passa med lite modifiering fram på gaffelbenen.. men det återstår att se.. å sen så har du j uvanliga puckar.. men det har jag inte kollat upp eftersom jag redan har.. men ett par svingslider kommer det nog att bli, å frakten går på 69:- för bobin/ puckar också så blir det 79:- så det var inte så mycket.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    4 KB · Visningar: 142
  • 2.JPG
    2.JPG
    4.1 KB · Visningar: 142
Last edited:

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
porec skrev:
Svingslider sitter där bak, är gjorda för att kunna ha till depåstöd som inte lyfter i svingen utan i dem, men dessa är lite större än vanliga i aluminium så de funkar även som lite skydd. det är de för 149:- å man ska ha en M8 till SV. (bild nr. 1) sen så menar han på att (bild nr. 2) skulle passa med lite modifiering fram på gaffelbenen.. men det återstår att se.. å sen så har du j uvanliga puckar.. men det har jag inte kollat upp eftersom jag redan har.. men ett par svingslider kommer det nog att bli, å frakten går på 69:- för bobin/ puckar också så blir det 79:- så det var inte så mycket.

Det räcker nog med vanliga puckar för mig och det har jag ju redan. Depåstöd är ju bra att ha om man har ett garage men det har inte jag. Får parkera ute med kapell jag. :4skrika

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Det räcker nog med vanliga puckar för mig och det har jag ju redan. Depåstöd är ju bra att ha om man har ett garage men det har inte jag. Får parkera ute med kapell jag. :4skrika
ajaj aj.. det låter inte bra.. (stöldrisk?)

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
porec skrev:
ajaj aj.. det låter inte bra.. (stöldrisk?)

Ja liten stöldrisk finns det ju alltid men en granne har haft sin ute i alla år och det har gått bra. Iof så har ju han en monster 620 dark, vem vill ha en sån? :hihi

porec skrev:

Varför ska du ha puckar fram på gaffelbenen? Kör du med halvförsäkring lr?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Varför ska du ha puckar fram på gaffelbenen? Kör du med halvförsäkring lr?
jap, + så har jag redan varit i baken, och har skrapat lite på gaffelbenen + på fälgen, så med dem kanske man inte hade gjort det...
men funderar på att höja till hel/ men självrisken e 10 000:-

flierman

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
1999 Yamaha TT600R
Hallåj, en liten fråga till er andra Sv-ägare. Jag har bestämt mig för att sälja min SV för att köra offroad..framförallt för försäkringskostnaden.

Hur är era erfarenheter av att sälja och köpa en SV650S? Hur ser marknaden ut för SV650?

Min är en 00:a uttagen 01 1800 mil med Slipon och ägd av en kvinna innan så den är som i nyskick när det gäller utsidan iallafall.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
porec skrev:
jap, + så har jag redan varit i baken, och har skrapat lite på gaffelbenen + på fälgen, så med dem kanske man inte hade gjort det...
men funderar på att höja till hel/ men självrisken e 10 000:-

Ja jag vet, det är blodigt med 10000:- men tänk på vad din hoj är värd. Blir hojen ramsne så 'är det ju bara att sälja motorcykeln i delar...

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
Ja jag vet, det är blodigt med 10000:- men tänk på vad din hoj är värd. Blir hojen ramsne så 'är det ju bara att sälja motorcykeln i delar...
jup har funderat på att höja, å det är ku ingen höjdar marknad på Sv-delar... vi får se hur det utväcklas... mäst rädd är jag att jag ska skrota den på bana..! njöd annars med din blåa fara?

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
imponerad

Flyttade på hojen i veckan och provstartade den efter 3,5 månader i glömska, hoppade igång direkt, har inte ens plockat bort batteri och sånt man "ska" göra! Trodde att det skulle vara vara som på gamla hojen stå och försöka tills batteriet tog slut och sedan putta hojen i en 1 km...

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Freon_leon skrev:
Flyttade på hojen i veckan och provstartade den efter 3,5 månader i glömska, hoppade igång direkt, har inte ens plockat bort batteri och sånt man "ska" göra! Trodde att det skulle vara vara som på gamla hojen stå och försöka tills batteriet tog slut och sedan putta hojen i en 1 km...
gott, står den i varmgarage? om inte, är du inte rädd att nått är fryset?

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
flierman skrev:
Hallåj, en liten fråga till er andra Sv-ägare. Jag har bestämt mig för att sälja min SV för att köra offroad..framförallt för försäkringskostnaden.

Så gjorde jag när jag sålde min SV. Det är kul som fan att skita ned sig själv och hojen! :hihi

flierman skrev:
Hur är era erfarenheter av att sälja och köpa en SV650S? Hur ser marknaden ut för SV650?

Jag fick 43 kkr för min 04 som hade gått 1200 mil, slip-on samt lite skrapad på ena sidan. En polare sålde sin 04 med slip-on och ca 800 mil på mätaren för 47500 kr. Marknaden för SV650 är precis som för alla hojar, allt går att sälja sålänge priset är rätt. :tummenupp

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Freon_leon skrev:
har ståt i kall garage, tror inte att något fryser (blir orolig när du säger så där)...
hahah... ja du, men man vet aldrig... min står kallt me.. så jag vågar inte dra igång den...!!!

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
porec skrev:
hahah... ja du, men man vet aldrig... min står kallt me.. så jag vågar inte dra igång den...!!!

är nog ingen fara, bara man har tillräckligt med glykol i kylaren och oljan inte är allt för kall så går det nog bra... fast jag ska nog inte försöka slå föra årets rekord när jag tog ut den 8 mars första gången :brinnerup .

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år