SV-Tråden!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Hrmmmm
för att åka ifrån ljudet så tror jag nog du behöver en APRILIA MILLE :tummenupp :pannkyss

Tack för tipset.

En sak till jag undrar över ang slipon - om det nu blir ett fEtT ljud i hojen, blir det jobbigt att åka långt då? Liksom att höra det där dova ruuuulandet i mil efter mil. jag tänker på resor över 50 mil.
Eller åker man ifrån ljudet liksom?

Erfarenheter?[/QUOTE]

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
duckie skrev:
2168432 'dårå?? :-(

Tack för tipset.

En sak till jag undrar över ang slipon - om det nu blir ett fEtT ljud i hojen, blir det jobbigt att åka långt då? Liksom att höra det där dova ruuuulandet i mil efter mil. jag tänker på resor över 50 mil.

Erfarenheter?

Vid längre turer har jag hörselproppar i så jag störs inte av ljudet. Visst låter det en hel del men inte så man "störs" av det. Dämparen åldras ju med tiden men det är inte så besvärligt att borra nitarna och packa om den.

Jag var jättenöjd med mitt ART som var ett ovalt i aluminium. Prisvärt helt enkelt.

EDIT: Såg att du skrev att dom var slut. Får dom in nya? Hörde rykten om att ART gått i konkurs?!
Nåja det finns mycket dämpare där ute. Kolla in LeoVince, dom är oxå prisvärda och vissa modeller kommer dessutom med insatser om ljudet skulle blir FÖR störande att lyssna på (hur det nu skulle kunna bli störande att lyssna på en v-twin) ;)

Last edited:

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
SV1000S -05
jocke i köping skrev:
2170777

Erfarenheter?

Min erfarenhet är att i hastigheter runt 100 (och uppåt såklart) tar vindbruset i hjälmen övertaget från slip-on muller.

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Tips på andra rykare..

duckie skrev:
2170733 VAD har du beställt och VAR?

Jag har kollat runt en del för att hitta något som skulle vara intressant (istället för org. ljuddämparen).

http://www.holeshot.com/sv650/
är den bästa jag hittat & direkt dyr är den väl inte, men det beror väl lite på vad frakt mm landar på.

Tyvärr måste jag betala lite till HarryHaffa (dubbla fortkörningar) den här månaden :( så nu lär det dröja innan jag får någon ny "rykare"...

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Tjenare allihopa.

Kör för tillfället en gixxer 750-02, men är sugen på att byta till en twin. Har tittat lite på SV1000. vill komma ner lite i försäkring för att ev kunna köpa en ren banhoj för banåkningen.

Vad betalar ni i försäkring för era SV1000?

Något som jag bör tänka på vid köp?

//Robban

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Robban skrev:
2171973 Tjenare allihopa.

Kör för tillfället en gixxer 750-02, men är sugen på att byta till en twin. Har tittat lite på SV1000. vill komma ner lite i försäkring för att ev kunna köpa en ren banhoj för banåkningen.

//Robban

om du inte är helt insnöad på suzuki så är honda vtr1000 ett bra alternativ som har grymt bra försäkring.

EKAN79

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda cbr 900 RR
bak tändande sv

Ekberg skrev:
2138745 Åk tillbaks till verkstan och fråga vad dom sysslar med...

/Dan

NU funkar den as bra igen efter många resor till mellerud :fyllisar

det var en vakum slang som hade en spricka ..

så är det någon som har problem med att cykeln baaktänder eller går ojämt
kolla slangarna .....

\\ eko

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Robban skrev:
2171973 Tjenare allihopa.

//Robban

Det beror helt på....är du berättigad till bilsportmc försäkringen (kort i 5 år) så kan du få hel/hel för strax under 9 papp.
Har du som jag haft kortet 1år så får man pröjsa 17 hel/hel hos dom.
Bra att veta om den försäkringen är att den e ej avställningsbar....
sv1000s = försäkringsklass 7.

Min sv1000 e till salu för rätt pris :hihi

Måste bara tillägga att sv1000 e en grymt fin hoj, ljudet tillsammans med vridet är oslagbart.

Last edited:

Stormen

Jo, de är ju ja som är han!
Gick med
16 May 2006
Hoj
SV1000 S
Ja säger bara en sak... Yoshi RS3 auspuff och cykeln blir gudomlig!! =) Det blir verkligen musik för öronen!!

Har varit i Tyskland med min och ljudet stör inte.... hade visserligen öronproppar, men det som stör mest vid långturer är vindbruset och om man är ovan även sadeln. Lite hård om man bara ligger och marschar. Har även varit ner till skåne nån gång också. Rekomenderar landsvägar!! Kör bara motorväg som transportsträcka.

Idag ska ja ner till Kinnekulle för att gå kurs imorrn. Ska bli super!!

Tjingeling!

Groover

bensinist
Gick med
8 May 2006
Hoj
Tuono R-06
Jo, nog såg det liite tamt ut. Lite kortare dämpare med något mera vinkel uppåt skulle göra susen. Du vill väl i alla fall se och höra skillnad ?
//O

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
billigt slipon!

Fixade ett billigt slipon till frugans SV 650 hos Lockners Bil&MC, 1900 spänn inkl. frakten. Det var inte krångligt att få dit heller, annars kan det ju va lite si och så med universalgrejor. Ja, ja det där svarta gummit runt upphängningen var väl inte snyggast i världen men det blev för långt utan. Få se om jag fixar det en annan dag. Gött ljud blev det iaf. och det var ju det som var meningen. :)

Bifogat

• SV_650S.jpg
    SV_650S.jpg
    97 KB · Visningar: 104
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...