SV-Tråden!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
RocketQueen skrev:
2153801 Hej hej


Nu får jag äntligen skriva i den här tråden. :tungan

Idag beställde jag en helt underbar ny SV 650 S 05. Min egna svarta lilla pärla.

Jag har funderat på massor av hojar. Bland annat Ninja och cbr men tillslut fastnade jag för SVn. Känns som en perfekt hoj för mig.

:banana

/Marielle


Ett stort grattis,:yoparty
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
TwinSucker skrev:
2154863 När ska du få hämta den då?

Blir det premiärkörning på Gotland?


Jag tror att det kanske blir måndagen efter Gotland. Jag ska inte köra på Gotland eftersom jag inte har bokat in mig. Så egentligen kan jag ju stå ut med att vara utan min pärla den helgen. :hihi

Jag hoppas dock på att köra där i Juli. Man behöver ju lite bankörning! :rolleyes:
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
RocketQueen skrev:
2154900 Jag tror att det kanske blir måndagen efter Gotland. Jag ska inte köra på Gotland eftersom jag inte har bokat in mig. Så egentligen kan jag ju stå ut med att vara utan min pärla den helgen. :hihi

Jag hoppas dock på att köra där i Juli. Man behöver ju lite bankörning! :rolleyes:
Du får väl norpa Isses hoj på Gotland :hihi
Jag antar väl att ni ska över till Rauklandet?
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
RocketQueen skrev:
2153801 Hej hej


Nu får jag äntligen skriva i den här tråden. :tungan

Idag beställde jag en helt underbar ny SV 650 S 05. Min egna svarta lilla pärla.

Jag har funderat på massor av hojar. Bland annat Ninja och cbr men tillslut fastnade jag för SVn. Känns som en perfekt hoj för mig.

:banana

/Marielle

Grattis och välkommen till SV familjen :cpparty :fyllisar
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
TwinSucker skrev:
2155148 Du får väl norpa Isses hoj på Gotland :hihi
Jag antar väl att ni ska över till Rauklandet?


:D Han har faktiskt sagt flera ggr att jag kan låna nån av hans men jag törs inte... :rolleyes:

Ja vi ska över dit. Vem missar Gotland. heheSka du också dit och köra?

Mangoo skrev:
2155366 Grattis och välkommen till SV familjen :cpparty :fyllisar


Tack! :)

Gissa om jag kommer bomba er med frågor sen. Vet redan massor jag vill göra med hojen. Fast det mesta får jag ta i vinter.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
RocketQueen skrev:
2155412 :D Han har faktiskt sagt flera ggr att jag kan låna nån av hans men jag törs inte... :rolleyes:

Ja vi ska över dit. Vem missar Gotland. heheSka du också dit och köra?
Har inte Isse en 660 SM? Om det är så så tycker jag helt klart att du ska rejsa lite med den på Gotland :yoparty

Jag ska dit och i år så ska jag ta mig tusan ha en hoj att åka på oxå... såvida jag inte kraschar innan förstås :)
Kom precis hem efter 3 dagars körning i Finland på motopark.fi och jag säger bara en sak om den banan och det är :yoparty
 

flierman

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Östersund
Hoj
1999 Yamaha TT600R
En snabb fråga, är det samma drivpaket till DR650SE som till SV650? Blev lite paff när jag köpte drivpaket och det stod Dr650SE på det...
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
TwinSucker skrev:
2155694 Har inte Isse en 660 SM? Om det är så så tycker jag helt klart att du ska rejsa lite med den på Gotland :yoparty

Jag ska dit och i år så ska jag ta mig tusan ha en hoj att åka på oxå... såvida jag inte kraschar innan förstås :)
Kom precis hem efter 3 dagars körning i Finland på motopark.fi och jag säger bara en sak om den banan och det är :yoparty


Ja precis, en KTM 660 och cbr600. Äh fegisen väntar in sin SV. Vill ju inte råka tappa nån av dem. KTM är så jäkla hög ju. :hihi

Oj var du i Finland. Seriöst! Skulle vara kul att se lite fler banor.

Krascha får du inte göra! :rolleyes:
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
RocketQueen skrev:
2155814 Ja precis, en KTM 660 och cbr600. Äh fegisen väntar in sin SV. Vill ju inte råka tappa nån av dem. KTM är så jäkla hög ju. :hihi

Oj var du i Finland. Seriöst! Skulle vara kul att se lite fler banor.

Krascha får du inte göra! :rolleyes:

Isse för väl göra som man gör med småbarn... han får väl hålla upp cykeln tills du har kommit iväg med 660:n sen är det ju bara att lägga omkull den när du har kört klart det är ju det som är fördelen med motard juh :hihi

Oh Yes, Finland överlevde jag iaf, nya prövningar på torsdag fast då på Kinnekulle :) och sen är det ÄNTLIGEN GR :yoparty

Jag säger såhär att om du får möjligheten att köra på Virtasalmi i Finland så ta den chansen direkt för den banan var verkligen i klass med Gotland :rock

Jag har inte kraschat hitills... på bana iaf :3freak
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
flierman skrev:
2155713 En snabb fråga, är det samma drivpaket till DR650SE som till SV650? Blev lite paff när jag köpte drivpaket och det stod Dr650SE på det...

Bestält från "Lelles"..? :hihi



(Har faktist ingen aning..)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
TwinSucker skrev:
2162024 Isse för väl göra som man gör med småbarn... han får väl hålla upp cykeln tills du har kommit iväg med 660:n sen är det ju bara att lägga omkull den när du har kört klart det är ju det som är fördelen med motard juh :hihi

Oh Yes, Finland överlevde jag iaf, nya prövningar på torsdag fast då på Kinnekulle :) och sen är det ÄNTLIGEN GR :yoparty

Jag säger såhär att om du får möjligheten att köra på Virtasalmi i Finland så ta den chansen direkt för den banan var verkligen i klass med Gotland :rock

Jag har inte kraschat hitills... på bana iaf :3freak

:hihi Ja precis, eller så får jag sluta fega bara.

Ja gud va skoj det ska bli med Gotland. Helt underbar bana! Näää krascha ska du inte göra!
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Har nån koll på vart man kan fåtag på ritning eller genomskärningsbild på dämpare fram, gärna till en sv650 men skulle funka med vad som hellst egentligen :)
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Freon_leon skrev:
2162586 menar du typ en sprängskiss eller nått? isf finns det på http://www.ronayers.com/ eller http://www.bikebandit.com


njaa kanske kan komma till hjälp men inte riktigt vad jag söker :)

Tanken är att göra en fälg-stötdämpar-styrhuvud assembly i Solid Works som en inlämningsuppgift i en kurs så jag skulle vilja se lätt överskådligt ungefär hur en dämpare ser ut inuti.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top