SV-Tråden!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
EKAN79 skrev:
2135638 har problem med att hojen bluddrar vid gas pådrag samt baktänder faan va irriterande
någon som har haft liknande problem ???? :huvet

Om du har bytt luftfilter, slip-on eller gjort någon annan modifiering på motorn utan att ställa förgasarna så kan det vara orsaken. Annars kan det bero på skit i förgasarna. Har problemet kommit plötsligt eller succesivt?

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
Afterburner skrev:
2135957 Holy shit va dyrt :va Inte läge att göra en skenförsäkring!!?

du menar att jag skulle regga den som strypt?...njea är inte så mycket för skenförsäkring...har inte riktigt råd att pröjsa en ny hoj om det skulle bli något fuffens med försäkringsbolaget......vet inte riktigt om man skulle ändra den till halvförsäkring :va skulle bara kosta 1300/mån......skit att man är student..blir till att slita i sommar.. :3freak

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Sususs skrev:
2136918 du menar att jag skulle regga den som strypt?...njea är inte så mycket för skenförsäkring...har inte riktigt råd att pröjsa en ny hoj om det skulle bli något fuffens med försäkringsbolaget......vet inte riktigt om man skulle ändra den till halvförsäkring :va skulle bara kosta 1300/mån......skit att man är student..blir till att slita i sommar.. :3freak
kolla vad basförsäkringen skulle kosta på gubben... för på bas så får man låna ut den..!

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
Bazooka skrev:
2136975 kolla vad basförsäkringen skulle kosta på gubben... för på bas så får man låna ut den..!

är du säker?Även om vi inte bor under samma tak?Eller rättare sagt typ 40mil mellan oss :rolleyes: ....har för mig att dom är stenhårda med att hojen ska vara försäkrad på den yngsta som kan tänkas bruka hojen...(om man inte är tjej då :fatta! )....farsan måste stå som ägaren el?..går ju och fixa iofs

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Sususs skrev:
2136990 är du säker?Även om vi inte bor under samma tak?Eller rättare sagt typ 40mil mellan oss :rolleyes: ....har för mig att dom är stenhårda med att hojen ska vara försäkrad på den yngsta som kan tänkas bruka hojen...(om man inte är tjej då :fatta! )....farsan måste stå som ägaren el?..går ju och fixa iofs
"Bas" är försäkringen för dig som vill ha möjligheten att låna ut din mc utan att behöva tänka på att föraren måste uppfylla några krav.

hehehe.. det lät lindrigt.. behöver inte ha något mc-kort? :va :hihi
får kolla lite nograre vad det betyder... chilla...!

Edit: Jag kollade igenom deras försäkringsvillkor lite snabbt, men kunde inte hitta något mer om det... så du får la maila dem eller läsa det nogrant..! Lycka till..!

Last edited:

EKAN79

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda cbr 900 RR
ola_sandin skrev:
2136720 Om du har bytt luftfilter, slip-on eller gjort någon annan modifiering på motorn utan att ställa förgasarna så kan det vara orsaken. Annars kan det bero på skit i förgasarna. Har problemet kommit plötsligt eller succesivt?

Hade den på sercice och efter detta baktänder den samt går fruktansvärt ojämt kan gå as bra i 5 min sen bluddrar den bara vid gas pådrag vilket är jävligt irriterande och farligt..

kan det vara att den får för mycket luft eller bränsle???

mvh Mattias :mad:

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
EKAN79 skrev:
2138580 Hade den på sercice och efter detta baktänder den samt går fruktansvärt ojämt

Åk tillbaks till verkstan och fråga vad dom sysslar med...

/Dan

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Kanske en dum fråga, men jag har en sv 650, 03. Finns det övervarvningsskydd på hojjen?? Tacksam för vettiga svar såsom "Ja" inte.... "Din dumme jävel det fattar du väl".

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Ankan_84 skrev:
2139184 Kanske en dum fråga, men jag har en sv 650, 03. Finns det övervarvningsskydd på hojjen?? Tacksam för vettiga svar såsom "Ja" inte.... "Din dumme jävel det fattar du väl".

Ja det finns ett sånt skydd, du hör när det går i =) Utan att komma ihåg exakt går det nog i vid 11500 på min 00 borde vara liknande för dig.

/Urban

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
sir Urban skrev:
2139202 Ja det finns ett sånt skydd, du hör när det går i =) Utan att komma ihåg exakt går det nog i vid 11500 på min 00 borde vara liknande för dig.

/Urban

okey, tack...=)

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Någon som kan lägga upp en bild på vart man ska montera krashpuckar??
Är det olika stället för olika puckar??

Stefve

Luntan
Gick med
6 May 2006
Hoj
Suzuki SV650S
ola_sandin skrev:
2136720 Om du har bytt luftfilter, slip-on eller gjort någon annan modifiering på motorn utan att ställa förgasarna så kan det vara orsaken. Annars kan det bero på skit i förgasarna. Har problemet kommit plötsligt eller succesivt?

Har liknade problem oxå. Bytte luftfilter i vinter (standard till standard) och nu vill den inte gå rent vid 5000rpm och vid 9000rpm. Behöver man ställa förgasarna för en sån grej??

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ankan_84 skrev:
2140369 okey, tack, men vilken årsmodell e detta... jG har en 03....känner inte riktigt igen den...

Det vågar jag inte svara på då jag har haft dem här bilderna sparade ett tag och inte monterat på min hoj än. Vad jag har hört och läst så brukar inte vara några problem att montera så länge du beställer kraschpuckar som är för din årsmodell, fråga om råd när du beställer :)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ankan_84 skrev:
2140293 Någon som kan lägga upp en bild på vart man ska montera krashpuckar??
Är det olika stället för olika puckar??
här har du mina.. å de monteras alltid där... men sen så kan man ju även sätta på sivngen eller gaffeln...
du har en bild i profil på min sida på min hoj.. syns kanske inte så bra men men..

Bifogat

• puck.JPG
    puck.JPG
    43.1 KB · Visningar: 76

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Stefve skrev:
2140366 Har liknade problem oxå. Bytte luftfilter i vinter (standard till standard) och nu vill den inte gå rent vid 5000rpm och vid 9000rpm. Behöver man ställa förgasarna för en sån grej??

Nej, från orginal till orginal ska inte vara några bekymmer. Kolla så att filtret sitter som det ska och inte släpper in tjuvluft. Kolla även så att inga slangar sitter i kläm när du sätter tillbaks tanken.

Om det inte hjälper så skulle jag tippa på vatten/skit i förgasarna.

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Bazooka skrev:
2140425 här har du mina.. å de monteras alltid där... men sen så kan man ju även sätta på sivngen eller gaffeln...
du har en bild i profil på min sida på min hoj.. syns kanske inte så bra men men..

tackar för hjälpen, det va sås om jag trodde.... Bra bild... Tack även fast4hjo för hjälpen...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln