SV-Tråden!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
fan vad lite det händer i denna tråden... :mad:

har läst det med de ljudet fram... det var.. på bromsskivan..
bifogar en bild.. det var där bromsskivan sitter fast det var ett litet glapp som låter lite när man bromsar... är la lite flytandebromsar så det ska/kan röra sig lite.. men men.. inget farligt som sagt... är det nån mer som har detta på sin.. det märks bara om nån sitter på och bromsar fram och gungar/juckar på hojen och nån annan tittar så ser man att det rör sig lite..

Bifogat

• skiva.JPG
    skiva.JPG
    44.1 KB · Visningar: 68

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Bazooka skrev:
2108965 Anderstorp 1 maj kl 9 - 17 dagen efter första SM deltävlingen... gratis inträde över helgen... bara att komma..!

Edit:
Beställde detta stället nu....
berik_lsi3214bk.jpg

ser ut som man har jättestånd med det stället :rofl

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Bazooka skrev:
2108965 Anderstorp 1 maj kl 9 - 17 dagen efter första SM deltävlingen... gratis inträde över helgen... bara att komma..!

Edit:
Beställde detta stället nu....

Tänk på hur det vita ser ut efter alla flugor humlor mm... Det räcker med att jag har vita axlar på min jacka vilket innebär ett evinnerligt putsande.

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nypan83 skrev:
2115627 Tänk på hur det vita ser ut efter alla flugor humlor mm... Det räcker med att jag har vita axlar på min jacka vilket innebär ett evinnerligt putsande.
jaja.. det ska putsas.. haha.. vi får la se hur det kommer se ut..? men jag vet att det kommer vara jobbigt att sköta det.. frästen så kom det idag.. tog bara 2,5 dagar..!!!

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Byte av hoj

Nån som vill köpa min Sv 650 S? En -04:a uttagen -05 som gått 500 mil och som är i nyskick för 54.000:-

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Krills skrev:
2119718 Nån som vill köpa min Sv 650 S? En -04:a uttagen -05 som gått 500 mil och som är i nyskick för 54.000:-
varför sälja så tidigt? du har ju inte haft den så länge?

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Bazooka skrev:
2119737 varför sälja så tidigt? du har ju inte haft den så länge?

Jag ska köpa en Triumph Speed Triple -05. Känner du nån som är sugen så PM:a mig :)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Hej

Hej alla, nu hittade jag hit :)

Efter den tråkiga olyckan OLYCKAN

Så har jag undersökt en hel del och kommit fram till att en SV650S blir nog min 2:a hoj. Jag letar en Blå SV650S K3-K5 och det finns inte så många ute atm. Är det några skillnader på 03-05 på ngt sätt alls? jag hittar inget men det skadar inte att fråga.

//Regards Cel

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
CeltaniC skrev:
2121729 Hej alla, nu hittade jag hit :)

Efter den tråkiga olyckan OLYCKAN

Så har jag undersökt en hel del och kommit fram till att en SV650S blir nog min 2:a hoj. Jag letar en Blå SV650S K3-K5 och det finns inte så många ute atm. Är det några skillnader på 03-05 på ngt sätt alls? jag hittar inget men det skadar inte att fråga.

//Regards Cel
Krills ovan säljer ju sin.. tokpruta med honom :hihi

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
CeltaniC skrev:
2121909 Ja den skulle sitta bra men för dyr för mig tyvärr. Får gå under 50k isf.
http://www.blocket.se/vi/8021803.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/7989881.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/7858004.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/7749203.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/7617500.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/7922268.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/7418601.htm?ca=17_s

där har du hur många som hälst som kostar 50 eller mindre och är den nya modellen.. borde inte vara så svårt att hitta en..! Lycka till..!

Tomass

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Hoj
Sv650s
Tjena!

Har nu kört med mitt GPR-system ett par veckor, vilket ljud!! :banana

Men, tyvärr delar inte alla den åsikten med mig.
Såg att det fanns en decibel killer att köpa. Är det någon som provat denna?

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
För helvete Cel!

Så du har hittat till det enda rätta forumet till slut! :banana

By the way, jag körde av vägen i förrgår för andra gången. Men den här gången var det ett stålräcke i vägen. :näsblod

Nu vet man iaf vad man ska lägga pengarna på den här månaden.... :huvet

Är det någon som vet vad man får ge för en uppsättning fälgar. Nya eller på skroten...?

/Skerfe

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Tomass skrev:
2125557 Tjena!

Har nu kört med mitt GPR-system ett par veckor, vilket ljud!! :banana

Men, tyvärr delar inte alla den åsikten med mig.
Såg att det fanns en decibel killer att köpa. Är det någon som provat denna?
jag har en liggandes hemma, men har inte provat den än... så jag har inget svar på den frågan, men jag skulle vilja veta på hur många db den ligger med den på.. om den skulle klara kraven för bana? 95 db.. :va

alum

5000cc till våren
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SV650S -00
Bazooka skrev:
2114876 fan vad lite det händer i denna tråden... :mad:

har läst det med de ljudet fram... det var.. på bromsskivan..
bifogar en bild.. det var där bromsskivan sitter fast det var ett litet glapp som låter lite när man bromsar... är la lite flytandebromsar så det ska/kan röra sig lite.. men men.. inget farligt som sagt... är det nån mer som har detta på sin.. det märks bara om nån sitter på och bromsar fram och gungar/juckar på hojen och nån annan tittar så ser man att det rör sig lite..

Jag tycker mig ha exakt detta "problem".
Om jag står stilla och håller in frambromsen och gungar fram och tillbaka så klickar det lite och känns som det glappar någon mm någonstans i gaffeln :)
Ska kika på bromsskivorna när jag kommer hem!

Bre_Stellan

Bre_Stellan
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Xr 650 R Big red pig
Lång premiär-tur

Tja

Har skaffat en sv 650 -01 i helgen. :banana Var ner till järfälla och hämtade den i lördags. Startade 04.30 från övik på lördagsmorgonen. Var framme runt 11 och slog till direkt. Den var i tokfint skick och hade bara gått 1200 mil =)

Letade mig ut från stockholm och tog mig till Uppsala där jag mötte upp med en polare som varit i E-köping och köpt en vfr 800.

Vi kom ifrån Uppsala vid 16-tiden kanske lite sent då vi hade 45-mil att köra!
Tog på skoteroverall utanpå stället i hudiksvall. Passerade Sundsvall runt 21 och då var det cirka +2 och hade börjat skymma. Eftersom jag inte hade tänkt köra på kvällen hade jag bara mitt tonade visir på ... fick köra med öppet visir från sundsvall till övik (17mil) :3freak Jag kom hem runt 22.30 och jag var rätt nöjd när jag kastade mig i säng. Vid 8 på söndag kunde jag inte sova längre utan var tvungen att gå ut och skruva på sliponet jag fick med. Sen vid 11 drog jag till Umeå där jag bor. Så det blev i runda svängar 66-70mil i helgen. :rofl

Jag är riktigt nöjd med hojen och ljudet är fantastiskt. När man står bredvid en mesig rad4:a typ cbr ser man hur det slänger avundsjuka blickar när man varvar lite lätt.

Någon som har kört länge med slipon och orginalmunstyckena? Funkar det bra eller bör man byta omgående?

Tomass

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Hoj
Sv650s
Bazooka skrev:
2129772 jag har en liggandes hemma, men har inte provat den än... så jag har inget svar på den frågan, men jag skulle vilja veta på hur många db den ligger med den på.. om den skulle klara kraven för bana? 95 db.. :va

Hehe, du gillar alltså ljudet rakt av?
Det gör jag också, men när man kör till jobbet tidigt på morgonen vid 6 tiden och rutten ligger mellan husen i centrala delen av stan så får man ta sig en funderare....

Hör gärna av dig om du testar den!

/Tomass

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
Jösses vilken skillnad på försäkring

Ringde runt lite idag och kollade vad det skulle kosta att försäkra min nyinvesterade sv 650 03a :)

Tyckte bilsport och mc verkade schyssta med 8261/hel och 3169/halv...medans trygg-hansa ville ha 25616/hel och 11840/halv...
Inga bra tips på andra billiga försäkringsbolag??

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Sususs skrev:
2131484 Ringde runt lite idag och kollade vad det skulle kosta att försäkra min nyinvesterade sv 650 03a :)

Tyckte bilsport och mc verkade schyssta med 8261/hel och 3169/halv...medans trygg-hansa ville ha 25616/hel och 11840/halv...
Inga bra tips på andra billiga försäkringsbolag??

Ja fy satan i gatan vilken skillnad det är :gnissla . Jag skulle få betala 24000hel/hel hos trygg hansa, ringde länsförsäkringar och tog deras tjejförsäkring hamnade på 4500 hel/hel istället :)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...