SV-Tråden!

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Äntligen var det dax...idag hämtades hon ut från vinterförvaringen...och cutsen fixades genast på plats...tyckte hon blev fin nu...om än lite smutsig. :tummenupp
Nu e det bara miniblinkers framme kvar...sen tror jag inte att jag noddar henne så mycket till.

Bifogat

• SV650s_1.JPG
    SV650s_1.JPG
    141.4 KB · Visningar: 106

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Det är inte nån som har eller vet vart man kan ladda ner lite ljudfiler på en sv-650:) ??

Last edited:

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Simppi skrev:
2100217 Äntligen var det dax...idag hämtades hon ut från vinterförvaringen...och cutsen fixades genast på plats...tyckte hon blev fin nu...om än lite smutsig. :tummenupp
Nu e det bara miniblinkers framme kvar...sen tror jag inte att jag noddar henne så mycket till.

Riktigt fin har den blivit. Finska pojkar kan dom :hihi Va e de för highpipe du har satt på o va får man ge för en sån i Finland

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Finnishstallion skrev:
2101002 Riktigt fin har den blivit. Finska pojkar kan dom :hihi Va e de för highpipe du har satt på o va får man ge för en sån i Finland

Highpipen e av märket Renegade...priset var en bit på 400€ hemfraktat från England. Dom säljs inte i Finland utan måste betällas direkt från England...men det funkar kalasbra.
Dom har även dubbla highpipes men då kostar det ju försåss en hel del till :)

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
har äntligen fått på mitt nya slip-on!! MEN som vanligt när jag mekar så blir det något över, den här gången en bricka ca 55 mm diameter med 4 st hål i ca 10 mm stora. Vad är det för något? det är inget viktigt tror jag för jag har letat igenom monterings anvisningen flera gånger men inte hittat vad det kan vara... är ett Leo Vince SBK evo2 om deet hjälper...

BTW: om någon är intereserad så köpte jag ett nytt batteri, hojen startar perfekt nu! Det gammla är nog kaput.

edit: bifogar enkel skis på prylen som blev över

Bifogat

• v1w.jpg
    v1w.jpg
    9.4 KB · Visningar: 46
Last edited:
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
En dum fråga....hur får man av vindskyddskåpan fram?
Har lossat alla skruvor...tror jag men den e fortfarande lite kinkig....måste man loss med mer saker?

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Freon_leon skrev:
2103819 har äntligen fått på mitt nya slip-on!! MEN som vanligt när jag mekar så blir det något över, den här gången en bricka ca 55 mm diameter med 4 st hål i ca 10 mm stora. Vad är det för något? det är inget viktigt tror jag för jag har letat igenom monterings anvisningen flera gånger men inte hittat vad det kan vara... är ett Leo Vince SBK evo2 om deet hjälper...

BTW: om någon är intereserad så köpte jag ett nytt batteri, hojen startar perfekt nu! Det gammla är nog kaput.

edit: bifogar enkel skis på prylen som blev över

Har aldrig sett något sådant tidigare, men skulle gissa på att det är nån typ av dB- killer.
Så den behöver du inte än...

/Dan

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
Skruva fram digitalmätare på sv650 k3 03a

Har en liten fundering.Funderar på att importera en hoj från tyskland som har gått 500 mil. Men för att att slippa betala skatt för den så måste man ju vrida fram mätaren till minst 600 mil :(....någon som vet hur man ska gå tillväga?eller om det ens är möjligt :va

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Sususs skrev:
2104440 Har en liten fundering.Funderar på att importera en hoj från tyskland som har gått 500 mil. Men för att att slippa betala skatt för den så måste man ju vrida fram mätaren till minst 600 mil :(....någon som vet hur man ska gå tillväga?eller om det ens är möjligt :va

Det är väl digitalmätare? Be en mc-firma programera om hojen åt dig, jag menar, det är de ju så vana på ändå. ;)

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
X-up skrev:
2104445 Det är väl digitalmätare? Be en mc-firma programera om hojen åt dig, jag menar, det är de ju så vana på ändå. ;)

japp..är digitalt......är du säker på att att dom kan fixa det?vore surt att betala ytterligare 25% på priset :näsblod

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Sususs skrev:
2104461 japp..är digitalt......är du säker på att att dom kan fixa det?vore surt att betala ytterligare 25% på priset :näsblod

Det är ju så de myglar med mätarställningar på både bågar & bilar, så sök lite så borde du finna någon lagomt oärlig som säkert kan hjälpa dig! :)

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
X-up skrev:
2104480 Det är ju så de myglar med mätarställningar på både bågar & bilar, så sök lite så borde du finna någon lagomt oärlig som säkert kan hjälpa dig! :)

hehe..är väl inte så olagligt att skruva fram mätaren el :gnissla

tycker det är en korkad regel dom har på skatteverket....är ju samma regler för import av bil som för mc....oftast så rullar en bil lite längre....men men

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Hörrni, tänkte beställa lite grejor från louis.de, bland annat olja.
Läser i SV650 99 service manualen, att det står: "Suki performence 4 motor oil or an oil which is rated SF or SG under the API service classification"
men hittar fan inte nån PROCYCLE olja som har den klassningen, bara Castrol. :mad:
Bara att köra på med en "Entspricht: JASO T903 MA, API SL-EC/CF, ACEA A3/B3." istället då?
:tomten

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Wohooooo

Vart o kört mina första timmar någonsin på en mc o då också en sv 650 :hihi
Fan va kul o grymt. Hade mina handledare årkat hade jag kört hela dagarna. Fyyy fan säger ja ba att man inte kommit på denna briljanta idé om mc kort tidigare. Kanske inte många som bryr sig men måste skriva av mig mitt lyckorus. :banana

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
NÄr man byter till ett effektsystem....vad ska man tänka på då....bänka om hojjen,,,, mer????

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Ankan_84 skrev:
2105641 NÄr man byter till ett effektsystem....vad ska man tänka på då....bänka om hojjen,,,, mer????

Jepp.. bänka för att optimera bhp och skona motorn. När du gör det kan du ju lika gärna plocka på ett effektluftfilter. PC3 är at´t rekommendera.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln