SV-Tråden!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Premiärtur 20 mil, lyrestad, skövde, hjo, töreboda och hem. Solen skiner, fåglarna kvittrar, vägarna är bra och åker i sällskap med det bästa jag har som inte kunde låta bli att provköra min brum. :D


Svarta fälgar :rockar, tvätta gixxerns :gnissla
.

Edit, bild fyra, efter lite justeringar så blev cutsen riktigt bra

:brinnerup orginaldämpare, vad föredrar ni, kolfiber, aluminium eller titan :va (har bestämt mig för leo vince high pipe nu)

Glad påsk på er
 

Bifogat

  • årets första tur.JPG
    årets första tur.JPG
    98.1 KB · Visningar: 110
Last edited:

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
Strongliquid skrev:
2069569
Förresten, vilken dimension kör ni på framdäcket på gamla modellen?
Sitter ett 120/60 17 på nu, och är väl på väg att köpa ett pilot power i samma, men verkar som att 120/70 är vanligare.

Jag har testat både 60,65 och 70-profil på framdäcket. Pilot Power på samtliga. Jag upplever 70-däcket som trögt men stabilt, 60-däcket som snabbstyrt men lite mindre stabilt och spårsäkert och 65-däcket som en skaplig mix av båda. Vid nästa byte blir det ett 60 eller 65 däck, jag uppskattar snabbstyrdhet mer än stabilitet.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
79Andreas skrev:
2087336
Alternativt så provar jag besiktiga med den befintliga hållaren och "mini" blinkers. Vad tror ni?

Hållaren är det inga problem med.
Det dom kikar på är väl att blinkers,reflex o skyltbelysning är
E-märkt.Blinkers ska sitta minst 18 cm isär om jag inte minns fel.
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
xrperra skrev:
2089388 Hållaren är det inga problem med.
Det dom kikar på är väl att blinkers,reflex o skyltbelysning är
E-märkt.Blinkers ska sitta minst 18 cm isär om jag inte minns fel.


Jag e faktiskt liiite osäker på om det är som du säger.. Jag menar hojen är ju typgodkänd/helfordonsgodkänd då får man inte ändra på en enda plastbit.
Jag tror det beror mycket på besiktningsmannen i ett sånt här fall faktiskt.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
79Andreas skrev:
2089391 Jag e faktiskt liiite osäker på om det är som du säger.. Jag menar hojen är ju typgodkänd/helfordonsgodkänd då får man inte ändra på en enda plastbit.
Jag tror det beror mycket på besiktningsmannen i ett sånt här fall faktiskt.

Om hojen är orginal i övrigt och du monterar E-godkänd blinkers,reflex,
skyltbelysning bak så har jag svårt att se att den inte skulle gå igenom?

Ska vara en extremt grinig besiktningsgubbe i så fall :tomten
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
clayman skrev:
2089033 Jag har testat både 60,65 och 70-profil på framdäcket. Pilot Power på samtliga. Jag upplever 70-däcket som trögt men stabilt, 60-däcket som snabbstyrt men lite mindre stabilt och spårsäkert och 65-däcket som en skaplig mix av båda. Vid nästa byte blir det ett 60 eller 65 däck, jag uppskattar snabbstyrdhet mer än stabilitet.


Aha.
Beställde iaf ett 60 i förra veckan. Tror å andra sidan inte jag skulle märka så stor skillnad vilket jag tog, då jag inte ens kört 200 mil med cykeln.

Men jag var och startade den idag, första gången sedan slutet av September.
Med nyladdad batteri och lite micklande med choken så startade den efter nån minut. Gick rent och fint efter ytterligare lite till, och fick luftas en knapp kilometer kanske. :banana
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Mitt Batteri

Någon som vet om SV´n är känslig för dåligt batteri? Har varit ute med hojen 3 gånger i vår och alla tre gånger har den vägrat att dra runt startmotorn, den bara står och klickar...
har alla tre gångerna fått plocka ut batteriet sätta det på laddning i 1 timme ungefär plocka i det igen osv... :gnissla

Till saken hör den att jag har mätt spänningen på batteriet alla gånger. Första gången var det ju självklart någon som hade vridit tändnigs-låset för långt så det var helt tomt, andra gången mätte jag då var spänningen 10,5 V men nu sista gången var spänningen 11,6 V! borde den inte orka dra igång då? kan det vara så att det är något fel på batteriet, det går ju inte kolla vatten nivåer liknande men det ska väl inte vara något problem på ett gel batteri? tacksam för svar...


ps: har haft igång den i vinter och då har det inte varit några problem, har varje gång jag haft den ut kört som minst 3 mil...
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Freon_leon skrev:
2091585
Till saken hör den att jag har mätt spänningen på batteriet alla gånger. Första gången var det ju självklart någon som hade vridit tändnigs-låset för långt så det var helt tomt, andra gången mätte jag då var spänningen 10,5 V men nu sista gången var spänningen 11,6 V! borde den inte orka dra igång då? kan det vara så att det är något fel på batteriet.

Är det så att du mäter på batteriet obelastat och inte får utmer är runt 11 V så är batteriet förmodligen kasst.
Sätt på ljuset när du mäter på batteriet så får du rätt värde.

Men batteriet bör ju ha strax över 12 V belastat så det är bara till att försöka ladda batteriet igen, fast lite längre nästa gång.

/Dan
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
När man ska byta haklappen bak så måste man dela på lite grejer bak..men alla fastsättningar är plomberade av en slags pigg, hur får man upp denna?

bifogar bild så ni ser vad jag pratar om.
 

Bifogat

  • plupp.jpg
    plupp.jpg
    13.4 KB · Visningar: 302

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
79Andreas skrev:
2092496 När man ska byta haklappen bak så måste man dela på lite grejer bak..men alla fastsättningar är plomberade av en slags pigg, hur får man upp denna?

bifogar bild så ni ser vad jag pratar om.

om det är "nitarna" så är det bara att trycka med en liten mejsel på den lila runda saken i mitten...
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
79Andreas skrev:
2092496 När man ska byta haklappen bak så måste man dela på lite grejer bak..men alla fastsättningar är plomberade av en slags pigg, hur får man upp denna?

bifogar bild så ni ser vad jag pratar om.

Jag brukar använda en syl till detta ändamål. När du ska sätta tillbaka plastbiten igen så låt "piggen i mitten" vara utragen, när plastbiten sitter på sin plats trycker du in "piggen" med fingret, sen låser den sig själv.

MVH
Bobby
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Ekberg skrev:
2091714 Är det så att du mäter på batteriet obelastat och inte får utmer är runt 11 V så är batteriet förmodligen kasst.
Sätt på ljuset när du mäter på batteriet så får du rätt värde.

Men batteriet bör ju ha strax över 12 V belastat så det är bara till att försöka ladda batteriet igen, fast lite längre nästa gång.

/Dan


har fått låna en "smart" laddare nu får se hur det går... misstänker att jag får köpa nytt iaf...
 

Tomass

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Malmö
Hoj
Sv650s
Freon_leon skrev:
2091585 Någon som vet om SV´n är känslig för dåligt batteri? Har varit ute med hojen 3 gånger i vår och alla tre gånger har den vägrat att dra runt startmotorn, den bara står och klickar...
har alla tre gångerna fått plocka ut batteriet sätta det på laddning i 1 timme ungefär plocka i det igen osv... :gnissla

Till saken hör den att jag har mätt spänningen på batteriet alla gånger. Första gången var det ju självklart någon som hade vridit tändnigs-låset för långt så det var helt tomt, andra gången mätte jag då var spänningen 10,5 V men nu sista gången var spänningen 11,6 V! borde den inte orka dra igång då? kan det vara så att det är något fel på batteriet, det går ju inte kolla vatten nivåer liknande men det ska väl inte vara något problem på ett gel batteri? tacksam för svar...


ps: har haft igång den i vinter och då har det inte varit några problem, har varje gång jag haft den ut kört som minst 3 mil...


Tjena!
Låter konstigt, även om du inte har full spänning så bör den dra runt. Om batteriet tappar spänningen vid belastning så är det kasst, men startmotorn går ändå, men lite motigt. Klickar den bara utan minsta tendens till att snurra är det troligen ett annat fel, glappkontakt i givaren till kopplingen kanske?
Eller så har du kört slut kolen. Min förra mc gjorde precis likadant, farsan sa till mig att då behövdes batteriet bytas. Dum som jag var kollade jag inte upp felet ordentligt utan bytade batteri, hjälpte inte mycket. Öppnade startmotorn och det var ingen snygg syn. Kolen var helt slut.

Edit: Såg att du hade en ny hoj, så kolen är det troligen inte. Och alla batterier tappar spänning under belastning, mer eller mindre. Men om man kör runt startmotorn med ett friskt batteri så hör man det. Så mäter du kommer du att få en lägre spänning men det kan vara helt ok.
 
Last edited:

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Fjädring

Ni som skjutsar på era 650's, vad kör ni med för fjädringsinställning?
Det är ju läge 4 original på S modellen men jag märker att när jag skjutsar så trycks fjädringen ihop väldigt mycket bak. Vad rekommenderar ni? Min passagerare väger ca 55 kg.

Mvh Kristoffer.
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Tomass skrev:
2093259 Tjena!
?
Eller så har du kört slut kolen. Min förra mc gjorde precis likadant, farsan sa till mig att då behövdes batteriet bytas. Dum som jag var kollade jag inte upp felet ordentligt utan bytade batteri, hjälpte inte mycket. Öppnade startmotorn och det var ingen snygg syn. Kolen var helt slut.

tror inte det är kolen efter som hojen bara gått 200 mil isof är det dålig kvalitet...

får se hur det blir efter en riktig laddning, har inte mät på batteriet när jag har kört start motorn efter som man skulle haft en tredje hand då...

Har hör att det kan bli som oxid på platorna i batteriet med resultatet att spänningen (V) är okej men att den inte orkar med ett stort stömutag (A) men det märker man väl bara när man kör startmotorn... Ska ner och muttra på nya avgassystemet i veckan får se om jag kan få med någa krokodill klämmor då.


BTW: Varför har Suzuki england mycket mer orginal tillbehör än vad KGK har? typ kåpor dekaler...


KRILLS: jag kör på läge 5
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
jag bytte bakdäck idag.. nu undrar jag en sak, på svingen finns några markeringar som visar sträck så man vet hur de ska sitta på varje sida... med orginal däcket på så skiljde det ca 1 till 1 1/2 sträck på de tvåsidorna... har ni det me så på era hojar eller är det.. typ 5 sträcket innifrån på båda sidorna??? min lokala mekgubbe tyckte att jag skulle ha markeringen på samma sträck på båda sidorna...
 

Tomass

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Malmö
Hoj
Sv650s
Bazooka skrev:
2095159 jag bytte bakdäck idag.. nu undrar jag en sak, på svingen finns några markeringar som visar sträck så man vet hur de ska sitta på varje sida... med orginal däcket på så skiljde det ca 1 till 1 1/2 sträck på de tvåsidorna... har ni det me så på era hojar eller är det.. typ 5 sträcket innifrån på båda sidorna??? min lokala mekgubbe tyckte att jag skulle ha markeringen på samma sträck på båda sidorna...

tjena!
Sträcket ska vara samma på båda sidor, annars spårar inte hojen. Den drar åt sidorna när du kör rakt fram. Kedjan kan väl slita snett antar jag, i extremfallet.

1- 1.5 streck låter mycket.

Samma markering och kedjespelet på 20 mm.


Förresten, köpte min hoj i höstas och fick till ett nästan nytt GPR system, dvs garanti kvar. Men, det som stör mig är att hela systemet är lite typ rostfärgat och det duger fan inte. Ni som har GPR, är era också rostfärgade?
Tänkte eventuellt använda garantin. Är det någon som putsat upp systemet? Och vad använde ni då?

:confused:

/Tomass
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Tomass skrev:
2095375 tjena!
Sträcket ska vara samma på båda sidor, annars spårar inte hojen. Den drar åt sidorna när du kör rakt fram. Kedjan kan väl slita snett antar jag, i extremfallet.

1- 1.5 streck låter mycket.

Samma markering och kedjespelet på 20 mm.


Förresten, köpte min hoj i höstas och fick till ett nästan nytt GPR system, dvs garanti kvar. Men, det som stör mig är att hela systemet är lite typ rostfärgat och det duger fan inte. Ni som har GPR, är era också rostfärgade?
Tänkte eventuellt använda garantin. Är det någon som putsat upp systemet? Och vad använde ni då?

:confused:

/Tomass
nja, men mitt har nog gulnat lite.. men det är nog inte mycket.. ska kolla noga imån...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top