SV-Tråden!

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
CBR 929 RR -00
Olzon skrev:
2196326 Jag bytte till slip-on i början av säsongen och det har fungerat bra. Dock så har jag börjat få lite avgas-smällar ibland när jag släpper gasen. Läste i tråden att det kan bero på att motorn få för mycket luft i förhållande till bränsle. Kan det vara det som är problemet? Eller nåt annat kanske?

Frågan är: Behövs det göras något åt det, är ju inga höga smällar, knappt att man reagerar på det om man inte vet om det.

Om man skulle behöva byta munstycken och ändra höjden på nålen, finns det någon som skulle kunna beskriva lite närmare hur man går till väga :)

Tack på förhand, Stefan //

Gör inget åt smällarna... ordna mer öppet luftfilter, byt munstycken, ta hand om knallarna om de finns kvar då.

/M

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
CeltaniC skrev:
2192188 Ja skrev ju *Special Edition* :tungan :D :yoparty

:tungan Ja jäklar! :tummenupp

Nu går jag och bara väntar på att kunna åka och hämta hem min hoj. Sker inom 1 vecka hoppas jag!

Det första jag ska göra är att sätta på kraschpuckar, ifall man lägger om kull den. hehe
Sen blir det nog slip on.
Jag vet ej hur jag ska göra om jag ska sätta på helkåpa eller belly-pan. :va Nåt ska på iallafall.

/Marielle

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
MasseK skrev:
2197405 Gör inget åt smällarna... ordna mer öppet luftfilter, byt munstycken, ta hand om knallarna om de finns kvar då.

/M

Jag skulle nog prova att skruva på blandskruvarna enligt mitt tidigare inlägg. Men om man ändå ska in och bröta med munstycken så kan man ju passa på att öppna luftfiltret lite för att få ut de där extra hästarna..

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
nån som vet var blinkisrelät sitter på hojen.. en K3 snälla svara fort...

Edit: Tagit bort tel nr.

Last edited:

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Bazooka skrev:
2198847 nån som vet var blinkisrelät sitter på hojen.. en K3 snälla svara fort...
eller om ni vet.. ring mig å säg det.. 073 931 87 42 Mvh Tony

Är det inte det som sitter under sadeln?
Jag tror det gör det på min K4 iaf.
(eller gjorde innan jag flyttade runt lite...)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Tack grabbar, jo jag såg det sen. Kom på att jag hade pdf-filerna nere på hd..

Men är det någon som har bytt relät till ett annat för att slippa greja med motstånd? Eller vilka motstånd ska man ha? Nån som e bra på sånt?

Passade på att göra om baken igen, det blev redigt bra..!!!

Sweetsås

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Snart
Hej!

Nu har man äntligen blivit en ägaren av en suzuki sv650s :)

Jag har en fråga angående hojen, det är så att jag gillar inte läppen som sitter där bak, är det nån som kan säga om det är svårt och få bort bakpartiet? (där regplåten sitter)

:squid

Olzon

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ER-6N
Sweetsås skrev:
2199887 Hej!

Nu har man äntligen blivit en ägaren av en suzuki sv650s :)

Jag har en fråga angående hojen, det är så att jag gillar inte läppen som sitter där bak, är det nån som kan säga om det är svårt och få bort bakpartiet? (där regplåten sitter)

:squid

Om det är svårt eller inte beror på vilken årsmodell du har. 2003 och nyare är tydligen inte särskilt krångliga när det gäller att ta bort "läppen" där bak.

Har du däremot enn 99-02, då har du lite olika alternativ.

1. Antingen kn du sätta sågen i orginalet och såga bort det "överflödiga" du inte vill ha kvar. Finns en del beskrivningar på hur man kan göra bl.a. på www.svrider.com.

2. Köp en ny tailguard t.ex. hos www.s-racing.se. Har dock hört att passformen ska va lite sisådär.

3. Bygg en egen innerskärm och få det precis som du vill ha det, dessutom lite personligt. Det har jag gjort (se min profil)

Nu har du lite alternativ, eller så har du en 03 och frammåt och kan bara enkelt skruva loss det överflödiga :)

Ha det fint //Stefan

EKAN79

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Honda cbr 900 RR
ola_sandin skrev:
2197175 Avgassmällar i samband med gasavslag brukar bero på för små tomgångsmunstycken. Det kan räcka att skruva lite på blandskruvarna så att tomgången blir lite fetare. Jag tror inte det behövs göras något om den bara smäller lite på avslag, men du kan ju kolla färgen på tändstiften för att få en uppfattning om hur den går på tomgång...

tjena

jag hade liknande problem på min sv 650 -99

då var det bara att byta vakumslangen sen gick den som en klocka igen
klart värt att kolla ..

\mattias

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Idag krängde jag på ett rostfritt ovalt ART slip-on på min K4:a. Jäklar vilket ljud det blev!!! Det låter grymt coolt och man kan nästan tro att det är en 1000cc som kommer när man hör den :tungan

Sedan vart ju hojen snyggare utan den enorma orginaldämparen. Skall ta lite bilder när jag får tid. Kanske blir det en liten film också, så ni får höra ljudet :yoparty

Ni som tvekar att skaffa slip-on borde verkligen göra slag i saken och köpa ett. Hojen blir ju både snyggare och roligare att köra när man verkligen hör sången från motorn.

/Erik

Last edited:

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Knoxan skrev:
2200829 Idag krängde jag på ett rostfritt ovalt ART slip-on på min K3:a. Jäklar vilket ljud det blev!!! Det låter grymt coolt och man kan nästan tro att det är en 1000cc som kommer när man hör den :tungan

Sedan vart ju hojen snyggare utan den enorma orginaldämparen. Skall ta lite bilder när jag får tid. Kanske blir det en liten film också, så ni får höra ljudet :yoparty

Ni som tvekar att skaffa slip-on borde verkligen göra slag i saken och köpa ett. Hojen blir ju både snyggare och roligare att köra när man verkligen hör sången från motorn.

/Erik

Sambon har en 01 med orginalsystem på. Vid köp av slipon, behövs något mer eller? orginalsystemet ser ju ut att vara ett helsystem??

ÄDIT: kanske ska säga att det är en 650

Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
=Drex= skrev:
2200856 Sambon har en 01 med orginalsystem på. Vid köp av slipon, behövs något mer eller? orginalsystemet ser ju ut att vara ett helsystem??

ÄDIT: kanske ska säga att det är en 650

Det finns väl 3 varianter.
Helsystem är ju bara att skruva dit!
Halvsystem likaså.
Slipon så kapar man orginalsystemet vid fotpinnen ungefär.Vissa
slipontillverkare skickar med ett skarvrör så man kan hänga dit
originalpipan igen.
Hur man än gör låter det vackert :tummenupp

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
Precis som Xrperra skriver, så skickar ART med en skarvbit, så jag kan skarva tillbaka originalet när cyklen skall besiktas eller banköras. Bytet går på 10 min max.

/Erik

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Knoxan skrev:
2200829 Idag krängde jag på ett rostfritt ovalt ART slip-on på min K3:a. Jäklar vilket ljud det blev!!! Det låter grymt coolt och man kan nästan tro att det är en 1000cc som kommer när man hör den :tungan
/Erik

Har du en K3 eller K4?Det står 04 i avataren
Mvh ordningspolisen :D

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
WR450F -05
oj, skrev fel. K4 skall det vara. Tack för det ordningspolisen. Rätt skall vara rätt så att säga.

/E

P@trikn

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
Sv 650 s -00
helsystem -00 drevning av sv650

tja! köpte mig en Sv 650 s -00 i onsdags.
sitter kriger slipon och kn luftfilter på, nu vill jag ha ett helsystem.

någon som har ett liggande?'

har även beställt ett minde drev fram.
någon som har drevat ner? blir det shyst?

Mvh Nybörjare på twinn

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Knoxan skrev:
2200829 Idag krängde jag på ett rostfritt ovalt ART slip-on på min K4:a.

/Erik

Va kostade ditt slip on? Funkar det även till en K5a? :va

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
P@trikn skrev:
2202788 tja! köpte mig en Sv 650 s -00 i onsdags.
sitter kriger slipon och kn luftfilter på, nu vill jag ha ett helsystem.

någon som har ett liggande?'

har även beställt ett minde drev fram.
någon som har drevat ner? blir det shyst?

Mvh Nybörjare på twinn

schyst med ännu en sv650 i västerås :) har sett tre svarta med min egen här men

Nån bild på skönheten så man kanske känner igen dig?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln