SV-Tråden!

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
friction skrev:
2268720 slog till på ett likadant.

leverans på måndag. trevlig prick den där peter andersson på chekray

Härligt... Jag fick hem min här om dagen men jag har inte monterat det ännu, dock ser den fin ut, och var som sagt inte bara dämparen med utan allt man sätter dit den med osv.

//Daniel

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
hej.

hur har ni fixat till era mjuka fram gaffelar räker det att byta olja.
hur mycket olja går det i en gaffel.

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
frikie skrev:
2269748 Härligt... Jag fick hem min här om dagen men jag har inte monterat det ännu, dock ser den fin ut, och var som sagt inte bara dämparen med utan allt man sätter dit den med osv.

//Daniel

låter fint det.

nu ska det brummas nästa vecka. :banana

/e

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
RocketQueen skrev:
2268520 Jag vet det är helt galet! Jag satte på en tankpad fort som fan. Minsta lilla och man får ju repor. Dragkjedjan från stället gjorde ett par fina direkt. :3freak Men men jag ville ju så gärna ha en svart hoj. :rolleyes:

Jag ska testa de ni skrivit. :)
På min gamla hoj som hade haft klistermärkena sen killen köpt den (över 3 år) så trodde jag att det skulle bli svårt men jag hällde i så varmt vatten jag kunde från kranen i en plastpåse. Sen la jag påsen över klistemärkerna i 30 min sen var det bara att ta bort det med fingrarna. De små bitar som inte gick av och klistret som var kvar tog jag enkelt bort med Lacknafta som tog 1 min och sen var det klart ;)

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
CeltaniC skrev:
2271368 På min gamla hoj som hade haft klistermärkena sen killen köpt den (över 3 år) så trodde jag att det skulle bli svårt men jag hällde i så varmt vatten jag kunde från kranen i en plastpåse. Sen la jag påsen över klistemärkerna i 30 min sen var det bara att ta bort det med fingrarna. De små bitar som inte gick av och klistret som var kvar tog jag enkelt bort med Lacknafta som tog 1 min och sen var det klart ;)

Va får ni allt ifrån? :hihi Plastpåse ovanpå. Ok nu har jag en del tips att testa.
Fick tillbaka hojen idag efter 100mila servicen. Blev ett bra pris så jag är sååå nöjd. :)

Ekeby

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
SV650S
RocketQueen skrev:
2271822 Va får ni allt ifrån? :hihi Plastpåse ovanpå. Ok nu har jag en del tips att testa.
Fick tillbaka hojen idag efter 100mila servicen. Blev ett bra pris så jag är sååå nöjd. :)

Våtslip papper och slipa av bara fan :tuttar Sen köper du en svart marker penna! Allt finns att köpa på Clas Ohlsson... Men det gäller bara att du hittar den rätta marker pennan som stämmer överens med lacken på din hoj ! Så be om att få låna ett papper så tar du alla marker pennor dom har drar ett streck från varje penna på pappret! Sen tar du med dig pappret hem brukar inte var nåt problem dom brukar vara snälla på Clas Ohlsson! Jämför sedan med lacken på hojen... Å glöm inte att lägga pennorna i rad på golvet inne i affären så du vet när du kommer tillbaks vilken som var rätt penna för din hoj :mattias! Det är ju onödigt att köpa alla pennor dom har, Det skulle ju både bli dyrt och kännas lite fånigt eller hur :tungan !

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ekeby skrev:
2274246 Våtslip papper och slipa av bara fan :tuttar Sen köper du en svart marker penna! Allt finns att köpa på Clas Ohlsson... Men det gäller bara att du hittar den rätta marker pennan som stämmer överens med lacken på din hoj ! Så be om att få låna ett papper så tar du alla marker pennor dom har drar ett streck från varje penna på pappret! Sen tar du med dig pappret hem brukar inte var nåt problem dom brukar vara snälla på Clas Ohlsson! Jämför sedan med lacken på hojen... Å glöm inte att lägga pennorna i rad på golvet inne i affären så du vet när du kommer tillbaks vilken som var rätt penna för din hoj :mattias! Det är ju onödigt att köpa alla pennor dom har, Det skulle ju både bli dyrt och kännas lite fånigt eller hur :tungan !

:D Ditt tips var ju klart bäst! Snällast mot lacken och minst jobb i övrigt. :rolleyes: Tack kära du. hehe

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
hmm, har en fråga. Jag hör ett pyttelitet (Knappt så man hör det) tickande ljud när man kör på t.ex. tvåans växel i 5rpm, va kan det vara? Jag har hört att det är ventilerna eller kamkjedjesträckaren som tickar lite och det ska vara helt normalt. Kör man snabbare så hör man det inte får då blir vinddraget för högt. Någon som tror att jag behöver oroa mig??

Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ankan_84 skrev:
2274995 hmm, har en fråga. Jag hör ett pyttelitet (Knappt så man hör det) tickande ljud när man kör på t.ex. tvåans växel i 5rpm, va kan det vara? Jag har hört att det är ventilerna som tickar lite och det ska vara helt normalt. Kör man snabbare så hör man det inte får då blir vinddraget för högt. Någon som tror att jag behöver oroa mig??

Kom precis hem från att ha kört en sväng och jag hörde precis samma grej. Vid 5rpm på tvåans växel så tickar de som fasen. Varför?? Ska det vara så?

/M

Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Jag har en liten fråga om sv650, ni som är här borde ju ha lite koll :) Hur pass törstig är den (normal körning), är det inte lite dyrt med service eftersom intervallena är på 600mil (men dom kanske är billigare...)?

Jag tänkte kolla på en sv 650s ´00 för 39 laxar med öhlinare fram, har gått 1700 mil ska tydligen vara välservad o i fint skick .. är det ett bra pris ? Vad ska man kolla ?

Vore trevligt om man fick hjälp, jag har även använt sök funktionen som har gett lite svar ... :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
RocketQueen skrev:
2276510 Kom precis hem från att ha kört en sväng och jag hörde precis samma grej. Vid 5rpm på tvåans växel så tickar de som fasen. Varför?? Ska det vara så?

/M

På en sådan ny hoj med nyss 100 milservice, nej det låter inte normalt :gnissla (varken jag eller andra som har kört den har upplevt det)

Last edited:

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
service

enchanter skrev:
2276863 Jag har en liten fråga om sv650, ni som är här borde ju ha lite koll :) Hur pass törstig är den (normal körning), är det inte lite dyrt med service eftersom intervallena är på 600mil (men dom kanske är billigare...)?

Jag tänkte kolla på en sv 650s ´00 för 39 laxar med öhlinare fram, har gått 1700 mil ska tydligen vara välservad o i fint skick .. är det ett bra pris ? Vad ska man kolla ?

Vore trevligt om man fick hjälp, jag har även använt sök funktionen som har gett lite svar ... :)

Min, som är en 04 drar mellan 0,5 till 0,9 borende av hur rolig väg man hittat.
(Kör man bara gämn och fin fart hamnar jag ibland t.om. straxt under halvlitern, men då kan man ju lika bra ta bilen..)

Jag har precis hämtat ut min från 1200mila servicen. Den kostade 1612:-
600mila servicen gav jag 1208:- för.
100mila servicen kostade 1778:-, men då köpte jag lite blandade småskruv också.

Men som vanligt får man ringa runt lite för det skiljer rätt mycket mellan olika firmor.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Gerry skrev:
2277203 Min, som är en 04 drar mellan 0,5 till 0,9 borende av hur rolig väg man hittat.
(Kör man bara gämn och fin fart hamnar jag ibland t.om. straxt under halvlitern, men då kan man ju lika bra ta bilen..)

Jag har precis hämtat ut min från 1200mila servicen. Den kostade 1612:-
600mila servicen gav jag 1208:- för.
100mila servicen kostade 1778:-, men då köpte jag lite blandade småskruv också.

Men som vanligt får man ringa runt lite för det skiljer rätt mycket mellan olika firmor.

Tackar :)

Gissar väl att en ´00 kanske är lite billigare än din? Men hursomhelst så var det inte så värst dyrt..

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Och min (02:a) drar 0,5 oavsett hur jag gasar... det känns som mycket när jag kör snällt och lite när jag kör hårdare!

mvh Per

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
2fast4hjo skrev:
2277101 På en sådan ny hoj med nyss 100 milservice, nej det låter inte normalt :gnissla (varken jag eller andra som har kört den har upplevt det)

Jag har ju fasen ingen koll men de kan ju vara som Ankan_84 säger. Att det är ventilerna eller kamkjedjesträckaren som tickar lite och att det är helt normalt. Tyckte bara att det var lustigt att jag också hörde det. :va Hon går ju som en klocka så inget känns fel.

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
RocketQueen skrev:
2277725 Jag har ju fasen ingen koll men de kan ju vara som Ankan_84 säger. Att det är ventilerna eller kamkjedjesträckaren som tickar lite och att det är helt normalt. Tyckte bara att det var lustigt att jag också hörde det. :va Hon går ju som en klocka så inget känns fel.

Samma här, min går som enklocka, har bara gått 900 mil. Har läst lite och som sagt så är kamkedjesträckaren lite högljud, vissa byter den, men det finns ingen anledning att byta. Man får la leva med ljudet :rolleyes:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
RocketQueen skrev:
2277725 Jag har ju fasen ingen koll men de kan ju vara som Ankan_84 säger. Att det är ventilerna eller kamkjedjesträckaren som tickar lite och att det är helt normalt. Tyckte bara att det var lustigt att jag också hörde det. :va Hon går ju som en klocka så inget känns fel.
Jag har ju kört din hoj en hel del gumman och aldrig hört nåt onormalt, så du behöver inte oroa dig :)

/N

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom