SV-Tråden!

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
skabe skrev:
Åh, shit, va dumt av mej :huvet :huvet
Är verkligen lessen....

Har bara mig själv att skylla.
Men jag hadde ju sett fram emot det så mycket. Känner mig riktigt säker nu. jobbigt att då behöva vänta någon månad till innan man får en ny tid.

suck...

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Lite frågor...

Vad finns det för fördelar att köpa ny hoj (sv650) jämfört med annan begagnat (GSXR600). Ska eventuellt köpa första hoj i sommar och då ligger ju inte en helt ny Sv mycket högre än några år gammal GSXR600. Visserligen är det skillnad på hojarna och Svn kanske mer nybörjar lämpad men ändå sugen på GSXRn.

Sen tycker jag att Svn är snyggare utan kåpor, blir det så att man ändå vill ha de ständigt då det är bekvämare eller är det ungefär sak samma vad gäller komfort?

All annan reklam för Svn är självklart tillåten.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Villee skrev:
Lite frågor...

Vad finns det för fördelar att köpa ny hoj (sv650) jämfört med annan begagnat (GSXR600). Ska eventuellt köpa första hoj i sommar och då ligger ju inte en helt ny Sv mycket högre än några år gammal GSXR600. Visserligen är det skillnad på hojarna och Svn kanske mer nybörjar lämpad men ändå sugen på GSXRn.

Sen tycker jag att Svn är snyggare utan kåpor, blir det så att man ändå vill ha de ständigt då det är bekvämare eller är det ungefär sak samma vad gäller komfort?

All annan reklam för Svn är självklart tillåten.

FÖRSÄKRINGEN !!!
Mest skoj för pengarna...

/Dan

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Villee skrev:
Vad betalar någon runt 20år nytaget kort i storstad för en Sv? Räknas Lund som storstad förresten?

10 - 15 tusen kanske för helförsäkring om det är en ny hoj ... ---Kanske---

Ring och kolla ....

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
SV-RIDER skrev:
10 - 15 tusen kanske för helförsäkring om det är en ny hoj ... ---Kanske---

Ring och kolla ....

Mm, skickade ansökan om ZX6R förut, fick 15 000 i trafik enbart... Hm, men hur snabbt tröttnar man på en Sv då? Vill helst behålla hojjen i några år iaf och brukar tröttna på vissa saker rätt fort. Tror det skulle bli kul att tämja en GSXR.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Villee skrev:
Mm, skickade ansökan om ZX6R förut, fick 15 000 i trafik enbart... Hm, men hur snabbt tröttnar man på en Sv då? Vill helst behålla hojjen i några år iaf och brukar tröttna på vissa saker rätt fort. Tror det skulle bli kul att tämja en GSXR.

Jag har haft min i två år och planerar att behålla den i minst två år till...
Så länge man inte ligger och pressar motorväg så tröttnar man inte så fort...

Det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga på hojåkandet också...

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
SV-RIDER skrev:
Jag har haft min i två år och planerar att behålla den i minst två år till...
Så länge man inte ligger och pressar motorväg så tröttnar man inte så fort...

Det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga på hojåkandet också...

Motorvägåkande är ju kul också..

Hur mycket pengar är väl lite relativt, men tanken är ju att förr eller senare gå över till strikta sporthojar av typen zxr,gsxr,r1 med mera så i slutändan lär det ändå bli dyrt. Sen om man verkligen sparar något på första hojen (ungefär samma försäkring om jag tar hel/hel) , lite dyrare hoj om jag tar ny hoj, och sen värdeminskning...

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
R1
spaceman skrev:
Tjenare.
Köpte min kopparfärgade -03a i söndags, och efter att ha plöjt 21 sidor inlägg inser jag att jag har mycket att göra innan cykeln kan räknas vara i körklart skick.
/Fredrik

Köpte du den på MC-kompaniet eller? Såg att de har/hade kopparfärgade -03:eek:r för 59 900 :tummenupp

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
R1
Villee skrev:
Jo blir väl endast trafik om det blir GSXR, eventuellt hel/hel om det blir Svn. Är Svn klass5?

Det är väl ingen mening med trafikförsäkring. Det brukar ju bara skilja ett par hundralappar per år mellan halv och trafik och med halv får du stöldförsäkring vilket är väldigt viktigt med nya hojjar om du inte bor mitt i skogen förstås men eftersom du bor i Lund...

Har inte haft någon hoj innan SV:n men jag är supernöjd med min tycker att det är ett alldeles tillräckligt vrid i hojjen. Enda anledningen till att jag skulle köpa en större hoj är att man inte kan göra en powerweelie med SV:n men jag har inte tänkt börja köra på bakhjulet förrän jag har skaffat mig en hel del mer erfarenhet d v s 1-2 år till :)

SV= Snygg, billig, billig att försäkra och skön att köra. Man kan inte få en mycket bättre hoj för de pengarna :tummenupp

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Suzuki SV650s 2003
Santiago skrev:
Det brukar ju bara skilja ett par hundralappar per år mellan halv och trafik....

Några hundra? :confused: För mig skiljer det 4000:-, 2600:- i trafik och 6600:- i halv. (ca 15000:- i hel. Bilsport & MC, norra stockholm, 28 år, kort i 3 år)

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
R1
demoniak skrev:
Några hundra? :confused: För mig skiljer det 4000:-, 2600:- i trafik och 6600:- i halv. (ca 15000:- i hel. Bilsport & MC, norra stockholm, 28 år, kort i 3 år)

Hade jag för mig iaf, är då så på bilar, hojjar är iof lite mer stöldbegärliga men när jag ringde runt efter försäkring skiljde det sig inte särskilt mycket. Antagligen beror det mycket på var man bor. Jag skulle i vilket fall som helst betala 4000 extra om jag bodde i Stockholm med en ny hoj.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kolla in!

Snappade upp desa bilder:
Dessa har prefekt vinkel :yoparty :yoparty :yoparty

Bifogat

• bike2.jpg
    bike2.jpg
    32.9 KB · Visningar: 130
  • bike3.jpg
    bike3.jpg
    20.5 KB · Visningar: 121
  • bike..jpg
    bike..jpg
    49.4 KB · Visningar: 144

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Rasorblade skrev:
Snappade upp desa bilder:
Dessa har prefekt vinkel :yoparty :yoparty :yoparty

Påminner mycket om min Renegade pipa.
Bilden var tagen på 1 Maj tåget i Vasa
ca 300 hojar körde genom stan :yoparty

Bifogat

• IMG_7483.jpg
    IMG_7483.jpg
    65.2 KB · Visningar: 184
  • IMG_7494.jpg
    IMG_7494.jpg
    67.5 KB · Visningar: 130
Last edited:

Tiger-R

brum brum
Gick med
6 Dec 2003
Hoj
CBR 1000RR -08
Hmm.. jag har ett litet problem!

Vad är egenteligen färgkoden för den svarta färgen? Den är väl inte bara svart? är ju lite metallic? eller är det klarlack eller något ovanpå :va

Ska bara lacka om en repig backspegel, men man kanske bara köpe svart färg och sedan klarlack?

Sv650s 2001

Igår körde jag för första gången i år :tummenupp , men idag snöar det... Vill inte längre bo i norrbotten!! :huvet

edit: Tror jag hittade! http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/colors.pdf Y7L är nog färgkoden :banana

Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Backspeglarna är inte lackade, de är gjutna i homogen svart plast.
Det går att putsa till så att de blir sjyssta om du fått en repa.
Jag putsade så fint jag kunde, sen värmde jag med gaslåga på tills plasten blev halvflytande då blev det blankt och fint. Sen lite rubbing och lite vax på. Klart!

//Anders.

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Suzuki SV650s 2003
UnderDOG skrev:
Backspeglarna är inte lackade, de är gjutna i homogen svart plast.
Det går att putsa till så att de blir sjyssta om du fått en repa.
Jag putsade så fint jag kunde, sen värmde jag med gaslåga på tills plasten blev halvflytande då blev det blankt och fint. Sen lite rubbing och lite vax på. Klart!

//Anders.

Hmmm... då är det inte likadan plast i backspeglar som på '03:an. Där är plasten inte helt slät utan har en viss stuktur. När jag slipade bort en repa så blev det en fläck som var för slät. Och lite ljusare grått blev det också.
Men den är inte repig längre i alla fall! ;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka