SV-Tråden!

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Jag ska ta och byta oljan på höstservicen, ska prova lite tjockare olja som rekommenderat. Se om det ger bättre körgenskaper till nästa säsong.

/J
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Hur menar du då?

Att man måste skära i den? :)

Nä men jag vet inte, har snackat med S-racing och nån annan butik som hade krashpuckar. När de frågat vad man har för hoj och att man har helkåpa så har de sagt: "du kommer få skära i kåpan".

Men har du en lösning där du inte behöver det så bring it!:tummenupp

Tycker ju att de borde gå att sätta där jag ringat in på bilden. Utan att skära.

EDIT: Glömde ringa in
EDIT2: Ringade in lite tydligare
 

Bifogat

  • sv3.jpg
    sv3.jpg
    254 KB · Visningar: 80
Last edited:

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Snaaaaart så ska jag få testa hur det är att köra en sv 650 s... Har ju haft en i 1.5 år och faktiskt åkt med mina 25kw under den tiden.. 13:e augusti så ska den bort..:) längtar som f*n.. 72 hk mot 34 borde ju vara lite skillnad.. Jag tycker ju den går hyffsat bra med 25 kw:p har barah aft en rgv 250 ostrypt innan så har inte så mycket att jämnföra med:p
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Snaaaaart så ska jag få testa hur det är att köra en sv 650 s... Har ju haft en i 1.5 år och faktiskt åkt med mina 25kw under den tiden.. 13:e augusti så ska den bort..:) längtar som f*n.. 72 hk mot 34 borde ju vara lite skillnad.. Jag tycker ju den går hyffsat bra med 25 kw:p har barah aft en rgv 250 ostrypt innan så har inte så mycket att jämnföra med:p

Härligt =)
Du får berätta om de va nån skillnad :yoparty
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Hur långt kommer ni på en tank, sv650

Hej, Verkar som att min sv650-99 inte vill varna för att det e dags att fylla på bensin. Så tänkte kolla med er hur långt kommer ni på en tank och ungefär hur tidigt börjar den varna?
Tack på förhand.

Mvh Daniel



"angående oljefrågan, så var det jag som inte tänkte riktigt klart, var på min gamla 2-taktshoj som man hade en separat oljetank under tanklocket"
 
Last edited:

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Hej, Verkar som att min sv650-99 inte vill varna för att det e dags att fylla på bensin. Så tänkte kolla med er hur långt kommer ni på en tank och ungefär hur tidigt börjar den varna?
Sen en annan fundering, hur ofta fyller ni på olja under tanklocket?
Tack på förhand.

Mvh Daniel

Har ju den nyare modellen, den brukar varna i god tid när det är dags att tanka.
En tank (17liter) kan man komma alltifrån 15mil till 30mil beroende på hur man kör.

Fylla på olja under tanklocket??? :confused:
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Hej, Verkar som att min sv650-99 inte vill varna för att det e dags att fylla på bensin. Så tänkte kolla med er hur långt kommer ni på en tank och ungefär hur tidigt börjar den varna?
Tack på förhand.

Mvh Daniel



"angående oljefrågan, så var det jag som inte tänkte riktigt klart, var på min gamla 2-taktshoj som man hade en separat oljetank under tanklocket"
Runt 25-26 mil innan det blinkar för att sista litern ha fast sken.
Byte luftfilter i maj gjorde JÄTTE skilnad!! nästa halverade bensinåtgången
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Har församlingen enats om vilken tjocklek man (jag) ska använda i framgaffeln (har en 99:a) :fyllisar
Oftast "pratas" det ju om tjockare olja, men vilken viskositet "gäller"? :va
Den (min alltså) uppför sej rätt bra, men jag har ingen susning om vad som finns i gafflarna. :brinnerup
Och nu håller det på att vara dax att byta, därav frågan :Bugar
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Har församlingen enats om vilken tjocklek man (jag) ska använda i framgaffeln (har en 99:a) :fyllisar
Oftast "pratas" det ju om tjockare olja, men vilken viskositet "gäller"? :va
Den (min alltså) uppför sej rätt bra, men jag har ingen susning om vad som finns i gafflarna. :brinnerup
Och nu håller det på att vara dax att byta, därav frågan :Bugar
kolla sv tråden tidigt där har någon skrivit vilken viskositewt det är man ska ha i stället, själv har jag en 00:a som ursprungligen kommer från tyskland och som är utrustad med tryckluftsnipplar (tror jag i allafall) o jag är inte missnöjd! men kolla tidigt på tråden.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Har församlingen enats om vilken tjocklek man (jag) ska använda i framgaffeln (har en 99:a) :fyllisar
Oftast "pratas" det ju om tjockare olja, men vilken viskositet "gäller"? :va
Den (min alltså) uppför sej rätt bra, men jag har ingen susning om vad som finns i gafflarna. :brinnerup
Och nu håller det på att vara dax att byta, därav frågan :Bugar

20W använde jag, ska vara 15W på 03´or och framåt .. Om minnet inte sviker mig nu.

Se till att köpa fjäderförspännare när du ändå byter (original från 02..).
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Ska vara 10w org. i de äldre, provar väl med 15w då det verkar vanligaste mod. före 03.
:brinnerup fastnade precis i en us tråd där man redan -99 bytte till 20w.
så sitter man som ett får mellan två hötappar igen då :huvet
Ska kolla på förspännare :yoparty framförallt om det inte redan sitter sånna.
den (sv:n) uppför sej faktiskt lite för bra för att vara o-rörd, kan ju vara nån före mej som redan....:banana
Lär ju visa sej. :fyllisar
 
Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ska vara 10w org. i de äldre, provar väl med 15w då det verkar vanligaste mod. före 03.
:brinnerup fastnade precis i en us tråd där man redan -99 bytte till 20w.
så sitter man som ett får mellan två hötappar igen då :huvet
Ska kolla på förspännare :yoparty framförallt om det inte redan sitter sånna.
den (sv:n) uppför sej faktiskt lite för bra för att vara o-rörd, kan ju vara nån före mej som redan....:banana
Lär ju visa sej. :fyllisar

Det är original det ska vara 10w resp 15w, men vill du förbättra SV´n usla fjädring så häller du i lite tjockare olja.

Men jag skrev ju i förra inlägget att det ska vara 20W ???
Byt till eftermarknadsfjädrar, så blir det riktigt bra.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top