Sidekick
Sökande...
Jag ska ta och byta oljan på höstservicen, ska prova lite tjockare olja som rekommenderat. Se om det ger bättre körgenskaper till nästa säsong.
/J
/J
Jag ska ta och byta oljan på höstservicen, ska prova lite tjockare olja som rekommenderat. Se om det ger bättre körgenskaper till nästa säsong.
/J
Ensitscuts beställt.
Likadan som din, Izah!
Dyker väl upp om ett par veckor... från staterna....
Cooool!!
Så fort semestern e över skall jag beställa avgassystem samt craschpuckar.....
OK men med de så måste man väl skära i kåpan? Iaf sa de så när jag talade med dom.... känns sådär att skära i den.
Hur menar du då?
Snaaaaart så ska jag få testa hur det är att köra en sv 650 s... Har ju haft en i 1.5 år och faktiskt åkt med mina 25kw under den tiden.. 13:e augusti så ska den bort.. längtar som f*n.. 72 hk mot 34 borde ju vara lite skillnad.. Jag tycker ju den går hyffsat bra med 25 kw har barah aft en rgv 250 ostrypt innan så har inte så mycket att jämnföra med
Hej, Verkar som att min sv650-99 inte vill varna för att det e dags att fylla på bensin. Så tänkte kolla med er hur långt kommer ni på en tank och ungefär hur tidigt börjar den varna?
Sen en annan fundering, hur ofta fyller ni på olja under tanklocket?
Tack på förhand.
Mvh Daniel
Runt 25-26 mil innan det blinkar för att sista litern ha fast sken.Hej, Verkar som att min sv650-99 inte vill varna för att det e dags att fylla på bensin. Så tänkte kolla med er hur långt kommer ni på en tank och ungefär hur tidigt börjar den varna?
Tack på förhand.
Mvh Daniel
"angående oljefrågan, så var det jag som inte tänkte riktigt klart, var på min gamla 2-taktshoj som man hade en separat oljetank under tanklocket"
Härligt =)
Du får berätta om de va nån skillnad
kolla sv tråden tidigt där har någon skrivit vilken viskositewt det är man ska ha i stället, själv har jag en 00:a som ursprungligen kommer från tyskland och som är utrustad med tryckluftsnipplar (tror jag i allafall) o jag är inte missnöjd! men kolla tidigt på tråden.Har församlingen enats om vilken tjocklek man (jag) ska använda i framgaffeln (har en 99:a)
Oftast "pratas" det ju om tjockare olja, men vilken viskositet "gäller"?
Den (min alltså) uppför sej rätt bra, men jag har ingen susning om vad som finns i gafflarna.
Och nu håller det på att vara dax att byta, därav frågan
Har församlingen enats om vilken tjocklek man (jag) ska använda i framgaffeln (har en 99:a)
Oftast "pratas" det ju om tjockare olja, men vilken viskositet "gäller"?
Den (min alltså) uppför sej rätt bra, men jag har ingen susning om vad som finns i gafflarna.
Och nu håller det på att vara dax att byta, därav frågan
Ska vara 10w org. i de äldre, provar väl med 15w då det verkar vanligaste mod. före 03.
fastnade precis i en us tråd där man redan -99 bytte till 20w.
så sitter man som ett får mellan två hötappar igen då
Ska kolla på förspännare framförallt om det inte redan sitter sånna.
den (sv:n) uppför sej faktiskt lite för bra för att vara o-rörd, kan ju vara nån före mej som redan....
Lär ju visa sej.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |