SV-Tråden!

Jimbeam80

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Luleå
Hoj
sv650s 01
Hejsan Ny här jag har just köpt en 01as sv650s som gått 1400 mil.
Jag har just beställt ett micron slipon system, nu undrar jag om jag behöver bestycka om den eller är det bara att trycka dit det eller?
 

lottisen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
sv 650 s -03
Det finns ju en kontakt nånstans innan tändningslåset (från batteriet), där ska man kunna mäta om det går ström till låset över huvud taget, gör det de så är det fel på låset då ingen ström kommer därifrån!

Hoppas du förstår....:rolleyes:


Misstänker att den kontakten sitter under tanken... Tror inte jag vågar mig på att skruva av den.
Det lutar nog åt att ta den till verkstan.. :(
Men stort tack för all hjälp och alla tips du gett mig!!
Jag meddelar vad felet var sen ;)
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Tänkte bara fråga hur bra ni upplever er framboms är på sv'n?
Eftersom jag var totalt ny på det här med att köra hoj så märkte jag inte av detta i början, men nu tycker jag att min frambroms är under all kritik. Det finns inte en chans att jag kan t.ex använda två fingrar för att få stopp på hojjen utan man måste använda hela handen. Det känns inte som det finns något riktigt bett i dom. känns mer som dom glidbromsar.
Jag har provat med att spola rent med brakeclean samt byta klossar. Detta gjordes innan hojjen lämnads in på service där dom bytte bromvätska. Blev bara en marginell skillnad.

Vet inte om jag bara har fått för mig att dom har varit bättre eller om det alltid varit så här, därav min fråga till er.

Vet att en kille här inne tävlade med en sv650s förut och är lite nyfiken om han har gjort några mods.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
...
Vet att en kille här inne tävlade med en sv650s förut och är lite nyfiken om han har gjort några mods.

Billiga Premier sinterbelägg från Addemoto och stålomspunnet. Funkar kalas, kanske inte jättestumma men bra bett och känsla.
 
Last edited:

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Tänkte bara fråga hur bra ni upplever er framboms är på sv'n?
Eftersom jag var totalt ny på det här med att köra hoj så märkte jag inte av detta i början, men nu tycker jag att min frambroms är under all kritik. Det finns inte en chans att jag kan t.ex använda två fingrar för att få stopp på hojjen utan man måste använda hela handen. Det känns inte som det finns något riktigt bett i dom. känns mer som dom glidbromsar.
Jag har provat med att spola rent med brakeclean samt byta klossar. Detta gjordes innan hojjen lämnads in på service där dom bytte bromvätska. Blev bara en marginell skillnad.

Vet inte om jag bara har fått för mig att dom har varit bättre eller om det alltid varit så här, därav min fråga till er.

Vet att en kille här inne tävlade med en sv650s förut och är lite nyfiken om han har gjort några mods.


Går även bra att bromsa med två fingrar med originalbromsar, är ju inte den bästa känslan, men man vänjer sig. Ät mer gröt. Kör man bana hårt så slits beläggen snett och tar ännu senare efter ett tag dock.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Idag gick sambons SV650 -99 sönder....:näsblod
Det rykte till två gånger under en lätt acceleration och sen rassal det till, kedjan låg innanför drevet med en sprucken länk och kopplingen känns inte ok... Vad kan ha hänt?!:confused::va

Jag ska riva det imorgon så får vi se vad det blir för operation....:huvet
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Idag gick sambons SV650 -99 sönder....:näsblod
Det rykte till två gånger under en lätt acceleration och sen rassal det till, kedjan låg innanför drevet med en sprucken länk och kopplingen känns inte ok... Vad kan ha hänt?!:confused::va

Jag ska riva det imorgon så får vi se vad det blir för operation....:huvet

Den brustna kedjan kan ha låst drevet så att kopplingen har börjat slira.

Om kopplingen slirar vid körning sen så har troligtvis stålskivorna i kopplingen gått varma och blivit skeva- byt.

förresten, kan/ska man även justera fjädern bak?

Ja, men endast förspänning liksom framgaffeln.
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Den brustna kedjan kan ha låst drevet så att kopplingen har börjat slira.

Om kopplingen slirar vid körning sen så har troligtvis stålskivorna i kopplingen gått varma och blivit skeva- byt.


Kopplingen har inte slirat....
Hittade felet nu när jag rev, kedjan har slagit sönder tryck pinnen till kopplingen, kostar 170:- ca plus ett nytt kedjelås eller en ny kedja.....:tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nu är en ny kopplingspinne beställd, från MC shoppen i Karlstad.... Dom enda som hade en liggandes...:banana Sen har jag satt dit en ny kedja oxå, våga inte låte henne åka med den gamla.... Så snart sullar den igen och så dyrt blev det inte heller....:tuttar
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Den brustna kedjan kan ha låst drevet så att kopplingen har börjat slira.

Om kopplingen slirar vid körning sen så har troligtvis stålskivorna i kopplingen gått varma och blivit skeva- byt.



Ja, men endast förspänning liksom framgaffeln.


OK, vet du hur man går tillväga? :)
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Nu är en ny kopplingspinne beställd, från MC shoppen i Karlstad.... Dom enda som hade en liggandes...:banana Sen har jag satt dit en ny kedja oxå, våga inte låte henne åka med den gamla.... Så snart sullar den igen och så dyrt blev det inte heller....:tuttar

Va kopplingsppinnen kass eller?

OK, vet du hur man går tillväga? :)

Är väl en nyckel som ligger i verktyskittet man tar o vrider vredet på dämparen med tror jag.... vet inte, kör numera med gixxer1000 bakdämpare
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Va kopplingsppinnen kass eller?

kass var bara förnamnet, 2 delar av den låg i magkåpan oden den tredje satt kvar, togs lätt bort med en tång som tur va och packboxen klara sig, ny pinne beställd, sen är det bara o köra igen!

Är väl en nyckel som ligger i verktyskittet man tar o vrider vredet på dämparen med tror jag.... vet inte, kör numera med gixxer1000 bakdämpare

Tror man kan fixa bakdämparen med en planmejsel och hammare för att spänna fjädern! Gjorde nyss det på sambons sv650 -99.... Om man inte hittar/orkar ta fram special verktyget....:rolleyes:


Ingen orsak!:krama
 
Last edited:

lottisen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
sv 650 s -03


Vet ni va, det var inget fel! Helskumt...
Hojen har varit stendöd i en vecka och ingen hittar något fel.
I tisdags var en mekaniker hemma hos mig och letade felet, utan att hitta nåt. Han tog med sig hojen på sin pickup och drog iväg till verkstan. Dagen efter skulle han börja jobba med den. Tror ni inte den startar då!! Helskumt...
Gissar att något var glappt eller satt i kläm som hoppade rätt under den skumpiga färden till verkstan.
Men glad är jag :banana

Jag vill bara säga; Mcverkstaden.se i Länna är hur bra som helst! Supertrevliga och väldigt måna om sina kunder. När han t.o.m kommer och tittar på plats... Det kallar jag bra service!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top