Mycket bra, jag tror att jag förstår precis hur du menar. Har faktiskt tänkt på de saker du nämner.... Hmm... kanske ska man ändå överväga öhlins.
Stort tack igen!
Det finns ju en kontakt nånstans innan tändningslåset (från batteriet), där ska man kunna mäta om det går ström till låset över huvud taget, gör det de så är det fel på låset då ingen ström kommer därifrån!
Hoppas du förstår....
Misstänker att den kontakten sitter under tanken... Tror inte jag vågar mig på att skruva av den.
Det lutar nog åt att ta den till verkstan..
Men stort tack för all hjälp och alla tips du gett mig!!
Jag meddelar vad felet var sen
...
Vet att en kille här inne tävlade med en sv650s förut och är lite nyfiken om han har gjort några mods.
Tänkte bara fråga hur bra ni upplever er framboms är på sv'n?
Eftersom jag var totalt ny på det här med att köra hoj så märkte jag inte av detta i början, men nu tycker jag att min frambroms är under all kritik. Det finns inte en chans att jag kan t.ex använda två fingrar för att få stopp på hojjen utan man måste använda hela handen. Det känns inte som det finns något riktigt bett i dom. känns mer som dom glidbromsar.
Jag har provat med att spola rent med brakeclean samt byta klossar. Detta gjordes innan hojjen lämnads in på service där dom bytte bromvätska. Blev bara en marginell skillnad.
Vet inte om jag bara har fått för mig att dom har varit bättre eller om det alltid varit så här, därav min fråga till er.
Vet att en kille här inne tävlade med en sv650s förut och är lite nyfiken om han har gjort några mods.
Idag gick sambons SV650 -99 sönder....
Det rykte till två gånger under en lätt acceleration och sen rassal det till, kedjan låg innanför drevet med en sprucken länk och kopplingen känns inte ok... Vad kan ha hänt?!
Jag ska riva det imorgon så får vi se vad det blir för operation....
förresten, kan/ska man även justera fjädern bak?
Den brustna kedjan kan ha låst drevet så att kopplingen har börjat slira.
Om kopplingen slirar vid körning sen så har troligtvis stålskivorna i kopplingen gått varma och blivit skeva- byt.
Den brustna kedjan kan ha låst drevet så att kopplingen har börjat slira.
Om kopplingen slirar vid körning sen så har troligtvis stålskivorna i kopplingen gått varma och blivit skeva- byt.
Ja, men endast förspänning liksom framgaffeln.
OK, vet du hur man går tillväga?
Nu är en ny kopplingspinne beställd, från MC shoppen i Karlstad.... Dom enda som hade en liggandes... Sen har jag satt dit en ny kedja oxå, våga inte låte henne åka med den gamla.... Så snart sullar den igen och så dyrt blev det inte heller....
OK, vet du hur man går tillväga?
Har du inte instruktionsboken till hojen? Det står i den!
Är väl en nyckel som ligger i verktyskittet man tar o vrider vredet på dämparen med tror jag.... vet inte, kör numera med gixxer1000 bakdämpare
Va kopplingsppinnen kass eller?
Är väl en nyckel som ligger i verktyskittet man tar o vrider vredet på dämparen med tror jag.... vet inte, kör numera med gixxer1000 bakdämpare
Tackar!
Lycka till!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |