SV-Tråden!

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
p.grip skrev:
Ja, fudpucker har ett art på sin 02:a, och jag kan intyga att det låter väldigt gött, ganska högt, men inte så det stör omgivningen. ( Men han surrade nåt om att man måste ha proppar för att köra :yoparty )
Är helt ok finish på grejjerna med! :tummenupp

Kanonfinish håller jag med om. jag använder proppar men bara för vindbruset i hjälmen,framförallt om jag ska köra längre sträckor.
mycket prisvärt slipon. :tummenupp

www.checkray.se för alla som undrar vart man köper dem.
 

lillajag

tjejer kör bäst :o)
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
Gixxer 750 -07
toom skrev:
Vart köpte du det? Länk?
Sugen på ett slip-on/helsystem om jag hittar ett bra och billigt.
Nån som kan sånt och har tips på ett som låter gött? Kanske har ett begagnat att sälja billigt?

Jag har oxå ett GPR high 3/4 system, kanon nöjd....och inte så fasligt dyrt heller....köpte mitt hos Grenmark racing i Uppsala, skit trevlig och hjälpsam snubbe, tog hem det på 3 dagar så man slapp vänta oxå :tummenupp
Inga större problem att montera för en amatör som jag heller....och alla delar var med :tungan

OJOJ oj vad det låter fint nu!!! :hihi

Jag skulle vilja fixa bakändan på min -00:a skulle bli SÅ glad för bra förslag hur man gör......vill ju ha bort den där plastbiten där bak, ha lite sjystare blinkers.....men hur gör man på min gamla hoj där hela plastbiten är i ett enda
stycke under sadeln??? :confused:
vill gärna ha bilder, ingående beskrivningar osv osv.....
 

Berka

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -99, Svart
lillajag skrev:
Jag har oxå ett GPR high 3/4 system, kanon nöjd....och inte så fasligt dyrt heller....köpte mitt hos Grenmark racing i Uppsala, skit trevlig och hjälpsam snubbe, tog hem det på 3 dagar så man slapp vänta oxå :tummenupp
Inga större problem att montera för en amatör som jag heller....och alla delar var med :tungan

OJOJ oj vad det låter fint nu!!! :hihi

Jag skulle vilja fixa bakändan på min -00:a skulle bli SÅ glad för bra förslag hur man gör......vill ju ha bort den där plastbiten där bak, ha lite sjystare blinkers.....men hur gör man på min gamla hoj där hela plastbiten är i ett enda
stycke under sadeln??? :confused:
vill gärna ha bilder, ingående beskrivningar osv osv.....

Jag har monterat en undertray (tailguard) från s-racing på min -99.
Plastbiten under sadeln får du helt enkelt kapa så du får bort stänkan bak och fästena för blinkers och nummerskyltsbelysningen och en ganska bra bit in för att få dit undertrayen.
Ska försöka få tag på en kamera så jag kan skicka lite bilder till dig.

//Berka
 

lillajag

tjejer kör bäst :o)
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
Gixxer 750 -07
Berka skrev:
Jag har monterat en undertray (tailguard) från s-racing på min -99.
Plastbiten under sadeln får du helt enkelt kapa så du får bort stänkan bak och fästena för blinkers och nummerskyltsbelysningen och en ganska bra bit in för att få dit undertrayen.
Ska försöka få tag på en kamera så jag kan skicka lite bilder till dig.

//Berka

ja ja ja ja....gör det pliiiiz...... :Bugar
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Jag köpte lite prylar från Tyskland, mest E-bay... plus lite egentillverkning.
Du kanske kan få lite idéer från bilderna på hur det kan se ut... :tummenupp
 

Bifogat

  • fram.jpg
    fram.jpg
    135.8 KB · Visningar: 91
  • sida.jpg
    sida.jpg
    112.9 KB · Visningar: 122
  • bak.jpg
    bak.jpg
    90.5 KB · Visningar: 134

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Gävle / Stockholm
Hoj
SV650s -02
lillajag skrev:
Jag skulle vilja fixa bakändan på min -00:a skulle bli SÅ glad för bra förslag hur man gör......vill ju ha bort den där plastbiten där bak, ha lite sjystare blinkers.....men hur gör man på min gamla hoj där hela plastbiten är i ett enda
stycke under sadeln??? :confused:
vill gärna ha bilder, ingående beskrivningar osv osv.....

Jag har precis gjort om min bakskärm... Har en -02:a så jag fick precis som du göra om hela bakskärmen (alternativet är ju att kapa, men det ville inte jag).

Jag gjorde en mall i papp av den gamla och sen köpte jag 1mm aluplåt som jag klipte ut det hela ur... Kostade 50 kr för plåtbiten så det var ju nästan gratis, men sen tog det nästan en hel dag att klippa ut och få till passformen... Använde lite popnitar och grejer för att få till batterilådan, men det blev riktigt bra till slut! :tummenupp :hihi Har just sprayat det hela svart och väntar bara på att få montera :banana

Annars kan du ju köpa en Roca undertray som du kan montera utan att kapa nånting, kostar dock över 2000.... :(

Ska lägga upp bilder så fort jag får tag på en digitalkamera...
 

Daffy

Here I am again...
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -99
MasseK skrev:
Är det några här som ska till Säve på söndag??? Titta på lite 402 meters spurter, eller kanske vara med och spurta själva.

Vi är 4 SV från GBG som ska dit, vore snyggt att rulla in i en samlad SV-trupp... :yoparty

Skriv in er så bestämmer vi plats och tid senare i veckan.


Jepp, nu är det klart!! Jag ska med! :tummenupp
 

lillajag

tjejer kör bäst :o)
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
Gixxer 750 -07
MasseK skrev:
Jag köpte lite prylar från Tyskland, mest E-bay... plus lite egentillverkning.
Du kanske kan få lite idéer från bilderna på hur det kan se ut... :tummenupp

SNYGGT!! :tummenupp
 

lillajag

tjejer kör bäst :o)
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
Gixxer 750 -07
flimmer skrev:
Jag har precis gjort om min bakskärm... Har en -02:a så jag fick precis som du göra om hela bakskärmen (alternativet är ju att kapa, men det ville inte jag).

Jag gjorde en mall i papp av den gamla och sen köpte jag 1mm aluplåt som jag klipte ut det hela ur... Kostade 50 kr för plåtbiten så det var ju nästan gratis, men sen tog det nästan en hel dag att klippa ut och få till passformen... Använde lite popnitar och grejer för att få till batterilådan, men det blev riktigt bra till slut! :tummenupp :hihi Har just sprayat det hela svart och väntar bara på att få montera :banana

Annars kan du ju köpa en Roca undertray som du kan montera utan att kapa nånting, kostar dock över 2000.... :(

Ska lägga upp bilder så fort jag får tag på en digitalkamera...


ah....så händig är inte jag :( måste tyvärr betala istället! men vill gärna se bilder :)
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
hoj hoj!

Tjenare på er Sv-ägare!
Har en -03 o ska som de flesta ska eller redan har gjort mecka av "snöskyffeln" baktill!
Men jag undrar lite över vad ni har för miniblinkare (bak då såklart), var ni har köpt dem, kostnad, om ni e nöjda osv... E tacksam för all input i denna fråga!

Har en silver met. så vita e nog att föredra tror jag!

För övrigt så åker ett slip-on ifrån A.R.T på i dagarna oxå! Bara posten sköter sitt så... :gnissla

Ride on! :rofl :rofl :rofl //K
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
KåGe skrev:
Tjenare på er Sv-ägare!
Har en -03 o ska som de flesta ska eller redan har gjort mecka av "snöskyffeln" baktill!

Köpte min "stjärt" på bikedesign, blinkersar som sitter fast i undertailen, mycket snyggt blev det! :tummenupp Vita glas med (tyvärr) röda dioder..
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Såg att det var nån tidigare i tråden som undrade över ART slipon!?
Jag kan varmt rekomendera en Aluminium dämpare (oval) eftersom jag har en sån själv. Väldigt gott ljud till en twin! :tummenupp
Nån som har provat ARTs andra burkar? Rostfritt? Titan?
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Fudpucker skrev:
Såg att det var nån tidigare i tråden som undrade över ART slipon!?
Jag kan varmt rekomendera en Aluminium dämpare (oval) eftersom jag har en sån själv. Väldigt gott ljud till en twin! :tummenupp
Nån som har provat ARTs andra burkar? Rostfritt? Titan?

jag har rostfri oval=supernöjd
 

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda crf 250X -06
funderar lite på en ART dämpare är det godkänd ljudnivå för besiktningen??

hur monteras dom är det bara o kapa bort den gamla o sen skarva dit den nya eller?
 

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
skabe skrev:
Köpte min "stjärt" på bikedesign, blinkersar som sitter fast i undertailen, mycket snyggt blev det! :tummenupp Vita glas med (tyvärr) röda dioder..

Nice!! var den bakändan! Men 2295:- :gnissla :gnissla
Mkt kosing att spara för en händiger karl som en annan! :D

vart det röda(!) dioder... måste se lite mysko ut eller?
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Badde skrev:
funderar lite på en ART dämpare är det godkänd ljudnivå för besiktningen??

hur monteras dom är det bara o kapa bort den gamla o sen skarva dit den nya eller?

Dom är inte godkänd för besiktning. Väldigt sällsynt att andra ljuddämpare än original är det. Men det gör inget för det är lätt att byta. Originalet kapas och sen så trär man på det nya över det gamla och fäster med klammer. Slutresultatet blir faktiskt snyggt trots skarvhylsor osv...
 

jinxed

Jinxed
Gick med
21 May 2004
Ort
Nässjö
Hoj
TL1000R
Jag har en liten fråga angående tailguard.

S-racing har en med inbygda blinkers, är det tillåtet eller vad säger reglerna.
Nån som vet?
 

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
Badde skrev:
funderar lite på en ART dämpare är det godkänd ljudnivå för besiktningen??

hur monteras dom är det bara o kapa bort den gamla o sen skarva dit den nya eller?

Nästan alla märken som ART, Micron m.m har slip-on som är godkänt för besikting (Road legal) men jag skulle inte köpa ett slip-on för 3000-5000 som knappt låter mer än original. Det är ju ett gött (men inte alltför högt eller lågt) ljud man vill ha när man köper ett slip-on, effektökningen är ju försumbar. Dessutom finns det tillbehör (kostar ca 450 kr) som kan sänka ljudet vid en besiktning.
 
Last edited:

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
jinxed skrev:
Jag har en liten fråga angående tailguard.

S-racing har en med inbygda blinkers, är det tillåtet eller vad säger reglerna.
Nån som vet?

Nästan garanterat. Så länge de syns väl så är det lugnt

S-Racing: Dessa nya underpaneler rensar upp utseendet i baken på Din sporthoj för den där slutliga roadracing-looken!
Finns i olackerad svart, vit, röd och gul plast från 995 SEK.
Tailguards kräver vanligtvis modifiering av original underpanel och på vissa modeller kapning av bagagekrokar
Blinkers ingår ej men kan köpas till.

Du behöver inte köpa blinkers på S-Racing. Fanns inga bilder på blinkers på deras hemsida vad jag kunde se. Blinkers finns att köpa på de flesta hojbutikerna. Du kan även använda bilblinkers :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top