SV-Tråden!

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Som en uppföljning kan ju jag fråga om någon vet några blinkers till -03:ans modell?
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Johro8 skrev:
Tjenare alla sv ägare !
Jag har en fråga till er som hade monterat dit peugot sidoblinkers på era hojar.
Hur passade kablaget ,var ni tvugna att köpa nåt utöver själva blinkersen
eller bara lödde ni ?


Det blir till att löda eller skaffa riktigt små kabelskor...(röda)

Och sen får du sätta dit ett 10 Ohms motstånd parallelt mellan "plus och minus".
Jag har kabelskor (abico) på blinkerserna och lödat motståndet på kabeln.
Ett tips: Gör det ordentligt från början så slipper du att gå igenom varenda koppling se när det inte blinkar...

/Dan
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
Simppi skrev:
Det där paketet såg inte så illa ut. Kan tror att det kliar dig i fingrarna nu :D

Var ute och åkte lite bana ikväll....fan va det är kul.
Tyvärr var det en TL1000 som inte han köra många varv. Tror han skulle börja sitt andra varv då bakhjulet släpper och han fick åka paketbil hem...vad lärde man sig av det.....ta det lugnt på kalla däck :huvet

Ajajaj... hoppas han klarade sig utan större skador...lite skrapsår kan man leva med, även om man gråter blod när det händer hojen något :/
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Har äntligen gjort om bakändan, det blev riktigt bra, men har tyvärr inte så bra bilder än.. Inga större problem att byta och ingen kapning :tummenupp
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Hello...

Mötte ett "gäng" SV åkare idag... 4 st :squid
mellan Albatross Golfbana och Säve, strax innan kl 8 ikväll.

Är det någon härifrån ???
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
Klarade uppkörningen idag!
Fy faaaan vad skönt!!! :banana
Varit ute å kört hela dan på min fina SV! :)
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
moestberg skrev:
Klarade uppkörningen idag!
Fy faaaan vad skönt!!! :banana
Varit ute å kört hela dan på min fina SV! :)

Grattis till kortet!!!! :tummenupp

Här är bilden på LeoVinci systemet... tog lite längre tid än jag hade hoppats.. :rodnar
 

Bifogat

  • LeoVinci.jpg
    LeoVinci.jpg
    138.6 KB · Visningar: 101

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
SVS skrev:
Ajajaj... hoppas han klarade sig utan större skador...lite skrapsår kan man leva med, även om man gråter blod när det händer hojen något :/
Jo han klarade sig utan värre skador....ena handsken åkta av så han rev sig på fingren men annars var han OK....lite schockad verkade han vara men det får man ju räkna med. Synd bara på en så skön hoj.....jävligt gött ljud var det i den iaf.,,,tror nog han får lösa in den ....jävligt mycket jobb innan den är i körbart skick igen. För mig började det löpa på bättre och bättre...ska nog skrapa knäna bar jag får köpt nå knäpuckar. :tummenupp
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
moestberg skrev:
Klarade uppkörningen idag!
Fy faaaan vad skönt!!! :banana
Varit ute å kört hela dan på min fina SV! :)

Grattis till kortet. :tummenupp :fyllisar
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
MasseK skrev:
Grattis till kortet!!!! :tummenupp

Här är bilden på LeoVinci systemet... tog lite längre tid än jag hade hoppats.. :rodnar

Perfekt! Det såg ju helt ok ut. Ser ut som det sitter liite långt bak eller är det en synvilla?? Det ser ut att sticka ut en liten bit bakom hojen.

Hur som helst, tack för bilden!
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
moestberg skrev:
Perfekt! Det såg ju helt ok ut. Ser ut som det sitter liite långt bak eller är det en synvilla?? Det ser ut att sticka ut en liten bit bakom hojen.

Hur som helst, tack för bilden!

Vet inte om det är en synvilla, eller om den faktiskt sticker ut en bit. Det är inget jag har tänkt på innan, så det kan inte vara så farligt. Han har heller inte kvar orginalplasten bak... det kortar ju ner hojen lite.
Hur som helst... det ser snyggt ut LIVE. :yoparty
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
Verkade som det fattas en del i mitt GPR-paket. För annars vet jag inte var jag ska fästa kransen som håller uppe blåset. Passformen var inge vidare. För det kan ju inte bero på att det är första gången jag pillar med detta eller??? :tungan

Kanske kan göra staget själv...verkar ju inte rent för avancerat, en bit tjockare alu sen kapa den till ett F med lite hål i :)

Skickar med en bild så ni fattar vad jag menar.

PS. Ljudet är såååå jäkla skönt! :D (ljudfil kommer när allt e på plats)
 

Bifogat

  • stag.JPG
    stag.JPG
    13 KB · Visningar: 149

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
MasseK skrev:
Vet inte om det är en synvilla, eller om den faktiskt sticker ut en bit. Det är inget jag har tänkt på innan, så det kan inte vara så farligt. Han har heller inte kvar orginalplasten bak... det kortar ju ner hojen lite.
Hur som helst... det ser snyggt ut LIVE. :yoparty

Verkar ju bra. Får nog bli ett sånt!
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
Jag tycker att mina backspeglar är lite matta i färgen, finns det nåt sorts vax eller nåt som man kan använda på den plasten? Nån som provat med lyckat resultat?
Det borde väl vara ett ganska vanligt problem lr?
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
SVS skrev:
Verkade som det fattas en del i mitt GPR-paket. För annars vet jag inte var jag ska fästa kransen som håller uppe blåset. Passformen var inge vidare. För det kan ju inte bero på att det är första gången jag pillar med detta eller??? :tungan

Kanske kan göra staget själv...verkar ju inte rent för avancerat, en bit tjockare alu sen kapa den till ett F med lite hål i :)

Skickar med en bild så ni fattar vad jag menar.

PS. Ljudet är såååå jäkla skönt! :D (ljudfil kommer när allt e på plats)

Kan du inte bara fästa den mot bagageskenan...?
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
SVS skrev:
Verkade som det fattas en del i mitt GPR-paket. För annars vet jag inte var jag ska fästa kransen som håller uppe blåset. Passformen var inge vidare. För det kan ju inte bero på att det är första gången jag pillar med detta eller??? :tungan

Kanske kan göra staget själv...verkar ju inte rent för avancerat, en bit tjockare alu sen kapa den till ett F med lite hål i :)

Skickar med en bild så ni fattar vad jag menar.

PS. Ljudet är såååå jäkla skönt! :D (ljudfil kommer när allt e på plats)

Är det inte meningen att det ska sitta med samma skruvar som håller fotpinnen? Eller det kanske inte når dit? Svårt att se på bilden...
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
moestberg skrev:
Jag tycker att mina backspeglar är lite matta i färgen, finns det nåt sorts vax eller nåt som man kan använda på den plasten? Nån som provat med lyckat resultat?
Det borde väl vara ett ganska vanligt problem lr?

Silikonspray funkar för att fräscha upp plast. Annars kanske vinylglans eller bumpershine med/utan pigment kan vara något.
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
MasseK skrev:
Kan du inte bara fästa den mot bagageskenan...?


Funderade också på det igår. Men det blev inge vidare. Har ringt Prestige som skulle kolla med leverantören, han tyckte det var konstigt att det inte fanns en innehållsförtecking eller handhavandeinstruktion. Har sett fler bilder på Sv med GPR...alla verkar ha samma stag som inte fanns i mitt paket.
 
Last edited:

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
SVS skrev:
Verkade som det fattas en del i mitt GPR-paket. För annars vet jag inte var jag ska fästa kransen som håller uppe blåset. Passformen var inge vidare. För det kan ju inte bero på att det är första gången jag pillar med detta eller??? :tungan

Kanske kan göra staget själv...verkar ju inte rent för avancerat, en bit tjockare alu sen kapa den till ett F med lite hål i :)

Ja, visst borde du ha fått med fästet. Se längst ned i högra hörnet på bilden på mitt MIVV-paket:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=670814&postcount=409

Klart det går att tillverka själv, men skall det bli stadigt måste du ha minst 3-4 mm alu. Och skall det då bli snyggt så är det nog vattenskärning som gäller.
Men om delen skall vara någotsånär platt och rak så kanske det går att använda någon färdig detalj.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top