SV-Tråden!

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
SVooSh skrev:
Nån SVförare som kör 95oktaning soppa? Vågar inte tanka det förrän jag får veta att det inte kommer spika någonstans :gnissla


Kör också med 95:an...inga problem
Läste en tidigare tråd om vilken oktan som var bäst...men blev inte mycket klokare då 50% tyckte 95 funkade prima och 50% körde med högre oktan :va
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Jag kör bara med 95.
Har man högre komp. så kan det ju 96 eller 98 vara att föredra, men anars så går den bra på 95.
 

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM Superduke
skillnader mellan gamla och nya sv650s

Hej!
Ska köpa en SV650s, är grymt sugen på den nya modellen, gillar det spetsiga utseendet, men det blir nog en gammal modell då min budget sträcker sig till 45. Letar efter information om vad som skiljer den "nya" sv650s gentemot den gamla. Allt från, motor, chassi till däckdimmensioner, etc. Ni som kört båda får gärna skriva hur ni upplevde de båda.
 
Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Ka11e skrev:
Hej!
Ska köpa en SV650s, är grymt sugen på den nya modellen, gillar det spetsiga utseendet, men det blir nog en gammal modell då min budget sträcker sig till 45. Letar efter information om vad som skiljer den "nya" sv650s gentemot den gamla. Allt från, motor, chassi till däckdimmensioner, etc. Ni som kört båda får gärna skriva hur ni upplevde de båda.

Jepp, köp en gammal! :tummenupp
Dom går fortare, ingen ny modell som kört om mig än.... :hihi :7peta Simppi ;)
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
Har fortfarande inte fått hoj ännu men funderar ändå på att köpa ett highpipe från Leovince.
Är det någon som vet hur ett sådant låter/ser ut? Måste man flytta fotpinnarna?
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
moestberg skrev:
Har fortfarande inte fått hoj ännu men funderar ändå på att köpa ett highpipe från Leovince.
Är det någon som vet hur ett sådant låter/ser ut? Måste man flytta fotpinnarna?

En polare till mig har ett... låter helt OK, men inte lika bra som mitt Akra... :yoparty

Det ser faktiskt rätt bra ut på hojen och du behåller fotpinnarna bak.

/M
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
MasseK skrev:
En polare till mig har ett... låter helt OK, men inte lika bra som mitt Akra... :yoparty

Det ser faktiskt rätt bra ut på hojen och du behåller fotpinnarna bak.

/M

Ok, vad bra då! Jag tar för givet att han har en SV650...?
Du har ingen bild på det?
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Lokke skrev:
Jepp, köp en gammal! :tummenupp
Dom går fortare, ingen ny modell som kört om mig än.... :hihi :7peta Simppi ;)

:mad: :mad:
Men du har ju inte vågat ställa upp :7peta
Tror nästan jag kan ta dig då det gäller rakt fram men nån bantävling går jag inte med på ännu...måste öva mera :Bugar
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Avverkat 30mil idag UNDERBART!

Men...

Vinkeln på knäna är inget vidare, värker ganska bra efter några mil. Känns som att man sitter som en räka.

någon mer som erfar detta?

Någon som flyttat fotpinnarna?

:va
 

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
hej hopp..

Någon som mekat bort (i.e klippt kablarna) sin "ignition retarder"? Blir det någon märkbar skillnad? På vilka årsmodeller är detta otyg monterat?

Jesse
 

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ka11e skrev:
Hej!
Ska köpa en SV650s, är grymt sugen på den nya modellen, gillar det spetsiga utseendet, men det blir nog en gammal modell då min budget sträcker sig till 45. Letar efter information om vad som skiljer den "nya" sv650s gentemot den gamla. Allt från, motor, chassi till däckdimmensioner, etc. Ni som kört båda får gärna skriva hur ni upplevde de båda.

Skillnaden mellan -99 och -03, artikel från SVRider.com:
-----------------------------------------------------

Well, Motorcycle Consumer News finally got around to testing the new SVs. I have a copy of their 1999 test of a naked SV. Here's some comparative numbers:

Peak torque: 99 42.4 / 03 45.1 lb-ft
Peak HP: 99 65.2 / 03 69.0
Top speed: 99 121 / 03 127.8 mph (remember this is the faired version, 99 was unfaired)
1/4 mile: 99 12.04 @ 107.22 / 03 11.63 @ 114.41 Big improvement!
0-60: 99 3.76 sec / 03 3.61 sec
60-0: 99 108.8 ft / 03 119.04 ft they blame this on the Dunlop D220s (vs. the old MEZ4)

Differences include:
- Fuel injection allows more cam duration and higher lift, makes more power, gets better gas mileage (99 - 40.8, 03 47.8)
- Rear brake somewhat downgraded, not sure this makes much difference
- More rear suspension travel
- Has an oil cooler
- Both the airbox and the muffler volumes are way up.

They think the bars are 1-1/2 inch too low, and the seat is poor (looks to be worse than the previous design).

När det gäller 2003 -> 2004:
---------------------------

New features for the SV650 include a subframe lowered 40mm for more comfortable passenger seating position and more compact rear fender for improved appearance.

Dessutom tror jag att de har flyttat fotpinnarna lite bakåt, kan vara bra om man är lång + mindre estetiska ändringar.

Färgerna skiljer också
2003: Silver, koppar
2004: Svart, gul, blå

Kan inte svära på att ovanstående inte innehåller fel men det stämmer nog ganska bra.

Jag har bara kört min 03:a så jag kan tyvärr inte jämföra... Men den är ju klart snyggare, det måste jag hålla med om. (Men jag vet att det är många som inte håller med)

EDIT: Just det, en sak som inte har med spec. att göra:

Från KGKSuzuki.com:

Från den 1 januari 2003 har Suzuki en trygghetsgaranti på 5 år för nylevererade motorcyklar.
Trygghetsgarantin gäller på landsvägs MC, upp till 5 år från leveransdatum efter den 1/1 2003 och som är importerade av KGK Suzuki AB.
Reklamationsrätten omfattar motor, växellåda och elektronik som: digitala instrument, styrenheter för tändning, bränsleinsprutning och laddningsregulator.
 
Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Simppi skrev:
:mad: :mad:
Men du har ju inte vågat ställa upp :7peta
Tror nästan jag kan ta dig då det gäller rakt fram men nån bantävling går jag inte med på ännu...måste öva mera :Bugar

:D

Ja rakt fram kan det va värre, i o f s så har jag drevat ner.....men du går ju i flugviktsklassen så där har du ju en stor fördel. :tungan ;)

Du kan jämföra tiderna om du vill, jag har 1:22:38 på Jurva men det var 2 år sen, å har bara kört där en 3-4 ggr.

....jaja, varvtid, å så direkt en ursäkt varför ja inte kört snabbare... :hihi

Säg tilll när du kör snabbare så måste jag komma å bättra. :)
 
Last edited:

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Lokke skrev:
:D

Ja rakt fram kan det va värre, i o f s så har jag drevat ner.....men du går ju i flugviktsklassen så där har du ju en stor fördel. :tungan ;)

Du kan jämföra tiderna om du vill, jag har 1:22:38 på Jurva men det var 2 år sen, å har bara kört där en 3-4 ggr.

....jaja, varvtid, å så direkt en ursäkt varför ja inte kört snabbare... :hihi

Säg tilll när du kör snabbare så måste jag komma å bättra. :)

1:22:38...det var ju inte speciellt snabbt....kom ner på 1:10 första dagen....(räknade högt i hjälmen) :rofl

Ska bara få fast lite kardbbåour åp byxona först...ska koll och jag hittar nån som fixar det i Vasa nu i helgen. Tusan vad lat man har varit i vinter då man inte fått det fixat. Nåja...om vädret håller i sig så kanske man åker till Jurva nästa vecka nån kväll och övar.
:banana
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
moestberg skrev:
Ok, vad bra då! Jag tar för givet att han har en SV650...?
Du har ingen bild på det?

Rätt antaget... ska försöka fixa fram en bild under helgen.

/M
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top