SV-Tråden!

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag ska ha en Fajjerståårm!
Lagom många pållar, å bekväm.
Sen låter den för jädra gött också!

//Anders.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
clark73 skrev:
Det e bara att komma :D kan du ju kolla in hur jag gjort me rumpan & kanske få lite tips.

vart tog våren vägen? :huvet

Ja våren försvann, och om man vågar tro aftonbladet så är den inte tillbak förän tidigast nästa söndag :huvet
Hata dåligt väder!
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
jinxed skrev:
tjenare på er alla!

Funderar på å byta båge, men vet inte riktigt vilken jag ska köpa.
Vill ju ha en Twin så valet står mellan sv1000 och Sp1:an, någon som vet vilken av de båda man borde satsa på?
har nu en sv650.

Beror ju på vad du e ute efter förutom att det e en v-twin?
Testade själv en sv1000 förra sommaren så det fick bli en 650 då försäkringen blev för dyr. en ny sv1000s -03 får man ju för ca 85´
bara ut & testa vilken du gillar (hmm SV) bäst.
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
Tjena alla!

Håller som bäst på att inhandla en SV650S -02.
Jag har hört att det ska skilja nåt mellan -02:an och -01:an gällande framfjädringen... Stämmer det??
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
moestberg skrev:
Tjena alla!

Håller som bäst på att inhandla en SV650S -02.
Jag har hört att det ska skilja nåt mellan -02:an och -01:an gällande framfjädringen... Stämmer det??

Samma sak, men -02'orna har justerbar fjäderförspänning. Inget som man behöver ta i beaktande när man letar hoj. Det går lika bra att köpa en -00 eller -01 och sen köpa ett par begagnade preload caps (hittar inget svenskt ord så här tidigt på morgonen. :va) för några 100 å sätta dit, om man av nån anledning verkligen känner att man behöver.
 
Last edited:

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
Lokke skrev:
Samma sak, men -02'orna har justerbar fjäderförspänning.

Ok, tack!

Är det någon som har en Roca undertray från BanditMania på en SV??
Tycker det verkar ganska bra. De har ju en modell där man inte behöver skära något i originalskärmen och som är komplett med batterihållare o allt, även integrerade blinkers...
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
moestberg skrev:
Ok, tack!

Är det någon som har en Roca undertray från BanditMania på en SV??
Tycker det verkar ganska bra. De har ju en modell där man inte behöver skära något i originalskärmen och som är komplett med batterihållare o allt, även integrerade blinkers...

Har oxå funderat på det. Har kollat på sv650.org forumet och alla verkar bara säga positiva saker om det. Det enda jag hörde är att reg-skylten kan skymma de inbyggda blinkerserna (vet inte hur uk skyltar skiljer sig från våra). Har snackat med personalen på banditmania tidigare, supertrevliga!
 

moestberg

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Falun
Hoj
Honda Transalp -02
SVS skrev:
Har oxå funderat på det. Har kollat på sv650.org forumet och alla verkar bara säga positiva saker om det. Det enda jag hörde är att reg-skylten kan skymma de inbyggda blinkerserna (vet inte hur uk skyltar skiljer sig från våra). Har snackat med personalen på banditmania tidigare, supertrevliga!

Jag tänkte faktiskt på det där med blinkersena, att de ser ut å sitta ganska nära nrplåten.
Vet du om det finns nån svensk återförsäljare?
Det är ett engelskt företag va? Har du beställt andra grejer från dom?
 

DirtyHarry

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
Linköping
Hoj
Sv650N
Strul med växling

Nu har det hänt 2 ggr att jag får i vad som verkar vara ett extra friläge mellan 5 och 6'an. Lite småpinsamt när man håller på att köra om och motorn övervarvar utan att man accelererar det minsta.
Har detta hänt någon annan eller är det nåt knas med min växellåda? Eller bara jag som gör nåt fel när det är bråttom?
Har en 04'a.
 

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
DirtyHarry skrev:
Nu har det hänt 2 ggr att jag får i vad som verkar vara ett extra friläge mellan 5 och 6'an. Lite småpinsamt när man håller på att köra om och motorn övervarvar utan att man accelererar det minsta.
Har detta hänt någon annan eller är det nåt knas med min växellåda? Eller bara jag som gör nåt fel när det är bråttom?
Har en 04'a.


Har hänt mig oxå, men det hände bara två ggr på hela säsongen ifjol... Kan väl inte vara någon fara eller?
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
DirtyHarry skrev:
Nu har det hänt 2 ggr att jag får i vad som verkar vara ett extra friläge mellan 5 och 6'an. Lite småpinsamt när man håller på att köra om och motorn övervarvar utan att man accelererar det minsta.
Har detta hänt någon annan eller är det nåt knas med min växellåda? Eller bara jag som gör nåt fel när det är bråttom?
Har en 04'a.

Har hänt mig ett par ggr oxå, känns som om man inte får upp spaken helt, tar som stopp. släpper man då ner den igen och försöker på nytt, då funkar det.
Vet inte heller om det är vanligt eller bara förarfel, men lämnar du in den för det, och de säger att det är ett fel, let me know!
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
moestberg skrev:
Jag tänkte faktiskt på det där med blinkersena, att de ser ut å sitta ganska nära nrplåten.
Vet du om det finns nån svensk återförsäljare?
Det är ett engelskt företag va? Har du beställt andra grejer från dom?

Har inte hittat någon svensk återförsäljare. Men å andra sidan är det inte så jobbigt att beställa därifrån. 170£ lackad = 2300:- + frakt.
Tycker det är en hel del...när de man kan fixa det själv för nån hundring.
Har inte själv beställt något därifrån, men jag pratade med dem när jag funderade över ett klart/vitt bromsglas. Lite sugen är man allt... :D
Tänkte se om jag hittar det någon annanstans, återkommer i så fall.

Tillägg:
Jag vet att http://www.bikedesign.se säljer prylar ifrån Roca...dock fanns inte den undertrayn med till sv:n. Höra om dom kan ta hem kanske?
 
Last edited:

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
UnderDOG skrev:
Jag ska ha en Fajjerståårm!
Lagom många pållar, å bekväm.
Sen låter den för jädra gött också!

//Anders.


Kan rekomendera ett par MIG Highpipes till den... helt rätt ljud!!!
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Behöver lite tips...

Är det någon som vet var man kan köpa dessa kolfiberdelar???


Alla tips uppskattas.

/M
 

Bifogat

  • Kolfiber.jpg
    Kolfiber.jpg
    53.3 KB · Visningar: 202

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Uppkörning imorgon då torsdag 27/5 kl 07:45... kan man inte bara få dra fram klockan och se om man klarade det?

Dock sviker jag SV´n på uppkörningen för en XJ 600. Förlåt :notme
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
Ljungqvist skrev:
Uppkörning imorgon då torsdag 27/5 kl 07:45... kan man inte bara få dra fram klockan och se om man klarade det?

Dock sviker jag SV´n på uppkörningen för en XJ 600. Förlåt :notme


Lycka till!! :tummenupp
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Nån SVförare som kör 95oktaning soppa? Vågar inte tanka det förrän jag får veta att det inte kommer spika någonstans :gnissla
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
SVooSh skrev:
Nån SVförare som kör 95oktaning soppa? Vågar inte tanka det förrän jag får veta att det inte kommer spika någonstans :gnissla


Har aldrig kört något annat än 95....
Soppan är dyr nog som den är...

/Dan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top