SV-Tråden!

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Folket har väl tagit ut sina cyklar nu och börjat åka istället för att sitta framför datorn och uggla kan jag tänka mig.

Verkar bli fler och fler som köper sig en SV nu så tråden kommer nog att leva vidare. Hur många på SH är det som kör SV?

Har för övrigt fått på en underkåpa på cykeln nu. blev riktigt fint! :)

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Tusan vilket skitväder vi har här i muminland nu...fast det är väl lika på andra sidan sjön.

SV:n börjar se riktigt fin ut en "liten" trevlig belly pan...iaf min började se mycket större ut. Sku vara bandag idag...men regnar...samma imorron...men dom lovade ju regn även då. Fast nog ska man väl hinna med knäskrap ännu i sommar. Hade man garage kunde man ju fördriva tiden med lite små moddar då det regnar men nu får den bara stå där ute...i regnet...stackarn.

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Ljungqvist skrev:
Har för övrigt fått på en underkåpa på cykeln nu. blev riktigt fint! :)

Bilder!

Underdog: Om du inte bor i slutet av en 4 mil lång grusväg ska du väl fan inte ha en offroad??
Nä far nu och köp en ny SV!

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
SV650s -02
Japp så e man tillbaka igen efter ett litet uppehåll...

Nu är hojen sänkt iaf!! Lämnade in den på verkstad till slut, orkade inte fixa själv... Plockade däremot av bakskärmen i helgen och ska försöka tillverka nått eget, vill inte kapa i original...ska väl inte va såååå svårt... :confused: :) (har ringt runt till skrotarna, men de har ju inga) Jaja måste ju fixa till den där bakläppen på ett eller annat sätt... :tummenupp

Tips någon?

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
flimmer skrev:

Nu är hojen sänkt iaf!! Lämnade in den på verkstad till slut, orkade inte fixa själv... Plockade däremot av bakskärmen i helgen och ska försöka tillverka nått eget, vill inte kapa i original...ska väl inte va såååå svårt... :confused: :) (har ringt runt till skrotarna, men de har ju inga) Jaja måste ju fixa till den där bakläppen på ett eller annat sätt... :tummenupp

Tips någon?

Jag har köpte en undertray från s-racing som ska monteras dit inom en snar framtid. Jag kapar inte i originalet utan tar bort hela innerskärmen och bygger en ny batterilåda av aluminium eller liknande! HAr inte börjat än men jag ska fixa bilder under byggandets gång.

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Tiger-R´s skärm är helt bortskruvad, och det är bra mycket snyggare än de kapade varianterna...

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
flimmer skrev:

Tips någon?

Jag har eventuellt en extra bakskärm till salu.
Beror på om jag ska köpa ny SV eller inte, det vet jag om ett par veckor!

//Anders.

flimmer

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
SV650s -02
Fudpucker skrev:
Jag kapar inte i originalet utan tar bort hela innerskärmen och bygger en ny batterilåda av aluminium eller liknande!

Nånting sånt har jag också tänkt göra, fast om man ändå gör en egen batterilåda så kan man ju låta den "fortsätta". Lite svårt att förklara, men min tanke är att den bara följer ramen efter batterilådan... fram till bakljuset... :)

Jaja, ska fota lite när det blir nått av det hela...ska bort ett par så det blir väl inte förren till nästa vecka.

-UnderDog, hör av dig om du säljer bakskärmen, ifall mitt hemmagjorda projekt skulle misslyckas... :tungan

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Jag har äntligen gjort slag i saken och beställt en från www.bikedesign.se och nu börjar man vela igen när ni säger att ni inte vill kapa i dom.. *suck* jag som äntligen har tagit mod till mej..
Hoppas det blir bra iaf.

Nån som har monterat en undertail beställd från dom? Är blinkerserna lagliga? (besiktning)

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
flimmer skrev:
Nånting sånt har jag också tänkt göra, fast om man ändå gör en egen batterilåda så kan man ju låta den "fortsätta". Lite svårt att förklara, men min tanke är att den bara följer ramen efter batterilådan... fram till bakljuset... :)

Jo jag förstår vad du menar, fast det blir lite väl mycket att bygga själv tänkte jag så jag beställde en undertray! Fast ditt bygge blir nog bra! :tummenupp

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
skabe skrev:
Jag har äntligen gjort slag i saken och beställt en från www.bikedesign.se och nu börjar man vela igen när ni säger att ni inte vill kapa i dom.. *suck* jag som äntligen har tagit mod till mej..
Hoppas det blir bra iaf.

Nån som har monterat en undertail beställd från dom? Är blinkerserna lagliga? (besiktning)

Men om du har en -03 modell, så kan du ju skruva loss hela dyngat bak, och behöver ju inte kapa alls...

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Lite bättre bilder kommer snart...

Bifogat

• Bak.jpg
    Bak.jpg
    50.1 KB · Visningar: 106
  • Bak-från-sidan.jpg
    Bak-från-sidan.jpg
    106 KB · Visningar: 136
  • UnderK-snett-framifrån.jpg
    UnderK-snett-framifrån.jpg
    51.8 KB · Visningar: 99
  • UnderK-från-sidan.jpg
    UnderK-från-sidan.jpg
    56.8 KB · Visningar: 89

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Ljungqvist, har du några bilder på hur din batterilåda är byggd? Jag antar att den är modifierad den oxå!

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Fudpucker skrev:
Ljungqvist, har du några bilder på hur din batterilåda är byggd? Jag antar att den är modifierad den oxå!

Frammåt kvällen så ska jag nog ha tid att ta några bilder om inte tidigare. Batterilådan sitter ihop med undertailen för övrigt :yoparty

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Ingen som har miniblinkers till övers? Jag är förbjuden att åka på cykeln innan jag har bytt dem som jag har ibak (Oförstående far...customåkare så klart:fatta! )

Éller om ni har något tipps på någon webbutik som är billig.

/Felix

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...