SV-Tråden!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
-dB_mike skrev:
går det att flytta bak fotpinnarna på sv650 -02, ev måste man väl köpa nån sats. är det någon som har gjort detta? är det nån som vet var man kan få tag i dylik sats?

Jag har tillbakaflyttade fotpinnar på min. Man byter en sats med fotpinnar, stag och annat. Kolla på www.s-racing.se dom borde ha...
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Sadelfråga...

En sadelfråga...

Är det någon som kollat på nya och gamla modellen som kan tala om för mig om det möjligtvis är samma förarsadel på båda?
Går det att använda den nya på en äldre SV? :va

Danke... :Bugar

/Masse
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
jag har en verkstadshandbok till sv 650 99-02 i min dator...
är det någon som behöver en så får ni PM:a mig...

PS. är det någon som har en sv som är krachad att sälja till mig för vettig peng, börjar få adstinens på V_TWINNNNNNN!!!!!!! DS.
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Sv till salu

Är det nån som vill köpa min SV???
ja ja jag vet att ni flesta här har Sv idag men tänkte om ni kännde nån som vill ha det... :7peta


vintern är här :tomten
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
EZrideR skrev:
Är det nån som vill köpa min SV???
ja ja jag vet att ni flesta här har Sv idag men tänkte om ni kännde nån som vill ha det... :7peta

gäller mig åxo!
tar gärna en 250 cross som inbyte, helst kring -95. & el en pw 50 till grabben
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
Hallåj!

Min polare har åkt ifrån sin passagerar-sadel till sin SV650S -99 :hihi
Så om det är någon som har en sådan över av någon anledning så har ni en köpare :lol
Jag slänger in hans telefon nummer om ni vill kontakta honom själva, annars går det bra att PM:a mig.

Mannen utan sadel : 0704-391580 (Micke)


Han ringde precis och sa att han flickvän hittat den ute i ett dike. Men ni får gärna ringa och mobba honom ändå :)
 
Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
FAAN, jag som har en att sälja...
Kan du inte be han slarvar bort den igen? (den enes borttappade sadel, den andres bröd) :tummenupp
Hej hopp!

//Anders.
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
Törnberg skrev:
FAAN, jag som har en att sälja...
Kan du inte be han slarvar bort den igen? (den enes borttappade sadel, den andres bröd) :tummenupp
Hej hopp!

//Anders.


Attans :) Slarvar han bort den fler ggr så hojtar jag till hehe
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Delar till SV650s -04

Jag håller fortfaranade på att leta delar till min Sv650.
Om någon där ute vet om någon som har delar (beg./nya) till bra pris skulle jag bli tacksam om ni kontaktade mig.

Om det är privatperson eller företag spelar ingen roll, jag måste bara hitta de rätta grejerna till bra pris.

//Gerry
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
vilken reparationshandbok är att rekommendera för sv650s?
och var kan man tänkas hitta den billigt?
vågar knappt skruva innan man har koll, tyvärr.
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Nån som vet om det går det att mappa om en SV650 med insprutning efter att man bytt avgassystem? Eller är det en "power commander" som gäller? Har bytt till GPR 3/4-system och funderar på att fila lite i luftburken över vintern men bör ju rimligtvis korrigeras i mjukvaran isf?
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
IvarS skrev:
Nån som vet om det går det att mappa om en SV650 med insprutning efter att man bytt avgassystem? Eller är det en "power commander" som gäller? Har bytt till GPR 3/4-system och funderar på att fila lite i luftburken över vintern men bör ju rimligtvis korrigeras i mjukvaran isf?
¨
Det går!
Mappade min efter att jag bytt luftfiltret och Renegade-systemet.
Men det som krävs är att du hittar nån som har burken som dom kopplar in till suzukis original box. Det fanns två stycken i hela Finland enligt handlaren som mappade om min och både "råkade" finnas inom 10mil från min postlåda. :tummenupp
Han kunde justera +/- 10% med boxen han hade.
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Simppi skrev:
¨
Det går!
Mappade min efter att jag bytt luftfiltret och Renegade-systemet.
Men det som krävs är att du hittar nån som har burken som dom kopplar in till suzukis original box. Det fanns två stycken i hela Finland enligt handlaren som mappade om min och både "råkade" finnas inom 10mil från min postlåda. :tummenupp
Han kunde justera +/- 10% med boxen han hade.

Ok, var det en Suzuki-verkstad som hade denna box? Gjorde det någon märkbar skillnad? Körde han hojen på rullar? Vad kostade det ungefär, flera tusen SEK??
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
IvarS skrev:
Ok, var det en Suzuki-verkstad som hade denna box? Gjorde det någon märkbar skillnad? Körde han hojen på rullar? Vad kostade det ungefär, flera tusen SEK??

Lokala Suzuki handlaren var det som hade den. Men med tur kan nog "vanliga" handlare ha en sån också. Han hade brännt upp den första gången jag skulle dit med hojen...sen tog det ju ett tag då den skulle till Italien på service. Justeringen gjordes på dyno och effekten på bakhjulet var 73,4hp efter ingreppet.
Jag inbillade mig att den började dra bättre och jämnare än innan....men han sa att om jag ska få insprutningen bättre ställd så måste jag sätta på en Power commander eftersom han bara kunde ställa +/- 10 %. Men den går tillräckligt fint i detta skick så jag e nöjd. :hihi

Jag tror han tog 80€ för jobbet...så det var inte så farligt.
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Bränsle lampan ...

När jag va ute och körde igår så började lampan blinka för låg soppanivå.
Då skall man ha 3 liter kvar ungefär. så jag klarar mig hem tänkte jag.
En stund senare fick jag soppatorsk. Grejen är den att lampan lös aldrig med fast sken som indikerar 1,5 liter kvar.

Är det något som har hänt er ?
Lite jobbigt att inte kunna lita på lampan mer.

/Dan
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Lät ju riktigt illa, men studsent som man är så kört man ju allt som oftast på gult blink och det har aldrig varit något knas med min lampa.. Kolla med verkstan om den inte är trasig.


Vad kört ni förresten med för bromsbelägg, orginal eller? Tycker att det har varit rätt risig kvalitet på mina så jag funderar på ett par SBS iatället, nån som testat?
 
Last edited:

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
SV-RIDER skrev:
När jag va ute och körde igår så började lampan blinka för låg soppanivå.
Då skall man ha 3 liter kvar ungefär. så jag klarar mig hem tänkte jag.
En stund senare fick jag soppatorsk. Grejen är den att lampan lös aldrig med fast sken som indikerar 1,5 liter kvar.

Är det något som har hänt er ?
Lite jobbigt att inte kunna lita på lampan mer.

/Dan

litar inte själv på lampan, nollar alltid trippmätaren när jag tankar. sen har man stenkoll på hur långt man kan köra till, även om lampan inte blinkar.
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
-dB_mike skrev:
litar inte själv på lampan, nollar alltid trippmätaren när jag tankar. sen har man stenkoll på hur långt man kan köra till, även om lampan inte blinkar.


Låg och körde ganska hårt med en del fullgaskörning och då tappar man snabbt kollen på hur långt man kommer på en tank.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top