Ta oskulden
Skulle ut och ta oskulden på min SV idag.
Det var strålande solsken idag och jag gled runt på garage uppfarten väntandes på min far i mitt nya alpinstar tz-1 skinnställ och sm-x plus stövlar som jag hämtat ut från posten under dagen.
Far kommer hem vid fyratiden och han gör sig iordning för sin första tur för året även han. Han rullar ut sin Shadow 1100 och den startar snällt och fint.
Bäst att jag startar min med då så att den hinner bli lite varm tänkte jag...
Vrider om tändningslåset, ger lite choke, drar in kopplingen och trycker på start...
Startmotorn börjar jobba men inte motorn.
-MEN VAD SATAN I GATAN NU DÅ?!
... Har ju startat direkt annars. Drar fram start bostern eller vad den heter, men det hjälper inte det heller, gör några frustanden men dör ganska snabbt.
Ett totalt jävla mörker hoppar sig i mitt huvud och man kan väl säga att jag är "lätt" förbannad för ögonblicket.
Efter någon timma ger jag upp förbannad, svettig och besviken...
Får stå på laddning och skämmas nu över natten tänkte jag så gör jag ett nytt försök imorgon. Byta stiften också kanske, något speciellt man ska tänka på då ni som vet?
Ja ja... Man börjar ju undra vad man har gjort för ont igentligen. Har blivit riktigt förkyld nu också plus att jag ska upp kl 06:00 och jobba hela dagen.
Vissa dagar vill än bara ont tror jag.
*suck*