SV-Tråden!

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
KåGe skrev:
Hör gärna av dig när du har meckat på burken. Är nyfiken hur det blir om det går att återställa till ori. utan allt för mkt svetsande o ståhej...
//K

Har inte monterat det än men ska du återställa den till orginal helt så måste du ju svetsa,jag kommer bara montera med ett klammer när det blir dax för besiktning,e ju några år tills dess.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
:D :D :D :D :D :D :D
Så ser jag ut för tillfället efter har hämtat hojen från vinterföringen för en kvart sedan. Hade helt glömt bort hur maffigt ljud den lilla rackarn hade.
Ska se om jag skruvar fast belly panen ikväll...tar lite foton i såfall.
Vet inte hur man ska orka sitta på jobbet då man vet vad som väntar utanför.....men det blir nog bara en kort dag och sen... :banana
Ville bara dela med mig av glädjen :tummenupp
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
simppsi>Kul att nån skriver här igen har ju varit lite dött på sistone.

nån som har ställt ner tomgången på sin Sv? Tycker den e lite hög.
tuffar ju mycke härligare vid 1000rpm. tappar den mycke i gasrespons? :va
blir att testa i helgen om vädret tillåter!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Min ligger på 1100-1200.
Tycker den blir lite dum när den är lite kall, dör lättare vid rödljus osv när den är nerställd såpass.
1400 är bättre, då dör den inte så lätt.

//A.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Jag läste i min instruktionsbok att tomgången ska ligga mellan 1200-1400rpm på min 99:a. Det är väl inte bra om tomgången är aldeles för låg.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
clark73 skrev:
simppsi>Kul att nån skriver här igen har ju varit lite dött på sistone.

nån som har ställt ner tomgången på sin Sv? Tycker den e lite hög.
tuffar ju mycke härligare vid 1000rpm. tappar den mycke i gasrespons? :va
blir att testa i helgen om vädret tillåter!

Blir ju snart mer att skriva om då man kommer igång och börjar köra på riktigt.
Prövade ställa ner tomgången ifjol men det stämmer som UnderDOG skrev att den dör lätt vid rödljus. Jag har iaf en ovana att sitta och varva lite vid rödljusen...då kunde den också dö. Tomgången ligger väl på ca 1200 för tillfället.
Clark73: Har du fått på nya dämparen ännu?
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Då menar jag alltså att den dör när man släpper gasen, inte kärringstopp alltså, neeejdå!

//A.
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Vart på förgasaren ska man skruva för att få lite mer
varv vid tomgång då? :va

Jag har fixat ny miniskylt! Snyggt jävlar enligt mig själv...bilder kommer när det har slutat SNÖA h@lvetes jaflar, Jag vill ha sol! :huvet :4skrika !
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Ljungqvist skrev:
Vart på förgasaren ska man skruva för att få lite mer
varv vid tomgång då? :va

Jag har fixat ny miniskylt! Snyggt jävlar enligt mig själv...bilder kommer när det har slutat SNÖA h@lvetes jaflar, Jag vill ha sol! :huvet :4skrika !

Det sitter en skruv på vänster sida strax under tanken. Vrid på den tills du har en tomgång mellan 1200 - 1400 rpm.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Fudpucker skrev:
Det sitter en skruv på vänster sida strax under tanken. Vrid på den tills du har en tomgång mellan 1200 - 1400 rpm.

Törs/behöver man tillägga att du ska göra detta då hojen är varm, efter en liten körning på en kvart eller så?

Hej hopp, bamsesnopp!

Förresten, snöar det i Skövde? :D
Där har man pluggat i tre år..

//A.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Här är pinfärska bilder på min Poly26 belly pan...fastsatt och klar.
Passformen var så perfekt så att jag funderar på om jag borde använda nån typ av fibermatta där rören ligger som närmast glasfibret. Har ni nån erfarenhet av detta....missfärgningar i lacken eller liknande pga värmen.
Jag e iaf asnöjd med resultatet :tummenupp
 

Bifogat

  • Belly 1.jpg
    Belly 1.jpg
    113.5 KB · Visningar: 223
  • belly 2.jpg
    belly 2.jpg
    121 KB · Visningar: 618
  • belly 3.jpg
    belly 3.jpg
    111 KB · Visningar: 206

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Simppi skrev:
Här är pinfärska bilder på min Poly26 belly pan...fastsatt och klar.
Passformen var så perfekt så att jag funderar på om jag borde använda nån typ av fibermatta där rören ligger som närmast glasfibret. Har ni nån erfarenhet av detta....missfärgningar i lacken eller liknande pga värmen.
Jag e iaf asnöjd med resultatet :tummenupp

Mycket snyggt! :tummenupp
Jag skulle vilja ha en sv650 eller en sv1000 just för att jag gillar designen!
En ny då!
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Fudpucker skrev:
Mycket snyggt! :tummenupp
Jag skulle vilja ha en sv650 eller en sv1000 just för att jag gillar designen!
En ny då!

Jag gillar också 2003- modellen bättre pga av den "vassare" designen. Det är ju trevligt då den finns både "vass" och "rund" så får man välja själv :tummenupp

Kom just hem efter en sväng och den blir ganska varm (belly pannen) just där rörer ligger...får nog köpa nån sort "isoleringsfilt" att sätta emellan tror jag :va .
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Ska köpa en bellypan jag oxå så småningom. En sån som Lokke har.
Den är ju inte lika lång så jag klarar mig nog angående värmen.
Men snyggt är det allt!
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Den såg så trevlig ut från balkongen så jag var bara tvungen :kär
 

Bifogat

  • belly 4.jpg
    belly 4.jpg
    121.3 KB · Visningar: 2,385

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Yeessss nu sitter burken på plats :tummenupp
Mums vilket ljud :banana helt klart nöjd.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
clark73 skrev:
Yeessss nu sitter burken på plats :tummenupp
Mums vilket ljud :banana helt klart nöjd.

Tänk att en enkel liten "burk" kan förändra en symaskin till ett riktigt highway monster :yoparty
Det är nog det första man borde göra med SV´n....låt den andas :tummenupp
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Huga...kändes nästan lite kallt att åka hoj till jobbet imorsse. +2 grader och solen hade inte börjat sprida sin värme ännu....men det var värt det :D
Ska testa idag att isolera avloppsröret med bergull plus köksfolie...tror nog det kommer att funka.
 

izznix

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Daytona 650
Hej svriders! :banana

Ni som har ett icke-orginal slip-on, hur låter era maskiner?? :confused:

Jag bytte på min twin till ett micron.. å fan vad det låter alltså.... åker man sakta i stan så vänder sig så gott som alla om å kollar vad det är för värsting som kommer... och så är det bara jag på mitt monster =)

Det är inte så att någon kanske sitter på något ljudklipp/film från era hojar?
Vilka system har Ni i så fall?

/izznix
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top