SV-Tråden!

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
<fudpucker>
Verkar som om det e enda lösningen?! jag har då inte hittat nån annan!
annars finns det en bra guide här.
http://www.sv650.tk/

Tur att det va enkelt på 03:an :yoparty
 

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Fudpucker skrev:
Är det ett slutgiltit svar på frågan "Måste jag kapa bakstänkan eller går den att skruva bort?"

Jag vill oxå rensa baken på min hoj och det vore ju smidigt om man kunde skruva bort bakstänkan på nåt vis och sen bygga en egen undertray?! Är det helt kört? Är det bara kapa som gäller, på riktigt?

Ljungqvist hade en lösning på det! Väntar på bilder! :tummenupp

Sluta vela börja kapa nån gång då!!! :7peta
 

cte

Ja, min är finare än din
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Forest hill, stockholm
Hoj
SV650S -00
Köpa SV

Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga. Tänker ta och köpa en SV650S... Har kollat runt en del och det finns ju en del til lsalu av varierande årsmodeller. De flesta av er som skriver och läser den vet förmodligen en hel del om era hojar. Så låt mig skrika ut ett par frågor som ni förmodligen kan svara på...

1. Finns det något speciellt jag skall tänka på?
2. Finns det någon årsmodell som jag verkligen borde ha som minimum?
3. Är det några speciella saker som SV:n har problem med, som pajar eller så?
4. Skall man akta sig om det är en hoj som gått relativt långt, närmre 4000 mil?

Jag vill också "få" skriva i den här tråden som en äkta medlem så hjälp mig ;)

Thanks!

// cte
 

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Ort
Grundämnet?
Hoj
SVulstig
Blinkers

Äntligen har man fixat kåpblinkers fram och fotograferat dom. Kanske dyker upp ett foto när kåporna är på hojen också.
 

Bifogat

  • IMG_3349.sized.jpg
    IMG_3349.sized.jpg
    74.2 KB · Visningar: 142
  • IMG_3354.sized.jpg
    IMG_3354.sized.jpg
    124.9 KB · Visningar: 138

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
Orginal SV650S "Fender Eliminator"?

Jag blir snart galen om jag inte får tag på Suzukis "License Plate Bracket" till min SV650S... Har kontaktat några webbutiker i USA men de skickar inte till Sverige :( Jag vill inte modifiera den befintliga när det finns en orginal att köpa...

Otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta!

(Ställde samma fråga i "Styling- /Mod och Utseendeforumet" men kom på att det kanske är större chans att få svar här...)
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Jonaz_STHLM skrev:
Jag blir snart galen om jag inte får tag på Suzukis "License Plate Bracket" till min SV650S... Har kontaktat några webbutiker i USA men de skickar inte till Sverige :( Jag vill inte modifiera den befintliga när det finns en orginal att köpa...

Otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta!

(Ställde samma fråga i "Styling- /Mod och Utseendeforumet" men kom på att det kanske är större chans att få svar här...)

Gör den själv! Eller ha nån polare att knåpa ihop en, kan väl inte va så svårt?
 

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
Lokke skrev:
Gör den själv! Eller ha nån polare att knåpa ihop en, kan väl inte va så svårt?

Som jag skrev i meddelandet så vill jag hellre köpa. Verkar ju bara kosta någon tusing. Skulle jag fixa det själv skulle det nog bli mkt dyrare om man räknar arbetstid och material...

Tack ändå!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jonaz_STHLM skrev:
Jag blir snart galen om jag inte får tag på Suzukis "License Plate Bracket" till min SV650S... Har kontaktat några webbutiker i USA men de skickar inte till Sverige :( Jag vill inte modifiera den befintliga när det finns en orginal att köpa...

Otroligt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta!

(Ställde samma fråga i "Styling- /Mod och Utseendeforumet" men kom på att det kanske är större chans att få svar här...)

Finns ett antal olika på ebay. Kolla igenom hela tråden, jag har länkat till det tidigare.

//Anders.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
RacerDave skrev:
Jag har ett GPR Highpipe med "Titan-look"
Vart har du köpt detta och vad kostade det? Letar som en galning efter ett highlevel till min egna sv, har bara läst att det finns art och devil inom "normala"(~5-6k) prisklasser. Du har inte tagit den där bilden ännu?
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Jonaz_STHLM skrev:
Som jag skrev i meddelandet så vill jag hellre köpa. Verkar ju bara kosta någon tusing. Skulle jag fixa det själv skulle det nog bli mkt dyrare om man räknar arbetstid och material...

Tack ändå!

Öh? Dyrare? Att göra den själv?? Räknar du den tid som DU lägger på DIN hoj som en utgift?? :va Skulle tvärtom säga att det är en gratislektion i mekande....! Men om man inte gillar att meka, eller inte har nånstans att jobba på/med så e det ju en annan sak.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
en liten fråga..Hur är era bromsar på era SVn jag tycker den är väldigt kort :gnissla full broms ska ju vara när handtaget är vågrätt med handtaget. Men vägen dit från utsläppt är kort och när jag bromsar så känns det lite läskigt..är det kanske för att dämparna är så mjuka :confused:

BTW nån som vågar sig på lite stoppies och wheelies med era SVn?
Och snälla inga moraltant grejer nu jag är endast nyfiken :)

Hur bra är greppet i orginal däcken? Provade att bromsa in lite kraftigare idag det var låg hastighet och framhjulet släppte. jag drutta inte i backen eller var apnära. Däcken lär vart varma (någorlunda iaf) jag hade ju kört 10 mil :3freak

Jag är fortfarande FÄRSK på SVn första turen tog jag i fredags så. Men jag är grymt nöjd med hojen ändå :tungan
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
SimmPsi skrev:
en liten fråga..Hur är era bromsar på era SVn jag tycker den är väldigt kort :gnissla full broms ska ju vara när handtaget är vågrätt med handtaget. Men vägen dit från utsläppt är kort och när jag bromsar så känns det lite läskigt..är det kanske för att dämparna är så mjuka :confused:

BTW nån som vågar sig på lite stoppies och wheelies med era SVn?
Och snälla inga moraltant grejer nu jag är endast nyfiken :)

Hur bra är greppet i orginal däcken? Provade att bromsa in lite kraftigare idag det var låg hastighet och framhjulet släppte. jag drutta inte i backen eller var apnära. Däcken lär vart varma (någorlunda iaf) jag hade ju kört 10 mil :3freak

Jag är fortfarande FÄRSK på SVn första turen tog jag i fredags så. Men jag är grymt nöjd med hojen ändå :tungan


Mitt framhjul släpper också, men jag har också ett ungefär lika mjukt däck på som de Metz MEZ3 som satt på orginal. Vad har du på nu?
När det är varmt i både asfalt och däck, då ska det inte släppa, då skulle jag byta däck fort som fan.

Stoppies är jag kass på, men börjar få lite lite koll på wheelies.

Första: Stående, på det andra blir jag omwheelad av Fogertys snabba VTR :)
 

Bifogat

  • stående.jpg
    stående.jpg
    98.6 KB · Visningar: 246
  • dubbel.jpg
    dubbel.jpg
    98.6 KB · Visningar: 257

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Såhär löste jag det med skyltbelysning, tre vita dioder i undertrayen.
JAG tycker de lyser upp tillräckligt, hoppas Länsman tycker det också.

//A.
 

Bifogat

  • sida.jpg
    sida.jpg
    107.9 KB · Visningar: 103
  • sida2.jpg
    sida2.jpg
    115.6 KB · Visningar: 111

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Fudpucker skrev:
Är det ett slutgiltit svar på frågan "Måste jag kapa bakstänkan eller går den att skruva bort?"

Jag vill oxå rensa baken på min hoj och det vore ju smidigt om man kunde skruva bort bakstänkan på nåt vis och sen bygga en egen undertray?! Är det helt kört? Är det bara kapa som gäller, på riktigt?

Ljungqvist hade en lösning på det! Väntar på bilder! :tummenupp


Jag köpte min undertray/tailguard från S-Racing. Passforman var sådär, men var snabbt fixat. hålen som är utgjorde för "pinnarna" som man fäster packväskor i eller vad det är har dom gjort upp en kant.
Den kanten skar jag ner lite där det behövdes. Jag KAPADE INTE nånting i min orginal. Det som försvinner är ju batterihållarn men den gjorde jag en ny. Har inga bilder på det olyckligvis, men blev mkt bättre än orginal iaf. :tummenupp Det finns hål i "undre" ramen rakt under batteriet där moterade jag ett stag. Försökt rita en bild så du förstår hur jag gjort :D
 

Bifogat

  • batterihållare.JPG
    batterihållare.JPG
    33.9 KB · Visningar: 185

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Eller gör som jag och köp en begagnad för trehundra svenska på skroten.
Keep it simple :)
Har en hel bakdel liggande nu som jag kan montera på när det är dags för försäljning, komplett med blinkers, skylthållare och skyltbelysning.

//A.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
UnderDOG skrev:
Mitt framhjul släpper också, men jag har också ett ungefär lika mjukt däck på som de Metz MEZ3 som satt på orginal. Vad har du på nu?
När det är varmt i både asfalt och däck, då ska det inte släppa, då skulle jag byta däck fort som fan.

Stoppies är jag kass på, men börjar få lite lite koll på wheelies.

Första: Stående, på det andra blir jag omwheelad av Fogertys snabba VTR :)

hur tar du upp din hoj på baken? Koppla eller gasa? Jag har märkt att när man har nån på bönpallen och drar iväg så lättar framhjulet :D Men inte provat avsikligt att få upp den på slangen (än). :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top