SV-Tråden!

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
På ettan är det bara att gasa, släpp (eventuellt lite bakbroms), gasa och rycka.
Tvåan får man fjutta upp den med lite koppling.
Har gungat upp den på tvåan en gång utan att använda kopplingen, men då fick jag ställa framfjädringen mjukt som fan.

//A.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
UnderDOG skrev:
På ettan är det bara att gasa, släpp (eventuellt lite bakbroms), gasa och rycka.
Tvåan får man fjutta upp den med lite koppling.
Har gungat upp den på tvåan en gång utan att använda kopplingen, men då fick jag ställa framfjädringen mjukt som fan.

//A.

Tycker att ettan är lite väl kort :näsblod Vid vilket varvtal släpper du och börjar gasa igen?
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
5000 RPM.
Min puckel kommer vid 6000, och det tar ju lite innan hojen tar sig när man släppt och gasar på igen.

//A.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
UnderDOG skrev:
5000 RPM.
Min puckel kommer vid 6000, och det tar ju lite innan hojen tar sig när man släppt och gasar på igen.

//A.

Oki dokie! :) Enda jag är rädd för är att hojen ska komma upp försnabbt :brinnerup Men borde väl inte vara nån större föra då SVn är en ganska snäll maskin? Eller har den sluga baktankar? :hihi
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Inte vad jag har märkt, den kan vobbla lite om man kör för högt, men det kan hänga på att man är lite yvig i rörelserna.

//A.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
UnderDOG skrev:
Inte vad jag har märkt, den kan vobbla lite om man kör för högt, men det kan hänga på att man är lite yvig i rörelserna.

//A.

Oki. Men då borde det vara lungt att prova lite försiktigt. Än så länge är det små wheelies som gäller för mig :tungan
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
SimmPsi skrev:
en liten fråga..Hur är era bromsar på era SVn jag tycker den är väldigt kort :gnissla full broms ska ju vara när handtaget är vågrätt med handtaget. Men vägen dit från utsläppt är kort och när jag bromsar så känns det lite läskigt..är det kanske för att dämparna är så mjuka :confused:

Hur bra är greppet i orginal däcken? Provade att bromsa in lite kraftigare idag det var låg hastighet och framhjulet släppte. jag drutta inte i backen eller var apnära. Däcken lär vart varma (någorlunda iaf) jag hade ju kört 10 mil :3freak

Ju kortare desto bättre, det är ju det man är ute efter genom att man sätter stålomspunnet.. En distinkt broms. Det går ju att justera bromshandtaget i ett antal olika lägen, in å ut, eller höj å sänk, som det passar...

På greppet inverkar ju en rad faktorer, däcks material, lufttryck, temperatur, underlag, hur man bromsar. En inbromsning kan ju upplevas annorlunda p g a hur fjädringen är inställd.

underDOG: MeZ3 är inte orginal, utan MeZ4. MeZ3 finns i racing compound också med betäckningarna RS1, RS2 och RS3, av vilket RS1 är mjukast, alltså racingdäck = mjukare än Z4'or. Har själv kört med MeZ3 RS2.

Antar att RS kommer från Rennsport, alltså är MeZ3'orna en äldre generation av nya Metz. Rennsport däcken som finns i både gatutförande och med racing compound.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Välkomna min SV-burna vän

Min polare Mika köpte sig en finfin svart SV650 igår så nu får ni gratta honom =)
 

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
2014 Honda CRF250L
Dagsfärska papper från bromsbänken

Lite diagram från dagens testkörning i bromsbänken.
Max tourqe = 59.3
Max power 70,7

02:a med V&H S4 helsystem. Jag har inte skruvat något på fuggarna.
Den skulle kanske kunna gå med lite fetare blandning under 5k rpm men så lite gasar man ju aldrig ändå så jag tyckte det var ok så här :hihi

Det vore kul att se om någon annan har några kurvor att jämföra med. Kul att se vad för modifieringar som ger bäst effekt.

Jag har ingen scanner så digitalfoton får duga
 

Bifogat

  • fuel_air.jpg
    fuel_air.jpg
    88.4 KB · Visningar: 148
  • power.jpg
    power.jpg
    89.5 KB · Visningar: 166

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
attachment.php


Hihi, MASSA mer ponnys än dig ju!

//Anders.
 
Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Tror jag knappast, jag är så strömlinjeformad så att jag knappt syns ;-)
190/76..
Sen tycker jag absolut att du ska trycka i större munstycken och lyfta nålen ett hack, då skulle du få bort den där tråkiga svackan.
Det är inte så svårt att skruva bort förknasarna och fixa det, jag hade bort mina på under 20 minuter och dit dem igen på 30.

//A.
 

cte

Ja, min är finare än din
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Forest hill, stockholm
Hoj
SV650S -00
Äntligen har jag rätt att skriva i den här tråden...

Wohoo! Nu får jag vara med och skriva i den här tråden. Införskaffade mig en Sv650S igår. En -00 med BOS titan helsystem. Låter sweet. Välkomna mig =)
 

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
2014 Honda CRF250L
cte skrev:
Wohoo! Nu får jag vara med och skriva i den här tråden. Införskaffade mig en Sv650S igår. En -00 med BOS titan helsystem. Låter sweet. Välkomna mig =)

Välkommen.
Är det Cales hoj du köpt?
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
SimmPsi skrev:
Jag köpte min undertray/tailguard från S-Racing. Passforman var sådär, men var snabbt fixat. hålen som är utgjorde för "pinnarna" som man fäster packväskor i eller vad det är har dom gjort upp en kant.
Den kanten skar jag ner lite där det behövdes. Jag KAPADE INTE nånting i min orginal. Det som försvinner är ju batterihållarn men den gjorde jag en ny. Har inga bilder på det olyckligvis, men blev mkt bättre än orginal iaf. :tummenupp Det finns hål i "undre" ramen rakt under batteriet där moterade jag ett stag. Försökt rita en bild så du förstår hur jag gjort :D

Beställde nyss en undertray jag med! Sen blir det till att mecka bort hela innerskärmen och börja pula därifrån. Ny batterilåda snickrar jag ihop! Hoppas bara jag inte blir less och kapar bort skiten med sågen i alla fall :va

Men det ska nog ordna sig! Tack för tipset än en gång, och det fin fina ritningen! ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top