SV-Tråden!

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
lite problemas...jag var ute och körde idag efter ett stunds åka märkte jag att det började ticka om den... :näsblod hänt er..?några ider/förslag vad det kan vara?

Ventil som knackar eller kolvbulten, hur är det när det börjar bli snålt med olja? Lampan har inte lyst iaf. Kan det vara att oljefiltret är igensatt.. :confused:

HELP ME!!
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
SimmPsi skrev:
lite problemas...jag var ute och körde idag efter ett stunds åka märkte jag att det började ticka om den... :näsblod hänt er..?några ider/förslag vad det kan vara?

Ventil som knackar eller kolvbulten, hur är det när det börjar bli snålt med olja? Lampan har inte lyst iaf. Kan det vara att oljefiltret är igensatt.. :confused:

HELP ME!!

Hur mycket medkörd? Nånsin justerat ventilerna? Borde ske vid 24000 km.

"ticka"? värme utvidgning?
 

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Går och klurar på att köpa mig en SV 650, men har tyvärr inte haft möjligheten att provköra någon ännu.

Såg att det var flera av er som var rätt långa, själv är jag 1.88 och jag undrar hur man sitter på SVn som långskånk? Den ser ju rätt nätt ut, hur är det med knävinkel och sånt?

/ Micke
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Sjödda skrev:
Går och klurar på att köpa mig en SV 650, men har tyvärr inte haft möjligheten att provköra någon ännu.

Såg att det var flera av er som var rätt långa, själv är jag 1.88 och jag undrar hur man sitter på SVn som långskånk? Den ser ju rätt nätt ut, hur är det med knävinkel och sånt?

/ Micke

Är 190cm + att jag har dessutom höjt upp fotpinnarna 3,5cm, funkar fint. beror ju på lite hur man e skapad... Bättre sittställnig än på R-hojar.
 

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Ok, men det låter ju lovande iaf. Och ja han på 1,90 får ju uppenbarligen plats på hojen iaf.

Men håll med om att han sett ännu tuffare ut om hojen varit aningen större? Nackdelen är väl att det skulle sabba vikten och smidigheten som väl är SV:ns styrka (som jag förstått det).

Men det är inte omöjligt att det blir en SV framåt sommaren. Klart jag ska ha den äldre modellen! (särskilt som plånboken inte skulle tillåta en ny) Men jag måste ju testa först... dags att leta lite hos handlarna. :D
 
Last edited:

Majk

Guest
SimmPsi skrev:
lite problemas...jag var ute och körde idag efter ett stunds åka märkte jag att det började ticka om den... :näsblod hänt er..?några ider/förslag vad det kan vara?

Ventil som knackar eller kolvbulten, hur är det när det börjar bli snålt med olja? Lampan har inte lyst iaf. Kan det vara att oljefiltret är igensatt.. :confused:

HELP ME!!

Hallo mannen , jag vet att det finns något som heter sissco gear eller nåt liknade på TL som ska döva ljudet från ....ja vem vet ,men tar man bort dom så tickar det utav hel-ete...kanske kan vara något sånt.
Jag ska kolla med boisen på TL-Tråden så återkommer jag .
/Majk
 

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
2014 Honda CRF250L
SimmPsi skrev:
lite problemas...jag var ute och körde idag efter ett stunds åka märkte jag att det började ticka om den... :näsblod hänt er..?några ider/förslag vad det kan vara?

Ventil som knackar eller kolvbulten, hur är det när det börjar bli snålt med olja? Lampan har inte lyst iaf. Kan det vara att oljefiltret är igensatt.. :confused:

HELP ME!!

Det kan ju vara kamkedjan som låter och då är det troligen inget att oroa sig för men för att vara säker borde du låta en mc-mek lyssna på hojen. Dom borde enkelt kunna avgöra om det är något allvarligt.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Oki tack för tipsen :) Lät farsan kika på det då han kan lite om motorer och han tyckte inte det var nått att oroa sig för. Hojar låter och skrammlar visst lite. Sen har jag ju trotsallt inte haft den länge. Premiärturen var i fredags och mycket möjligt kan ljudet vart där då men jag har inte uppfattat det förrän idag :dummer Ska köra med den lite imorgon och höra efter :rolleyes:

Annars får jag väl fräsa förbi Majk och höra hans åsikt :tummenupp
 

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
SimmPsi skrev:
Oki tack för tipsen :) Lät farsan kika på det då han kan lite om motorer och han tyckte inte det var nått att oroa sig för. Hojar låter och skrammlar visst lite. Sen har jag ju trotsallt inte haft den länge. Premiärturen var i fredags och mycket möjligt kan ljudet vart där då men jag har inte uppfattat det förrän idag :dummer Ska köra med den lite imorgon och höra efter :rolleyes:

Annars får jag väl fräsa förbi Majk och höra hans åsikt :tummenupp

Från www.svrider.com, Tips & Tricks:

What's that ticking sound?

Date: Wed, 17 Nov 1999
From: Rob Chappell
This has got to be everybody's first question. The short answer is that the SV has noisy cam chain tensioners. A few riders have reported having them replaced but the majority live with it and have experienced no further problems.

We will have to wait and see if Suzuki recalls the bike like they did with the GSXR's my guess is that they won't.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jonaz_STHLM skrev:
Från www.svrider.com, Tips & Tricks:

What's that ticking sound?

Date: Wed, 17 Nov 1999
From: Rob Chappell
This has got to be everybody's first question. The short answer is that the SV has noisy cam chain tensioners. A few riders have reported having them replaced but the majority live with it and have experienced no further problems.

We will have to wait and see if Suzuki recalls the bike like they did with the GSXR's my guess is that they won't.


Ahhh skönt att höra. Då har jag nog inget att oroa mig för dådå :) Men blir iaf oljebyte och nytt oljefilter på hojen idag :tummenupp
 

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
Ahhh, snart blir jag förhoppningsvis ägare av en SV650s jag med. Det var tack vare er på sporthoj.com som jag (troligtvis) väljer den som första hoj.
Hur är det med reservdelar till sv:n, dyrt, billigt? Vad kostar t.ex. ett drivpaket eller nya bromsar, däck bak å fram??
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Drivpaket och bromsar skiljer nog inte så mycket mot andra hojar.
Man kanske inte ska köpa orginal på såna grejer för då får man betala överpris för märket.
Däck: Det är väl lite billigare för att du har 160 bak istället för 180.
Nackdelen är väl att du inte kan köpa beggade racedäck då de flesta kör på 180 där.

//Anders aka UnderDOG (Kör SV650s 02) på Fogertys login.
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
SV :yoparty

Antar att jag platsar här med min sv 1000s - 03 :kär
Tråkigt att försäkringen ska vara så dyr, fast det är värt varenda krona att "rida" denna underbara skapelse :rofl:rofl
 

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Ort
öhö
Hoj
den bästa
toom skrev:
Ahhh, snart blir jag förhoppningsvis ägare av en SV650s jag med. Det var tack vare er på sporthoj.com som jag (troligtvis) väljer den som första hoj.
Hur är det med reservdelar till sv:n, dyrt, billigt? Vad kostar t.ex. ett drivpaket eller nya bromsar, däck bak å fram??
Köp min då ... den snygga utan kåpor...
 

toom

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
Ducati Monster S4
mibe04 skrev:
Köp min då ... den snygga utan kåpor...

Hmm, har du den ute på blocket, såg den isf. Men jag vill ha en med kåpor, skulle tippa på att det är skönare när man åker längre sträckor. Har en annan hoj på g. Men köper jag inte den så....
 

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Ort
öhö
Hoj
den bästa
toom skrev:
Hmm, har du den ute på blocket, såg den isf. Men jag vill ha en med kåpor, skulle tippa på att det är skönare när man åker längre sträckor. Har en annan hoj på g. Men köper jag inte den så....
Japp ... den ligger ute... Lite dålig annons bara, borde ha lagt in lite sökord så att den kommer upp på lite andra hojjar oxå. SV650 N är ju inte direkt vanlig i sverige...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top