Lokke
Bullshit Racing
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
UnderDOG skrev:Såklart, min är snabbast av alla ;-)
//A.
Så länge som du inte ställer upp mot mig....!
UnderDOG skrev:Såklart, min är snabbast av alla ;-)
//A.
SimmPsi skrev:lite problemas...jag var ute och körde idag efter ett stunds åka märkte jag att det började ticka om den... hänt er..?några ider/förslag vad det kan vara?
Ventil som knackar eller kolvbulten, hur är det när det börjar bli snålt med olja? Lampan har inte lyst iaf. Kan det vara att oljefiltret är igensatt..
HELP ME!!
Sjödda skrev:Går och klurar på att köpa mig en SV 650, men har tyvärr inte haft möjligheten att provköra någon ännu.
Såg att det var flera av er som var rätt långa, själv är jag 1.88 och jag undrar hur man sitter på SVn som långskånk? Den ser ju rätt nätt ut, hur är det med knävinkel och sånt?
/ Micke
SimmPsi skrev:lite problemas...jag var ute och körde idag efter ett stunds åka märkte jag att det började ticka om den... hänt er..?några ider/förslag vad det kan vara?
Ventil som knackar eller kolvbulten, hur är det när det börjar bli snålt med olja? Lampan har inte lyst iaf. Kan det vara att oljefiltret är igensatt..
HELP ME!!
HELP ME!!
SimmPsi skrev:Oki tack för tipsen Lät farsan kika på det då han kan lite om motorer och han tyckte inte det var nått att oroa sig för. Hojar låter och skrammlar visst lite. Sen har jag ju trotsallt inte haft den länge. Premiärturen var i fredags och mycket möjligt kan ljudet vart där då men jag har inte uppfattat det förrän idag Ska köra med den lite imorgon och höra efter
Annars får jag väl fräsa förbi Majk och höra hans åsikt
Jonaz_STHLM skrev:Från www.svrider.com, Tips & Tricks:
What's that ticking sound?
Date: Wed, 17 Nov 1999
From: Rob Chappell
This has got to be everybody's first question. The short answer is that the SV has noisy cam chain tensioners. A few riders have reported having them replaced but the majority live with it and have experienced no further problems.
We will have to wait and see if Suzuki recalls the bike like they did with the GSXR's my guess is that they won't.
skabe skrev:Antar att jag platsar här med min sv 1000s - 03
Köp min då ... den snygga utan kåpor...toom skrev:Ahhh, snart blir jag förhoppningsvis ägare av en SV650s jag med. Det var tack vare er på sporthoj.com som jag (troligtvis) väljer den som första hoj.
Hur är det med reservdelar till sv:n, dyrt, billigt? Vad kostar t.ex. ett drivpaket eller nya bromsar, däck bak å fram??
mibe04 skrev:Köp min då ... den snygga utan kåpor...
Japp ... den ligger ute... Lite dålig annons bara, borde ha lagt in lite sökord så att den kommer upp på lite andra hojjar oxå. SV650 N är ju inte direkt vanlig i sverige...toom skrev:Hmm, har du den ute på blocket, såg den isf. Men jag vill ha en med kåpor, skulle tippa på att det är skönare när man åker längre sträckor. Har en annan hoj på g. Men köper jag inte den så....
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|