SV-Tråden!

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Förhoppningsvis blir jag av med min radfyra på Söndag, för att sen gå över till V-Twin och då är siktet inställt på en SV1000S eller Aprilia Falco. Så fram med fördelarna med att äga en SV, jag behöver lite vägledning och har svårt att bestämma vilken jag ska ha det blir en 04 eller ev en ny 03. Är det någon skillnad mellan 04:an och 03:an?

//Nicke
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Nicke_K skrev:
Förhoppningsvis blir jag av med min radfyra på Söndag, för att sen gå över till V-Twin och då är siktet inställt på en SV1000S eller Aprilia Falco. Så fram med fördelarna med att äga en SV, jag behöver lite vägledning och har svårt att bestämma vilken jag ska ha det blir en 04 eller ev en ny 03. Är det någon skillnad mellan 04:an och 03:an?

//Nicke

Enda skillnaden som jag vet är att stänkskärmen bak e mindre & att lacken på -03:eek:rna e metallic.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Nicke_K skrev:
Förhoppningsvis blir jag av med min radfyra på Söndag, för att sen gå över till V-Twin och då är siktet inställt på en SV1000S eller Aprilia Falco. Så fram med fördelarna med att äga en SV, jag behöver lite vägledning och har svårt att bestämma vilken jag ska ha det blir en 04 eller ev en ny 03. Är det någon skillnad mellan 04:an och 03:an?

//Nicke

Tror dom har satt lite mera stoppning i "sitsarna" på SV -04...och så läste jag att fotpinnarna var flyttade en aning snällare....men det är ju vanesak. Själv har jag inga problem med sitsen på min.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Jag kör med Renegade...låter lagom mycket och lagom tufft. Renegade Airkit gör ju inte ljudet sämre heller :yoparty
 

DirtyHarry

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
Linköping
Hoj
Sv650N
Sv650N

Tjoho!
Hämtade idag min sv650N -04 och är supernöjd på alla sätt.
Man sitter perfekt (enligt mig då) på N-modellen som jag undrade förut. Skillnaded i körställning mellan S-modellen och N-modellen är alltså ganska stor.

Är också så grymt glad att jag valde en twin, och just en sv650. Jag kan aldrig riktigt få nog av ljudet och vill ut och gasa hela tiden :)
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
DirtyHarry skrev:
Tjoho!
Hämtade idag min sv650N -04 och är supernöjd på alla sätt.
Man sitter perfekt (enligt mig då) på N-modellen som jag undrade förut. Skillnaded i körställning mellan S-modellen och N-modellen är alltså ganska stor.

Är också så grymt glad att jag valde en twin, och just en sv650. Jag kan aldrig riktigt få nog av ljudet och vill ut och gasa hela tiden :)

Skål till hojen! :fyllisar
Jag vet hur det känns på alla sätt...förutom att sitta mera upprätt :)
S-modellen kändes lite jobbig för mig dom första dagarna men kroppen vänjer sig nog ganska snabbt. Nu är det bara att köra in och sätta på lite grövre pipor på den. Du kommer inte att ångra ditt köp!
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
Var ute och åkte lite idag! gött, blir en sväng imorgon också :banana

På den ena bilden så ser ni min nya miniskylt, helnöjd med den. Nästa projekt blir Bellypan från S-Racing. Någon som vet något om passformen på dem?

Sen ska det bli nya bakblinkers, dom som jag har nu sitter snyggt men dom syns inte ett skit när det är ljust ute tyvärr :(
 

Bifogat

  • Åk 8 april Fram.JPG
    Åk 8 april Fram.JPG
    113 KB · Visningar: 197
  • Åk-8-april-bak-2.jpg
    Åk-8-april-bak-2.jpg
    48.2 KB · Visningar: 217
Last edited:

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Ljungqvist skrev:
Har Ett Shark helsystem låter fläskigt och dovt!
Me like it!
:banana

Kör med Akrapovic helsystem... låter mullrigt på tomgång och låga varv..
och helt sanslöst skönt under belastning. Underbart att dra på i tingstadstunneln... :yoparty :kär

/M
 

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Ljungqvist skrev:
Var ute och åkte lite idag! gött, blir en sväng imorgon också :banana

På den ena bilden så ser ni min nya miniskylt, helnöjd med den. Nästa projekt blir Bellypan från S-Racing. Någon som vet något om passformen på dem?

Sen ska det bli nya bakblinkers, dom som jag har nu sitter snyggt men dom syns inte ett skit när det är ljust ute tyvärr :(


Vilken underbart snygg hoj det står bredvid din :kär !! Han som äger den måste vara riktigt allsmäktig :tungan
 

RacerDave

gillar nyponsoppa
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki sv650s
Jag har ett GPR Highpipe med "Titan-look", låter himmla trevligt, personligen tycker jag att highpipe är gör sig mycket bättre änn standard plaseringen på ljuddämparen. Dock har jag fått nån missfärgning (ser ut som mörka fläckar) på avgasröret fram till burken som inte ser specielt roligt ut. Nån som känner igen problemet? Imorn ska jag svabba av hojjen och ta nått kort på den som jag kan lägga upp.
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Meckade dit min ljuddämpare idag! Ett ART i aluminium och fan vad det låter gott. Mullrar fint på låga varv och vrålar när man gasar på! Helt oki...jag låter väl inte FÖR mycket nu bara! ;)
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Fudpucker: såklart att du inte låter FÖR mycket. Kan man det?
RacerDave: All skit som du har på systemet innan det blir varmt, fastnar. Surt är det, men så är det.

För övrigt kör jag också Akrapovic Helsystem, mullrar gott på låga varv och låter HYFSAT jävla gött när man drar ur hojen.

Hej hopp!

//A.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej, jag undrar hur man får bort orginal bakstänkan. Någon som gjort det tidigare som har lust att tipsa?

Kör förövrigt med kolfiberslipon från devil, låter nåt jävulskt gott. :)
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
izznix skrev:
Hej svriders! :banana

Ni som har ett icke-orginal slip-on, hur låter era maskiner?? :confused:

/izznix

Jag kör me ett rostfritt ART slipon. mullrar lagom under 5000rpm
mullrar gött över det :banana

Gifte mig me drömbruden igår för övrigt :tummenupp
så nu e man Man & Fru.
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
Några bilder på nya burken :tummenupp
som syns så e det en del snö kvar här i norr :huvet
 

Bifogat

  • ny 23.jpg
    ny 23.jpg
    71.6 KB · Visningar: 164
  • PICT00072.jpg
    PICT00072.jpg
    78.2 KB · Visningar: 191

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
clark73 skrev:
Jag kör me ett rostfritt ART slipon. mullrar lagom under 5000rpm
mullrar gött över det :banana

Gifte mig me drömbruden igår för övrigt :tummenupp
så nu e man Man & Fru.

Gratulerar till bröllopet!

Jäklar vad nöjd jag är med ljudet! Var ute o åkte i går med en polare och han sa att det låter ju som om hojen skulle vara 400 kubik större! Och visst har han rätt. Det mullrar skitgott!
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
UnderDOG skrev:
På <2003 är det bara sågen som gäller.
Finns en bra beskrivning på: http://www.geocities.com/fenderbegone/

Är det ett slutgiltit svar på frågan "Måste jag kapa bakstänkan eller går den att skruva bort?"

Jag vill oxå rensa baken på min hoj och det vore ju smidigt om man kunde skruva bort bakstänkan på nåt vis och sen bygga en egen undertray?! Är det helt kört? Är det bara kapa som gäller, på riktigt?

Ljungqvist hade en lösning på det! Väntar på bilder! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top