SV-Tråden!

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Det är tråkigt med trasig tank-lampa, då händer det att man kan bli stående..

duckie skrev:
Min varningslampa börjar lysa vid 25 körda mil ungefär, sen brukar jag tanka vid 30 mil. Ganska schysst aktionsradie faktiskt.

Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
NoicE skrev:
Det går utmärkt att køra på banan :banana
enda som märks är att bromsarna blir lite matta av värmen...
jag lovar att kan man hantera styret så spelar det ingen roll om man har 72 eller 150hk...
Jag kør på bana så gott som varje torsdag, snabba gruppen och jag kør inte
långsammast. Men är den enda hojen under 100hk...

Jag körde på Gotland Ring i samband med Lelleveckan. Invigde båda knäpuckarna och gick att hålla bra tempo i kurvorna. På raksträckorna var det ingen större vits att gasa tyckte jag då man fick bromsa desto mer innan kurvorna. Något som kändes livsfarligt var dock bromspedalens förmåga att ta i backen, höll på att vurpa pga det. Den sitter helt felplacerad om man jämför med sportigare hojar där man uppenbarligen sett till att den inte ska kunna ta i i första taget. Har tänkt fixa bild på hur nerslipad min pedal blev innan jag kom på att det var bättre att hänga ut och skrapa knän än metall :tummenupp
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
IvarS skrev:
Jag körde på Gotland Ring i samband med Lelleveckan. Invigde båda knäpuckarna och gick att hålla bra tempo i kurvorna. På raksträckorna var det ingen större vits att gasa tyckte jag då man fick bromsa desto mer innan kurvorna. Något som kändes livsfarligt var dock bromspedalens förmåga att ta i backen, höll på att vurpa pga det. Den sitter helt felplacerad om man jämför med sportigare hojar där man uppenbarligen sett till att den inte ska kunna ta i i första taget. Har tänkt fixa bild på hur nerslipad min pedal blev innan jag kom på att det var bättre att hänga ut och skrapa knän än metall :tummenupp


ja alltså i børjan så skrapade jag både hit och dit men nu har jag inga problem
med det. Knävecket i sadelkanten och luta lagom mycket så kør i alla fall jag snabbast...
och när fotpinnen tar i så lutar jag inte mer :)
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Gerry skrev:
Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry

Kan köra ca 25 - 27 mil innan lampan börjar blinka, då ska det ju vara 3.5 l kvar. Ändå nu efter 3 år med hojkortet så kör jag på mycket mer än under första året då det mest blev fiskörning.

Din hoj måste ha mask eller nåt... :D
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Gerry skrev:
Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry

jag brukar inte heller komma längre än 25mil, har kört 28 en gång med mycket touring.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Kankse de äldre drar mer soppa?

Jag kör stundtals ganska hårt men märker just inte av någon skillnad i bensinförbrukning beroende på hur jag kör.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
hmm, jag tycker den alltid ligger på ca 0.65L/mil vid till och från jobbet körning, 1liter på banan...

en gång kom jag 24mil på en tank, sen blev det soppatorsk :lol
då körde jag i ca 170km/h+/- från örebro till norges gräns.
Kul ställe att få slut på soppa :3freak
 

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
duckie skrev:
Kankse de äldre drar mer soppa?
Jag har en -99 som drar drygt 0.6 vid vanlig "hemikring" körning. Kan även ligga och toura i 130-140 och den drar ändå 0.45(kan tilläggas att jag kör med ett 16 drev fram som sänker varvtalet en del, mycket behagligare att åka i dom där farterna än med orginalets 15 tänder). Rekordet ligger på 0.38 en gång men då var det extremt lugn körning.
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Varning: Ironiskt inlägg

clayman skrev:
Jag har en -99 som drar drygt 0.6 vid vanlig "hemikring" körning. Kan även ligga och toura i 130-140 och den drar ändå 0.45(kan tilläggas att jag kör med ett 16 drev fram som sänker varvtalet en del, mycket behagligare att åka i dom där farterna än med orginalets 15 tänder). Rekordet ligger på 0.38 en gång men då var det extremt lugn körning.

VARFÖR???? :)
(ska man åka snålt kan man ju ta bilen eller bussen)
 

Sv_Christian

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
CBR1000RR -04
clayman skrev:
Jag har en -99 som drar drygt 0.6 vid vanlig "hemikring" körning. Kan även ligga och toura i 130-140 och den drar ändå 0.45(kan tilläggas att jag kör med ett 16 drev fram som sänker varvtalet en del, mycket behagligare att åka i dom där farterna än med orginalets 15 tänder). Rekordet ligger på 0.38 en gång men då var det extremt lugn körning.


Hur är accelrationen när du drevat upp den? Hur mycket skillnad är det i varvtal runt 140??
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Nu när det har varit pissväder ett tag så har jag passat på att bygga om röven på hojen. Blev ganska bra tillslut. :)

BILDER!
 
Last edited:

Svess

FOUR-stroke
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Eksjö
Hoj
Honda CBR600RR -03
hellla skrev:
Nu när det har varit pissväder ett tag så har jag passat på att bygga om röven på hojen. Blev ganska bra tillslut. :)

BILDER!

håller helt med :tummenupp blev jävligt bra. Mycket fina bilder måste va en himla bra kamera :)
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
hellla skrev:
Nu när det har varit pissväder ett tag så har jag passat på att bygga om röven på hojen. Blev ganska bra tillslut. :)

BILDER!

Det blir ännu snyggare om du skruvar fast den stora svarta plåten innanför plasten.
Annars, helt OK :tummenupp
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Om jag vore du skulle jag lacka bultskallarna svarta :wiggle
annars var det ju valfett, har typ likadant på min fast jag har byggt det själv av 2mm aluplåt :)
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
NoicE skrev:
Om jag vore du skulle jag lacka bultskallarna svarta :wiggle
annars var det ju valfett, har typ likadant på min fast jag har byggt det själv av 2mm aluplåt :)

Var ju så kul att spraya så det mesta gick åt av burken, men det finns nog lite kvar till bultarna. :)

Jag har också byggt med 2 mm aluplåt. Vadå menar du att det ser köpt ut? Ser du inte att hålen är lite sneda och ojämna? :hihi Blev även lite spår efter allt böjande med polygripen, men vafan gör det om hundra år? :banana
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Gerry skrev:
Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry

Låter som du och jag har samma förbrukning jag kommer mellan 16 och 20 mil på en tank om man inte ligger och tourar i 120 då kanske några mil till.....

/Urban
 

alum

5000cc till våren
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -00
Tankpad

Letar efter en helsvart, blank tankpad. Var tusan hittar man sånt?

Måste passa min sv -00 också.. tanken har ju typ en bula längst ner mot sadeln...
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
hellla skrev:
Var ju så kul att spraya så det mesta gick åt av burken, men det finns nog lite kvar till bultarna. :)

Jag har också byggt med 2 mm aluplåt. Vadå menar du att det ser köpt ut? Ser du inte att hålen är lite sneda och ojämna? :hihi Blev även lite spår efter allt böjande med polygripen, men vafan gör det om hundra år? :banana


ah, førstorade inte bilderna :)
samma form som på køpta prylar, men när man tittade noga så syntes det, men som sagt ho fakkin kärs?
bra jobbat, men ingen av min alu syns så jag struntade i att lacka :tungan
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
NoicE skrev:
ah, førstorade inte bilderna :)
samma form som på køpta prylar, men när man tittade noga så syntes det, men som sagt ho fakkin kärs?
bra jobbat, men ingen av min alu syns så jag struntade i att lacka :tungan

Så du har inte lackat din? Kan du inte lägga upp nån bild, jag har ju samma färg på min hoj och skulle vilja se hur det ser ut...!




PS. SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FÅ ETT SVAR PÅ: VAR MAN KAN FÅ TAG PÅ PLASTPLUGG SOM MAN SÄTTER DIT FÖR ATT SLIPPA HÅLEN EFTER ATT MAN HAR TAGIT BORT HANDTAGET BAK.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top