SV-Tråden!

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
2fast4hjo skrev:
Har tidigare skrivit ang att sv 650 05:eek:rna inte finns i silver men när jag var på mc-kompaniet så hade de fått in en silver 1000 05:a med svart ram för runt 76000 (är lite osäker på det exakta priset) :4skrika kunde de inte ha gjort 650:05:eek:rna i silver/svart ram också.

Shoppade mig en silvrig SV1000S från dem i somras, med svart ram. Är mycket nöjd.
Var lite skeptisk mot silver först men den ramen gjorde susen.

:banana
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
hellla skrev:
Kolla här! http://www.blocket.se/view/5925247.htm?caller=jkl_s&l=0&c=1&city=0
Det är bara att sälja din sletna 650 och köpa den. :7peta :hihi


82000!! nä så "mycket" skulle jag aldrig betala, får en helt ny för högst 75000 (15% rabatt ej inräknat)

Tänke behålla den sv1000 03 (gav 65000 0mil) vi hade i vinter/våras till mig när killen köpte annan hoj men tuvärr så är den för hög och det skulle inte hjäpa om den sänktes (83 mot 77 som det är på min 650 nu, sänkt 3 cm som är max)

Eve ska sadeln på min hoj nu gröpas ur i vinter. Känner en som gör det snyggt och billigt. :)


RocketQueen här på Sh söker efter en svart sv 650 föresten.
 
Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
2fast4hjo skrev:
Eve ska sadeln på min hoj nu gröpas ur i vinter. Känner en som gör det snyggt och billigt. :)

Vadå ska du inte köra i vinter? :7peta Imorgon ska jag till Malmö och hämta hem en offroad så jag ska uiiila hela vintern lång! :hihi

2fast4hjo skrev:
RocketQueen här på Sh söker efter en svart sv 650 föresten.

Har fått PM av henne, hon skulle kolla några saker först. Får se vad som händer. :)
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
ang. Kamkedjesträckaren.

Någon som bytt ut sin? Finns det manuella till våra maskiner med? Min bakre har börjat låta lite illa när jag kör. nån som haft det problemet?
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Nån som har koll på vad som uppdaterats på sv650s mellan 03 och 05 (förutom färger o färg på ram o fälgar) samt kanske nån info om vad som händer 06?

edit: "Referensbibloteket" på mc-poolen känns inte som det stämmer...

/N
 
Last edited:

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
SimmPsi skrev:
Någon som bytt ut sin? Finns det manuella till våra maskiner med? Min bakre har börjat låta lite illa när jag kör. nån som haft det problemet?

jupp, bytt den fram har man. lätt som en plätt, jupp de va de. svårt att komma åt, jupp de osså.
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
SimmPsi skrev:
Någon som bytt ut sin? Finns det manuella till våra maskiner med? Min bakre har börjat låta lite illa när jag kör. nån som haft det problemet?

Hur många mil har din gått? (min 3500) Tror att det är min bakre med som börjat låta lite, märker ett nytt från i år ljud på lägre farter och det följer motorvarvet. Är som ett susande/sugande ljud. Kanske är luftfiltret med som låter, bytte ju det i våras med. Men det är ju ett standardfilter så det borde väl inte göra nåt på ljudet tycker jag.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
03 modellen har tydligen högre bakram som sänktes med
40mm? till 04-05.
Bra att veta om man köper tex avgassystem.
Annars vet jag inget som skiljer men jag är SV rookie
(köpte SV i söndags)

.
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
skulle någon kunna ge mig instruktioner hur jag rensar bakdelen på min 650 ´00 utan att ta fram sågen? Räcker det med att köpa en ny undertrail som man sen borrar fast plåten på? :va

Vore trevligt om någon kunnig kunde klargöra detta för mig så slipper jag gå igenom 108 sidor av Sv tråden...
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
mini-knutten skrev:
skulle någon kunna ge mig instruktioner hur jag rensar bakdelen på min 650 ´00 utan att ta fram sågen? Räcker det med att köpa en ny undertrail som man sen borrar fast plåten på? :va

Vore trevligt om någon kunnig kunde klargöra detta för mig så slipper jag gå igenom 108 sidor av Sv tråden...

Tjena, här finns lite info om hur jag fixade min undertray: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430&page=70&pp=20
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1373614&highlight=undertray#post1373614
En perfekt vintersyssla och ganska enkelt fixat. Lycka till!!
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
tack för tipset, är dock tyvär nog lite för avancerat för mig. Ponera att jag köper något liknande DETTA, ska jag sen borra fast plåten? :va Ursäkta om det är en dum fråga, men om man inte frågar får man inga svar....
 

pims

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
GSR600 -07
mini-knutten skrev:
skulle någon kunna ge mig instruktioner hur jag rensar bakdelen på min 650 ´00 utan att ta fram sågen? Räcker det med att köpa en ny undertrail som man sen borrar fast plåten på? :va

Vore trevligt om någon kunnig kunde klargöra detta för mig så slipper jag gå igenom 108 sidor av Sv tråden...

Gör en egen, jag körde på denna http://www.sv650.tk/
Kostade mig en färg burk resten hade jag sedan innan, samt lite jobb beroende på hur nogran du är, du får ju kapa orginal, men kolla på skroten om du kan få tag på en beg, bakskärm.

/Joakim
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
mini-knutten skrev:
tack för tipset, är dock tyvär nog lite för avancerat för mig. Ponera att jag köper något liknande DETTA, ska jag sen borra fast plåten? :va Ursäkta om det är en dum fråga, men om man inte frågar får man inga svar....

Mitt tips är att du tar bort hela innerskärmen med blinkers och batterilåda och allt. Sedan bygger du en ny batterilåda i plåt och köper en undertray och sätter över alltihopa.
Så gjorde jag och det blev kanon, dessutom var det inte så besvärligt. Behövs dock svets till batterilådan.

FÖr att göra allt skitlätt är det ju bara kapa i originalet och sen dit med den undertray. Har svårt att tänka mig att nån vill återställa bakdelen till original? ;)
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
OK tack, alltså stämmer inte mc-poolens databas alltid....som jag trodde.

/N

2fast4hjo skrev:
Ringde av misstag till Korn som arbetar där jag köpe hojen (skulle till tandläkaren :gnissla ), passade på att snacka lite skit o fråga ang skillnader mellan 03-05. Inga nya förändringar än det som redan har skrivits här.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Swedish Viper skrev:
Hur många mil har din gått? (min 3500) Tror att det är min bakre med som börjat låta lite, märker ett nytt från i år ljud på lägre farter och det följer motorvarvet. Är som ett susande/sugande ljud. Kanske är luftfiltret med som låter, bytte ju det i våras med. Men det är ju ett standardfilter så det borde väl inte göra nåt på ljudet tycker jag.

min har gått 1800mil, bytte nyligen,
det lät som nåt som rasslade och följede motorvarvet med viss fördröjning, lät mer efter gas-avslag.
när jag startade den hördes det ej, men så fort jag varit uppe över 8000varv så började den skramla.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top