SV-Tråden!

Pont

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
sv1000s

toftan

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2007
Ort
Gislaved
Hoj
Suzuki SV650n -99
Hur länge brukar nu få varmköra era sv:ar innan de går 100% rent när de stått still ett tag? Är V-Twin extra känsligt? Alltså att de behöver varmköras längre generellt?
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hur länge brukar nu få varmköra era sv:ar innan de går 100% rent när de stått still ett tag? Är V-Twin extra känsligt? Alltså att de behöver varmköras längre generellt?


Jag har inte haft min alls länge så är väl ingen expert men jag brukar bara sätta på den rulla den ur garaget sen dra på mig hjälm och handskar sedan stänga garaget. Sen brukar jag åka iväg å de går kanon direkt. Iof aldrig haft den stående mer än en vecka.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hur länge brukar nu få varmköra era sv:ar innan de går 100% rent när de stått still ett tag? Är V-Twin extra känsligt? Alltså att de behöver varmköras längre generellt?

Min går ganska så ojämnt från början, så brukar låta den gå på tomgång en stund innan jag kör iväg.

Tror inte att V-twin skulle vara extra känsligt än "vanliga" motorer, jag tror snarare att detta kan vara nått indviduellt, det skiljer sig från motor till motor.

Måste poängtera att jag pratar för den äldre modellen med förgasare.
 

toftan

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2007
Ort
Gislaved
Hoj
Suzuki SV650n -99
Okej, har ju också den med förgasare så det är väl bara att ha lite tålamod innan man ger sig iväg då.

Min går ganska så ojämnt från början, så brukar låta den gå på tomgång en stund innan jag kör iväg.

Tror inte att V-twin skulle vara extra känsligt än "vanliga" motorer, jag tror snarare att detta kan vara nått indviduellt, det skiljer sig från motor till motor.

Måste poängtera att jag pratar för den äldre modellen med förgasare.
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Halloj, någon som vet vart man kan få tag på (billiga) drev till sv'n. Hörde med Din Mc idag och de skulle ha 1400:- för fram & bakdrev UTAN kedja.

Jag vill inte ha standardstorlekar, utan är ute efter 46t bak och 14t fram
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Halloj, någon som vet vart man kan få tag på (billiga) drev till sv'n. Hörde med Din Mc idag och de skulle ha 1400:- för fram & bakdrev UTAN kedja.

Jag vill inte ha standardstorlekar, utan är ute efter 46t bak och 14t fram

Jag köpte mitt drivpacket på www.addemoto.se för en tusing inkl. oringskedja. Maila och fråga om de har de dreven du söker, de uppdaterar sällan sin sida. Har de grejerna hemma går det på ett par dagar att får hem.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Spraya kåpdelar i Suzuki Y9F (pearl canyon yellow)??

Hej!
Sambon har en 2000 års SV650S i pearl canyon yellow med färgkoden Y9F i Suzukis färgkarta. Nu ska hojen få en undertray och ensitskuts som behöver målas. En lokal billackare håller på att utreda vad som behövs och vad det kommer att kosta att få ett set sprayburkar i minsta möjliga kvantitet dvs 3-5 dl. Det blir ett treskiktssystem om man ska göra det "rätt" eftersom pearllacken tydligen bygger på att man täcker en ljus bas med lagom toppskikt av en kulör innan det slutligen ska klarlackas :gnissla Det hela verkar bli dyrt och komplicerat.

Finns det någon som hittat en billig och bra ersättningsfärg?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hej!
Sambon har en 2000 års SV650S i pearl canyon yellow med färgkoden Y9F i Suzukis färgkarta. Nu ska hojen få en undertray och ensitskuts som behöver målas. En lokal billackare håller på att utreda vad som behövs och vad det kommer att kosta att få ett set sprayburkar i minsta möjliga kvantitet dvs 3-5 dl. Det blir ett treskiktssystem om man ska göra det "rätt" eftersom pearllacken tydligen bygger på att man täcker en ljus bas med lagom toppskikt av en kulör innan det slutligen ska klarlackas :gnissla Det hela verkar bli dyrt och komplicerat.

Finns det någon som hittat en billig och bra ersättningsfärg?

Borde inte en Suzuki återförsäljare kunna skaka fram rätt kulör? Jag skulle kollat där först.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Borde inte en Suzuki återförsäljare kunna skaka fram rätt kulör? Jag skulle kollat där först.

Tjena enchanter!

Ja visst, det finns ju färgbättringssatser. Vi har till och med köpt en sån. Tyckte det var dyrt och dåligt men det gick hjälpligt att täcka en liten färgskada vid infästningen till en blinker. Det är dock ingenting som vi vill använda till att måla hela kåpdelar med, även om det handlar om små ytor.

Har faktiskt fått ett bra erbjudande av en lokal lackverkstad, verkar som om vi nappar på det. Trelagerssystem med basfärg, toppfärg och 2-k klarlack för 650 kr:tummenupp . Minsta förpackningarna givetvis. Jag lägger ut färgfabrikat, recept och slutbetyg här om/när det blir klart!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Hej!
Sambon har en 2000 års SV650S i pearl canyon yellow med färgkoden Y9F i Suzukis färgkarta. Nu ska hojen få en undertray och ensitskuts som behöver målas. En lokal billackare håller på att utreda vad som behövs och vad det kommer att kosta att få ett set sprayburkar i minsta möjliga kvantitet dvs 3-5 dl. Det blir ett treskiktssystem om man ska göra det "rätt" eftersom pearllacken tydligen bygger på att man täcker en ljus bas med lagom toppskikt av en kulör innan det slutligen ska klarlackas :gnissla Det hela verkar bli dyrt och komplicerat.

Finns det någon som hittat en billig och bra ersättningsfärg?

vet bara att om du köper Suki Suki orginal färg på burk.. (hela setet med klarlack) så kostar det ca 500:- hos din mc-handlare
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tjena enchanter!

Ja visst, det finns ju färgbättringssatser. Vi har till och med köpt en sån. Tyckte det var dyrt och dåligt men det gick hjälpligt att täcka en liten färgskada vid infästningen till en blinker. Det är dock ingenting som vi vill använda till att måla hela kåpdelar med, även om det handlar om små ytor.

Har faktiskt fått ett bra erbjudande av en lokal lackverkstad, verkar som om vi nappar på det. Trelagerssystem med basfärg, toppfärg och 2-k klarlack för 650 kr:tummenupp . Minsta förpackningarna givetvis. Jag lägger ut färgfabrikat, recept och slutbetyg här om/när det blir klart!

Det låter ju riktigt bra! Gäller bara att det är en lackerare som kan blanda färgen så det inte blir nån nyans-skillnad sen ..
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Fick svaret "Tyvärr kan vi inte hjälpa dig.
Framdrev finns endast i 15/16/17T och bakdrev 44/45T."

Dock hade de bra priser på stdgrejerna!

Kolla med lelles, de brukar ha ganska många drevalternativ och kedjor till ett bra pris. Tänkter du använda postorder så beställ snarast (har en tendens att ta lite tid därifrån).
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Kolla med lelles, de brukar ha ganska många drevalternativ och kedjor till ett bra pris. Tänkter du använda postorder så beställ snarast (har en tendens att ta lite tid därifrån).

You're the man! :tummenupp De hade grejerna jag letade efter till ett skitbra pris!

Behöver inte dreven förens 20maj då jag kommer hem ifrån Karibien så det passar mig :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Har köpt en SV 650 och nu vill jag byta avgassystem, men har lite svårt att bestämma mig, lite synpunkter tack.
 

Bifogat

  • blueflames.jpg
    blueflames.jpg
    9 KB · Visningar: 59
  • M2_Titanium.jpg
    M2_Titanium.jpg
    11 KB · Visningar: 55
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top