SV-Tråden!

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hur får man bort orginalbakdelen? Alltså skylt/blinkershållaren. Min bakdel står rätt så svåråtkomlig just nu. Men antar att man ska ta bort hela plastkåpan under genomm att ta bort dom svarta "plupparna".. Men sedan hur tar man bort skiten sen? tänkte byta till annan skyllthållare och miniblinkers..
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Hur får man bort orginalbakdelen? Alltså skylt/blinkershållaren. Min bakdel står rätt så svåråtkomlig just nu. Men antar att man ska ta bort hela plastkåpan under genomm att ta bort dom svarta "plupparna".. Men sedan hur tar man bort skiten sen? tänkte byta till annan skyllthållare och miniblinkers..

Var lung och metodisk, då ärdet inte alls svårt. Som du sa så skall plastplupparna bort men det stannar inte där. Ta först loss de två plasttrianglarna som sitter på båda sidor "under" sadel. Då kommer du åt att lossa sadeln och de främre skruvarna som håller den bakre plastkåpan. Sedan loss med bakre sadeln o de bultar samt viren som sitter där. Sedan borde det vara bara att lirka loss kåpan sedan man tagit loss lampkontakterna och den lilla skruven som håller samman kåpan.

Det finns fina anvisningar på Hamicad Fender Elimininator fitting intructions

Deras skylthållare är dessutom ypperlig, kan rekommenderas!
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Hur får man bort orginalbakdelen? Alltså skylt/blinkershållaren. Min bakdel står rätt så svåråtkomlig just nu. Men antar att man ska ta bort hela plastkåpan under genomm att ta bort dom svarta "plupparna".. Men sedan hur tar man bort skiten sen? tänkte byta till annan skyllthållare och miniblinkers..

Om du följer instruktionerna i nedanstående pdf så är det inga problem att byta. Använde den själv när jag gjorde samma procedur.

http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender/SV 1000 650 fender instructions new.pdf
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Då får jag börja lusläsa den här tråden, var precis iväg och handlade mig en ny SV650:tummenupp

Den ska fungera som komplement till min SXC och då och då så ska sambon åka på den.

Det dyker säkert upp lite frågor i framtiden.

Väl mött!
 

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Västerås/Göteborg
Hoj
Sv650s -99
Har precis satt dit ett k&n tillsammans med ett gpr 3/4 system. Någon som har koll på ungefär vad man ska sätta dit för munstycken eller är det lika bra att lämna in skiten?

Läste någonstans att man kan fixa "luffarturbo" genom att sätta distanser i fästena framför tanken så det blir en liten glipa där, någon som testat?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Har precis satt dit ett k&n tillsammans med ett gpr 3/4 system. Någon som har koll på ungefär vad man ska sätta dit för munstycken eller är det lika bra att lämna in skiten?

Läste någonstans att man kan fixa "luffarturbo" genom att sätta distanser i fästena framför tanken så det blir en liten glipa där, någon som testat?

du måste rycka snorkeln oxå, gör minst inte 5 hk :)
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Har precis satt dit ett k&n tillsammans med ett gpr 3/4 system. Någon som har koll på ungefär vad man ska sätta dit för munstycken eller är det lika bra att lämna in skiten?

Läste någonstans att man kan fixa "luffarturbo" genom att sätta distanser i fästena framför tanken så det blir en liten glipa där, någon som testat?

Kolla här

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3058022&postcount=4304

Jag har hört folk som har gjort det men tror inte att det ger nått speciellt, sen att det ska bli nån "luffar-turbo" effekt måste jag nog göra dig besviken...

Om du ska få extra hästar ur SV´n finns det andra och bättre sätt, själv ska jag göra den välkända "camswap" på min nu i vår :yoparty

Om jag nu bänkar den efteråt så kommer jag att lägga upp det här men det ska ge runt sex extra hästar, med tanke på att man betalar runt tusenlappen för dom två kammarna så måste man ju säga att det är billigt ..
 

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Västerås/Göteborg
Hoj
Sv650s -99
Nja asså jag förstod ju att det inte skulle göra några underverk, men jag undrade egentligen mest hur noga det är med inställningarna på förgasaren för att det skall gå rent och fint. Hästarna skiter jag nog i än så länge, systemet satte jag dit mest för att jag ville ha lite ljud och K&N köpte jag för att stilla lite hojbehov under vintern :D Ja ni vet hur det är.

Men de här camswapen kanske är något, är det avancerat?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Nja asså jag förstod ju att det inte skulle göra några underverk, men jag undrade egentligen mest hur noga det är med inställningarna på förgasaren för att det skall gå rent och fint. Hästarna skiter jag nog i än så länge, systemet satte jag dit mest för att jag ville ha lite ljud och K&N köpte jag för att stilla lite hojbehov under vintern :D Ja ni vet hur det är.

Men de här camswapen kanske är något, är det avancerat?

Camswap är nått som är ganska vanligt att dom gör på Sv´n utomlands, vad jag vet så är det bara en här på forumet som har gjort det.

Det innebär att man köper två nya kammar (insug) från k3´an, sen tar man dom gamla insugningskammarna och sätter dom på avgassidan. Man får mao fyra insugningskammar...

Jag beställde mina kammar från usa och dom gick på ungefär 1200 spänn, så det är inte så speciellt dyrt..

Du kan kolla det här inlägget där jag har lite bänkningsdiagram..

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3029816&postcount=15
 

Frogz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
I hus
Hoj
Sv 650 s -99
Sånna här söta små blinkers kan man köpa hos Peugeot för 38 kronor styck. Vad jag vet har UnderDog redan sådanna monterade. Ska bara räkna ut ett sätt att få fast dom på kåporna.

Flickar in en liten bild på dom söta gruppköpspuckarna också.



Behöver man koppla något motstånd eller relä för att få dom att fungera och
är dom godkända vid besiktning eller måste man byta till orginal då?
 

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Byta blås?

Hallå

Är det nån som vet hur man bytar Slip On på en Suzuki SV 650 -01:a?
Svårt? Lätt?

Tips på det fetaste ljudet!!! Vilket Slip On låter bäst på sv:n?


MVH Dennis the Dude
Snart kommer våren/sommaren/hösten!!!!! Skit i vintern :yoparty :yoparty
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hallå

Är det nån som vet hur man bytar Slip On på en Suzuki SV 650 -01:a?
Svårt? Lätt?

Tips på det fetaste ljudet!!! Vilket Slip On låter bäst på sv:n?


MVH Dennis the Dude
Snart kommer våren/sommaren/hösten!!!!! Skit i vintern :yoparty :yoparty

Det är kanonlätt att byta till slip-on, problemet är väl isf om du behöver bestycka om förgasarna så att de passar till det öppnare systemet. Jag kan rekomendera devil kolfiberslip-on, mullrar gött.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Bestycka om förgasarna???
Behövs det?

Hur många skruvar sitter Slip On:et med?

Tja :tuttar

Om man ökar avgasflödet med ett öppnare slip-on och/eller har ett öppnare luftfilter kommer förbränningen i motorn att bli effektivare och det ökade luftflödet måste därför kompenseras med mer bränsle. Detta görs genom att man sätter i större munstycken i förgasaren. Detta kanske inte behövs, men ska man göra det på riktigt sätt så ingår ombestyckning.

Slip-onet sitter med en skruv i bakre fotpinnen, sen vet jag inte hur originalet är fäst i övriga röret. Ofta brukar det sitta med en avgasklämma eller bara påträtt och fastspänt med en fjäder, vissa modeller är hela och måste därför kapas.
 

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Ok, tack för hjälpen.

Har kollat på lite foto som jag har på hojen och det enda jag ser är det där fästet vid fotpinnarna, men annars så ser jag inget annat.
Så då kanske det är i ett stycke, och då ska man nog lämna in hojen och få det gjort så det blir rätt.

MVH Dennis the Dude
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ok, tack för hjälpen.

Har kollat på lite foto som jag har på hojen och det enda jag ser är det där fästet vid fotpinnarna, men annars så ser jag inget annat.
Så då kanske det är i ett stycke, och då ska man nog lämna in hojen och få det gjort så det blir rätt.

MVH Dennis the Dude

Om du väljer att lämna in hojen så är det lika bra att byta luftfilter till ett högflödesfilter, helsystem/ eller slip-on + bänkning och bestyckning av förgasarna. Då får du förhoppningsvis ut optimalt med effekt samtidigt som hojen låter fränare.
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Vårens trimmning av min SV 650S

Hej, håller på och funderar lite vad jag ska ta o göra i vår för att få en trevligare hoj av min SV650s -99

Tänkte sätta dit en sk. advance key/unit som ställer fram tändningen 4 grader.
Har förrutom detta tänkt att skaffa öppnare luftfilter, göra det omtalade "cam swap" (2 extra kammar)
porta insuget, D-porta insug samt avgaskanalerna om lämpligt. Strömlinjeformning av ventilstyrningar. Bearbetning av förbränningsutrymmet för maximalt flöde.

Har ett öppnare slip-on redan på.

Vad tror ni om detta? Kan bli intressant o se bänknings-siffrorna före och efter.

Är det något här ni tycker att man ska skita i eller lägga till?

Mvh Daniel
 

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Ort
BJÄRRED
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Hej hej hallå

Hallå läget!?

Har en Suzuki SV 650 -01:a.
Vad har du satt på för blås på din hoj, bra, prisvärt??

Ha det :yoparty
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Håller på med att byta blinkers. Inga problem med dom bakre, dom där fram så är den sak jag undrar. Det sitter trekantiga kabelhållare där fram och undrar bara om det sitter nån spärrhake nånstans, fick inte isär kontakten. Bör tillägas att det var under kåpor så man hade typ inte bästa greppet.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top