SV-Tråden!

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Har använt valtermoto från nilssons mc också. Men drog en skruv i mitten av nummerplåtshållaren och fäste den så den slapp vibrera! :tummenupp

Jag funderar med på att göra något sånt, märkte att de vibrerar på rätt bra när man kör över nått litet gupp:p.. Den där bellypanen du har var riktigt nice vart har du hittat den?..och var den färdiglackad ?
 

aPIFFany

Hormonstinn Gumminötare...
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Honda VTR1000F -07
Hejsan...

Nån här som vet om det är samma tempgivare på SV650 och SV1000 årsmodeller efter -03, eller möjligtvis vart jag kan hitta en servicemanual för SV650. Manual och siffror för SV1000 har jag redan.
 

Evil Twin

Guest
Hejsan...

Nån här som vet om det är samma tempgivare på SV650 och SV1000 årsmodeller efter -03, eller möjligtvis vart jag kan hitta en servicemanual för SV650. Manual och siffror för SV1000 har jag redan.

Vet inte om det är samma givare.
I Haynes står det så här:
K3-K5:
R @ 20C 2.450 kohm
R @ 40C 1.148 kohm
R @ 60C 0.587 kohm
R @ 80C 0.322 kohm

Antar att det är de siffrorna du är ute efter?
Servicemanual för gamla modellen finns på nätet, finns länk här i forumet. Hur det är med nya vet jag inte. Annars kostar inte Haynes särskilt mycket.
 

_Fjalar_

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
SV650S - Till Salu
Jag funderar med på att göra något sånt, märkte att de vibrerar på rätt bra när man kör över nått litet gupp:p.. Den där bellypanen du har var riktigt nice vart har du hittat den?..och var den färdiglackad ?

mm jo precis bara göra ett litet hål o sätta fast! Den finns på www.poly26.com, det är en fransk sida, men mina franska språkkunskaper är mkt begränsade så tog det via en finne(http://www.mach.fi). Den kommer olackad, men han lackade upp den o skickade den till mig!
 

aPIFFany

Hormonstinn Gumminötare...
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Honda VTR1000F -07
Vet inte om det är samma givare.
I Haynes står det så här:
K3-K5:
R @ 20C 2.450 kohm
R @ 40C 1.148 kohm
R @ 60C 0.587 kohm
R @ 80C 0.322 kohm

Antar att det är de siffrorna du är ute efter?
Servicemanual för gamla modellen finns på nätet, finns länk här i forumet. Hur det är med nya vet jag inte. Annars kostar inte Haynes särskilt mycket.

Tackar tackar. Det är samma siffror fast med en decimal till. Jag åker dock en Honda som ska konverteras med SV-instrumentering för den digitala hastighetsmätarens skull. Så jag behöver veta lite såna där småsaker för att kunna få till rätt givare å så.

Tack Tack
 

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Bästerås !!
Hoj
KTM 690 SMR
en skruv lös ...

Tja

Såg nu när jag ställde in hojen så jag denna skruv satt löst och vibrerade i takt till twinen :tungan

Antag så klart att den ska sitta fast men det är det för skruv vad är den till för??:confused: :confused:

Ursäkta bilden mobilkamera ....
 

Bifogat

  • sv650.JPG
    sv650.JPG
    65.3 KB · Visningar: 60

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Tja

Såg nu när jag ställde in hojen så jag denna skruv satt löst och vibrerade i takt till twinen :tungan

Antag så klart att den ska sitta fast men det är det för skruv vad är den till för??:confused: :confused:

Ursäkta bilden mobilkamera ....


:) haha det där vet jag vad det är men det säger jag inte






























okej då, det är ingen lös skruv, det är sekundärspjällens motor och den ska röra på sig. Prova att snurra på den när du stängt av motorn så får du se att den inte sitter löst den bara snurrar ;)
 

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Bästerås !!
Hoj
KTM 690 SMR
:) haha det där vet jag vad det är men det säger jag inte



okej då, det är ingen lös skruv, det är sekundärspjällens motor och den ska röra på sig. Prova att snurra på den när du stängt av motorn så får du se att den inte sitter löst den bara snurrar ;)


Å fan har man varit så ouppmärksam:gnissla Helvet nästan rekord för mig att jag inte märkt det, brukar ha sten koll på min grejer.

Haft hojen i 2 år och kört 1500 mil med den och inte märkt det aja.
Tack !! bra med folk som har lite koll :yoparty
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag har hört av och till att man inte ska åka bakhjul med en sv650.
Varför då, sitter oljepickupen ovanligt dumt till eller nåt liknande?

Jag pratar inte o att tolva och knattra varvstopp utan mera 2'an eller 3'an med lite lagom varv en 8-10 sekunder bara för att känna den där mysiga känslan.

Nu har min hoj bara gått 40 mil så jag tar det lugnt men lite har jag provat och den är ju så mysig att åka bakhjul med.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Jag har hört av och till att man inte ska åka bakhjul med en sv650.
Varför då, sitter oljepickupen ovanligt dumt till eller nåt liknande?

Jag pratar inte o att tolva och knattra varvstopp utan mera 2'an eller 3'an med lite lagom varv en 8-10 sekunder bara för att känna den där mysiga känslan.

Nu har min hoj bara gått 40 mil så jag tar det lugnt men lite har jag provat och den är ju så mysig att åka bakhjul med.

Det är garanterat inga problem att wheela på det viset. Teoretiskt sett ska främre cylindern/toppen kunna få för dålig smörjning vid längre bakhjulskörning. Har sett dem som använder sv:n till stunthoj utan att de skär ihop.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Det är garanterat inga problem att wheela på det viset. Teoretiskt sett ska främre cylindern/toppen kunna få för dålig smörjning vid längre bakhjulskörning. Har sett dem som använder sv:n till stunthoj utan att de skär ihop.

Då bekräftar du det jag trodde, Suzuki är genomtänkta grejer och är man bara någorlunda förnuftig i sitt framförande så funkar grejern.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Hej!
Sambon har en 2000 års SV650S i pearl canyon yellow med färgkoden Y9F i Suzukis färgkarta. //massa text//
Finns det någon som hittat en billig och bra ersättningsfärg?

Det visade sig vara svårt att hitta rätt färg och nej, Suzukihandlarna har inte färg. Endast små bättringssatser. Efter ett par misslyckade försök från en färghandlare (lärpengar) så fick jag hjälp med färgreceptet till PPG av HCC_Racing här på forumet.

Så här blev det:

sv650s-2.jpg

sv650s-5.jpg


Eller rättare sagt: Det är ju lite grejer kvar att återställa på bilderna och sen kom det på Peugeotblinkers fram istället för "ufo-antennerna" som min sambo kallade dom (det är hennes hoj), men nu är det klart. Nytt för säsongen blev alltså ett högt draget Leo Vince slip on, undertray från HotBodies racing. Solocuts, pilformade LED-blinkers och nummerplåtshållare med LED-belysning från Powerbronze (S-Racing). Framblinkar från Peugeot.

Undertray och solocuts var alltså det som skulle målas, lite kinkigt då resten av kåporna och tanken redan var målade och några år gamla. Det är en pearllack och extra svårt med färgpassningen. En kompis målade och vi blev nöjda. :tummenupp

Nu är det vår, ut och kör :D
 
Last edited:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Har försökt att hitta vad de svarta "tryckpluggarna" heter som man bara kan trycka fast så att de sitter. Dessa finns orginal på 99-02 en bit in under nosen och hindrar sidokåporna från att vibrera. Skulle vilja veta var man kan få tag på dessa? =)

Dom där svarta plastnitarna sitter på fler suzukimodeller. Jag skulle ha kollat med vilken större MC-verkstad som helst, borde vara lätt för dom att fixa fram om dom inte har dom i lager. :tummenupp
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Dom där svarta plastnitarna sitter på fler suzukimodeller. Jag skulle ha kollat med vilken större MC-verkstad som helst, borde vara lätt för dom att fixa fram om dom inte har dom i lager. :tummenupp

Du har så rätt så!
Snikisarna på AVAMC tar betalt för de, en halv storstark styck ska dem ha, men vad ska man göra? :p
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
drevning

Skall köpa nytt drivpaket och är sugen på att dreva ner. Hur mycket har ni drevat ner? Addemoto har plus 1 bak. Gör detta stor skillnad eller rekommenderar ni att gå upp ngt steg till bak och ner fram? Hur blir det mer hastighetsmätaren? Sitter givaren i framhjulet eller växellådan? Dvs. behövs speedohealer?

Det var många frågor men hoppas på svar ändå. Tack på förhand
 

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Har sökt igenom tråden men inte hittat något specifikt, sorry om jag missat det.. Har en 650S -99 importerad från tyskland, som är strypt till 25kw. Läste något om en "allmän" strypning på några växlar där man kapar 2 kablar? Instruktioner?

Men huvudsakligen, vart brukar dessa 25kw-strypningar oftast sitta på denna modell? Är grön i garaget, men har bekanta som säkert gärna hjälper mig om jag bara vet vart strypningarna ev. sitter..
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hjälp med bakinnerskärm

Hej hej, har små läst lite på sidan och sett att man har bytt innerskärmen bak, jag har köpt en "färdig" från S-racing, men tycker då att det fattas fästen och hela batteri lådan, funderar på hur ni andra har gjort, Vill inte kapa av orginal heller, har försökt fått fram en beggad från skroten men det var ju inte det lättaste att hitta, så hur gör ni :confused:

Sedan funderar jag på om någon har satt på en bellypan, eller magkåpa som andra säger.. har tittat på en från 00, vilket är årsmodellen på min hoj, men tyckte den var skit ful när den inte var lika på båda sidorna (även denna från s-racing) Såg därimot att på 03an så var den lika på båda sidorna, vilket jag tyckte var skitbra, men då sägs det att det inte är samma fästen, någon provat? kan väll inte vara så svårt att fixa till någon egen upphängning?

Mvh Daniel
 

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Hyperstrada
Tjena SVfolk! Suttit och läst in och ut här (230 sidor är myycket text!) och har bestämt mig för att köpa en SV650S.

Hojjen jag har kikat närmare på är en röd '99a som har rullat 2900 mil. Där sitter leovince helsystem och tonat kåpglas på hojen. Vad jag tänkte höra med er - Är det något särskilt jag bör tänka på när jag kollar på hojjen (skall förmodligen upp på fredag). Med tanke på att 99an är första årsmodellen kanske den har några särskilda barnsjukdomar, vad vet jag ?
Där finns orginalsystemet kvar, servicepapper och verkstadshandbok likaså. Hojen är svensksåld. Främre däck bör bytas, drivpaket och bakdäck är OK.
Killen jag har pratat med verkar schysst och ärlig och han är trejde ägaren på hojen, den har aldrig varit omkull (inte i hans eller förra ägarens ägo och det finns inget annat som tyder på det heller) han vill ha 28000:- för den och då får jag lås och tankväska till, är det lagom prisbild :va ?
Har läst en del om att man bör justera förgasarna om man byter till helsystem, det visste han inte om det var gjort då det var förra ägaren som utrustat den med detta, hur kollar jag lättast upp ifall det är gjort (hör man det lätt? Har bara kört ettriga radfyror förut ), och ifall det ej är gjort - vad bör det kosta på verkstad, alternativt, kan man göra det hyfsat enkelt själv med tummen sådär mitt i handen :gnissla

Shit, mycket att skriva, men det är väl bra det, så går tiden fortare, fredag - Here i come! :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top