ok, nä... jag får fan inte igång bränslesystemet igen efter vintern. Någon som vet om sv:n har en soppakran? Jag och polaren har pillat på den och jag vet inte om han har hittat någonting som jag inte hittat?
Kan inte med nyladdat batteri ens rulla igång den. Det är som om att den inte får soppa :/
Skall köpa nytt drivpaket och är sugen på att dreva ner. Hur mycket har ni drevat ner? Addemoto har plus 1 bak. Gör detta stor skillnad eller rekommenderar ni att gå upp ngt steg till bak och ner fram? Hur blir det mer hastighetsmätaren? Sitter givaren i framhjulet eller växellådan? Dvs. behövs speedohealer?
Det var många frågor men hoppas på svar ändå. Tack på förhand
Ingen som har svar på dessa frågor? Var har ni köpt era drivpaket? Tips mottages? Få firmor som har ett stort urval av drev. Addemoto har i stort sett bara org. dreven. Lelles har men vågar man köpa genom postorder därifrån då jag läst att det kan ta lång tid innan man får varorna?
Hej, håller på och funderar lite vad jag ska ta o göra i vår för att få en trevligare hoj av min SV650s -99
Tänkte sätta dit en sk. advance key/unit som ställer fram tändningen 4 grader.
Har förrutom detta tänkt att skaffa öppnare luftfilter, göra det omtalade "cam swap" (2 extra kammar)
porta insuget, D-porta insug samt avgaskanalerna om lämpligt. Strömlinjeformning av ventilstyrningar. Bearbetning av förbränningsutrymmet för maximalt flöde.
Har ett öppnare slip-on redan på.
Vad tror ni om detta? Kan bli intressant o se bänknings-siffrorna före och efter.
Är det något här ni tycker att man ska skita i eller lägga till?
Mvh Daniel
Tjena
Det var ett tag sedan jag skrev här, mest för att jag har tröttnat på att skriva och hjälpa folk men sällan få nån speciell uppskattning tillbaka, känns svagt att folk inte ens kan säga tack när man hjälper dem här och även vissa som skickar pm ..
http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm
Tjena
Det var ett tag sedan jag skrev här, mest för att jag har tröttnat på att skriva och hjälpa folk men sällan få nån speciell uppskattning tillbaka, känns svagt att folk inte ens kan säga tack när man hjälper dem här och även vissa som skickar pm ..
När det gäller cam-swap så är det bara en här som har gjort det (vad jag vet), jag har kammarna men väntar på att det ska börja skrammla om kam-sträckarna så byter jag dessa i samma veva..
Är din hoj helt original eller har du gjort nått? Det första och viktigaste man ska göra på en Sv är att fixa framfjädringen, för original är den riktigt usel..
När det gäller tändförställaren så är det i princip bara en ny krysskil för 250 spänn, gör du jobbet själv så blir det som sagt riktigt billigt. Du kan kolla på den här sidan så får du se lite dyno resultat.
http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm
Är det någon som monterat någon form av väsk/pack-hållare på sin SV 650 -03 eller nyare?
Jag har funderingar på att ta en liten resa och undrar hur ni andra packat. Jag brukar normalt svetsa till en egen lösning för den Top-box jag har och sen spänna fast resten men att sätta svetsen i en spritt ny hoj känns inte riktigt rätt.
Tacksam för tips och ideer
Har precis köpt mig en Sv 650 s -03:a och har tänkt bygga bort den där fula
stänklappen baktill och behöver då en tailguard.
Nån som har tips på vart man får tag på till rimliga pengar eller nån som har liggandes till en Sv 650/1000 kanske, även en beggad orginal går bra som då går att modda lite. Alla svar är intressanta!
Kanon om nån vet och har lust att höra av sig!
Mail: daniel.sundberg@bilmetro.se
Är det någon som monterat någon form av väsk/pack-hållare på sin SV 650 -03 eller nyare?
Jag har funderingar på att ta en liten resa och undrar hur ni andra packat. Jag brukar normalt svetsa till en egen lösning för den Top-box jag har och sen spänna fast resten men att sätta svetsen i en spritt ny hoj känns inte riktigt rätt.
Tacksam för tips och ideer
Hojfan välte på parkeringen. Knäckt växelväljaren samt kopplingshandtag. Ska stämma polackerna som la plattorna Körde hem på 2:ans växel efter att ha satt ett gem i kopplingen för att få tändningen att funka. Lagade kopplingsgreppet. Väntar fortfarande på växelväljare från "Lelles" i 3 veckor verkar importera från annan planet sån tid...
Hallå...
Är det någon som monterat underkåpa/magkåpa/bellypan på sin 650 -03?
Var finns dom att köpa i sådana fall?
Tacksam för tips...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar