jens_rock
SMC Väst - AI
Kolla den här firman, du har bra priser och vad jag har hört även bra service
http://www.s-racing.se/
Tackar ödmjukast för tipset
Hej!
Har en Sv650s 06:a, och jag ska byta till ett Leo Vince slipon i eftermiddag, men jag upptäckte att det förbannade orginalsystemet (2-1) är helgjutet så man kan liksom inte bara ta bort orginalburken utan att kapa. Har någon tips om hur jag går till väga. Var ska jag kapa? så mära burken som möjligt? Vad kapar man bäst med?
Tacksam för snabbt svar!!!
J
Är det någon som vet om det är samma tank som sitter på sv650 som på sv1000? Eller är det nåt som skiljer?
En fråga kring Leo Vinci och KN filter.
Har en tjejkompis som precis köpt en SV650 01a. Sitter Leo Vinci slipon samt KN filter i den. Inte ombestyckad.
Går dom farligt snålt som det är?
Bör man åtgärda det och vad är det som gäller? Känns lite overkill med PC3 och bänkkörning.
Vad ska göras vid 2500mila service? Ventilkoll olja och filter?
Det är helt meningslöst att ha ett KN filter på en hoj som inte är ombestyckad, jag skulle bytt till ett original filter.
Om du kollar längre bak i tråden så får du se min "bänkning", med tändförställare, yoshi helsystem och annan bestyckning så har jag pressat ut 74 DIN hästar på bakhjulet. Det är ganska så stor skillnad mot original speciellt på över delen av varvtalsregistret.
När det gäller service så är den vid 2400 mil och den är som du säger en stor service med allt vad det innebär.
PC3 är tyvärr omöjligt eftersom det sitter förgasare på den snygga SV modellen, den fula däremot som kom ´03 har insprutning (ändå fördelen med den modellen dock)
Omformulering. Det sitter ett KN filter i, hon kommer ju inte slänga det och sätta i original. Trodde det var insprutning som i min gamla TL. Miss av mig. Måste den bestyckas om för att inte gå snålt med KN och slipon är frågan?
Har du koll på innehåll i stora servicen?
Jag har en SV av den äldre varianten.
Vilken skruv ska man skruva på för att justera höjden på ljuset? Samt vilket håll gör vad? Jag har inte satt in mig så mycket i frågan själv än men är lite osäker på vilken skruv det är.
Kan någon ordna fram en sprängskiss på ett framhjul där lager, packboxar, hastighetsmätardrivning mm syns?
Hallå...
Är det någon som monterat underkåpa/magkåpa/bellypan på sin 650 -03?
Var finns dom att köpa i sådana fall?
Tacksam för tips...
Jag är förtillfället hojlös men har en trevlig klump pengar på kontot då den hoj jag tänkte köpa såldes dagen innan jag han hugga den... Så efter lite sökande på blocket har jag fått upp ögonen för SV650s som jag funderat på tidigare....
Jag är dock sugen på att slänga på en sån magspoiler/kylarkåpa och spanade in S-racing.. tyvär säljer de bara olackade kåpor... Så min fråga är:
- Finns det lackade kåpor att köpa någonstans?
- ..Om inte.. vad kan det kosta att få en sådan lackad?
....sen en till mer praktisk fråga nu när jag går i köpe-tankar:
- Om jag nu slår till på en beggad SV som är från typ -03 eller -04 som endast gått typ 1000 mil... Vad bör då göras på 1200mila?
Enligt serviceboken är den ju såpass gammal att man bör köra en fettoservice men samtidigt så är det långt kvar milmässigt till fettoservicen vid 2400mil...
Kommer det krävas alla de där dyra manövrarna med ventiljustering o.s.v. eller är det "bara" vätskor å filter som behöver bytas och vad kan det tänkas kosta....
Jag är dock sugen på att slänga på en sån magspoiler/kylarkåpa och spanade in S-racing.. tyvär säljer de bara olackade kåpor... Så min fråga är:
- Finns det lackade kåpor att köpa någonstans?
- ..Om inte.. vad kan det kosta att få en sådan lackad?
Köp OEM delar, mycket bättre passform och kvalitet. Och andra märken är ju inte direkt billiga heller.
Original-tillbehör från KGK Suzuki i sverige är svindyrt. Köp från Tyskland eller USA.
http://www.oneidasuzuki.com/store/cycle/sv-650-oem-replacement-parts/
Blir frakten dyr därifrån? Är 06an:s 650 samma röda som 05:an?.. För har en röd 05:a men finns ingen helkåpa till den i röd.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|