SV-Tråden!

Pilif

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Hässleholm
Hoj
Suzuki Sv650s -05
Känns otroligt bra att kunna säga att man nu är en i gänget efter veckor av tjuvläsning! Hämtade min Sv650s i Söndags och är otroligt nöjd än så länge! Tack för alla goda tips man fått på dessa 229 sidor:)
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Känns otroligt bra att kunna säga att man nu är en i gänget efter veckor av tjuvläsning! Hämtade min Sv650s i Söndags och är otroligt nöjd än så länge! Tack för alla goda tips man fått på dessa 229 sidor:)

men blää, trodde du hade svar på min fråga. Men iaf grattis till en trevlig hoj! :yoparty
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Håller på med att byta blinkers. Inga problem med dom bakre, dom där fram så är den sak jag undrar. Det sitter trekantiga kabelhållare där fram och undrar bara om det sitter nån spärrhake nånstans, fick inte isär kontakten. Bör tillägas att det var under kåpor så man hade typ inte bästa greppet.

Jag håller på att byta blinkers nu.. Att få isär kontakten var inga problem för mig. Det sitter ju som en "arm" på kontakten som man ska trycka uppåt samtidigt som man drar isär kontakten.. Men ja har problemet att de sitter ingen sån kontakt på dom blinkers jag ska byta till.. Vill ju helst inte kapa av kablarna. Vet någon vart man kan köpa en "adapter" så att man kan köra med vanliga blinkerskontakter?
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Jag håller på att byta blinkers nu.. Att få isär kontakten var inga problem för mig. Det sitter ju som en "arm" på kontakten som man ska trycka uppåt samtidigt som man drar isär kontakten.. Men ja har problemet att de sitter ingen sån kontakt på dom blinkers jag ska byta till.. Vill ju helst inte kapa av kablarna. Vet någon vart man kan köpa en "adapter" så att man kan köra med vanliga blinkerskontakter?

Jupp, jag såg det efter jag tog bort det lilla 'tittfönstret' i framkåpan, så såg jag spärren. Iofs så var spärren bakvänd jämnför med dom kontakterna som satt där bak.

Jag beställde mina kontakter för fram och bak (dom är olika som du säkert vet)ifrån Louis.de. Dom där fram var följande:

art. nr 10032167 BLINKER-ADAPTERKABEL PAAR, DIV. SUZUKI/YAMAHA 1 4.95 EUR 4.95 EUR

Finns även på bikersneed.se för 150kr paret.

Nu är miniblinkernas monterad med mostånd och allt och funkar perfa. :)
 

minsv650s

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV650S
Hej! Undrar hur man får bort bakskärmen lättast på en SV650s-06 för att bya till något nättare. På S-racing sa dom att det var ganska komplicerat och att det krävdes en skylthållare för 1200kr. Andra säger universakhållare för 500kr. Hur gör man??? Tack på förhand.
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
minsv650s: se svaret nedan. Använder själv Fender Eliminator ifrån hamicad.co.uk och med frakt o allt så gick det på ca 800kr. Standard blinkers och skyltlampa passar perfekt. Och nej, det är inte svårt att byta, det tar bara lite tid. Iofs så är det inte bara att lossa 4skruvar som det är på vissa hojjar.

Var lung och metodisk, då ärdet inte alls svårt. Som du sa så skall plastplupparna bort men det stannar inte där. Ta först loss de två plasttrianglarna som sitter på båda sidor "under" sadel. Då kommer du åt att lossa sadeln och de främre skruvarna som håller den bakre plastkåpan. Sedan loss med bakre sadeln o de bultar samt viren som sitter där. Sedan borde det vara bara att lirka loss kåpan sedan man tagit loss lampkontakterna och den lilla skruven som håller samman kåpan.

Det finns fina anvisningar på Hamicad Fender Elimininator fitting intructions

Deras skylthållare är dessutom ypperlig, kan rekommenderas!
 

toftan

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2007
Ort
Gislaved
Hoj
Suzuki SV650n -99
Har ett litet problem med min sv; när jag vrider styret åt höger höjs tomgången till ca 2000 varv och har en förmåga att stanna där. Ibland hjälper det att rycka lite i gasvajern, men lyckas inte alltid.
Är detta ett problem som fler märkt av och finns det någon som har några bra tips på vad man kan göra åt det?
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Ok ok får, titta närmare på dom fram. Jag löste det bak med att jag klippte av orginalblinkerssladden och sedan satte kabelskor på både orginalbliners och miniblinkers samt "honan" på kontakten. Funkar kanon. Gjorde samma med skyltbelysningen.

Jupp, jag såg det efter jag tog bort det lilla 'tittfönstret' i framkåpan, så såg jag spärren. Iofs så var spärren bakvänd jämnför med dom kontakterna som satt där bak.

Jag beställde mina kontakter för fram och bak (dom är olika som du säkert vet)ifrån Louis.de. Dom där fram var följande:

art. nr 10032167 BLINKER-ADAPTERKABEL PAAR, DIV. SUZUKI/YAMAHA 1 4.95 EUR 4.95 EUR

Finns även på bikersneed.se för 150kr paret.

Nu är miniblinkernas monterad med mostånd och allt och funkar perfa. :)
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hejsan. Kollar runt lite på bikersneed och tänkte beställa hem blinkerskontakter så jag slipper klippa av orginal. Så svårt att komma åt bakom kåpan. Men tänkte bara höra med er om vilken det är jag ska ha till främre blinkers? trekantig eller fyrkantig. Har lite svårt att kolla för mc:n står o värmer sig hos föräldrarna. Tack på förhand.
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Hejsan. Kollar runt lite på bikersneed och tänkte beställa hem blinkerskontakter så jag slipper klippa av orginal. Så svårt att komma åt bakom kåpan. Men tänkte bara höra med er om vilken det är jag ska ha till främre blinkers? trekantig eller fyrkantig. Har lite svårt att kolla för mc:n står o värmer sig hos föräldrarna. Tack på förhand.

dom här ska du ha:

http://www.louis.de/_20933816e08dec...ic=search&searchterm=10032167&cmd.x=0&cmd.y=0

dvs trekant
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Vart riktigt nöjd med min bakdel på hojjen:) Före o efterbild, har inte hunnit få dit skylten än dock. Började regna som fan.
galleri

galleri
 

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Västerås/Göteborg
Hoj
Sv650s -99
Vad är det för typ av munstycken som sitter i förgasarna på 99ans 650? Om man kikar på t ex touringbutiken har dom några olika, stora och små runda samt stora och små sexkant. Någon som kan några mått på dessa för det kanske inte heter "stora runda" på andra ställen. Någon som har koll på vart jag kan hitta dessa munstycken i strl 152,5?

Tackartackar-r-r!
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Sweet, sån vill jag ha, vart har du köpt den? Ser ut som det är skyltbelysning, stämmer det? Kostar?

Tackx!

Köpte den på nilssons mc. Tror sjävla hållaren kostade 500 samt nån hundrig för skyltbelysningen. Köpte även blinkers där. Enda negativa för mig var att ja fick bara 2 av 4 hål att liva. Så sitter bara med 2 bult. Men den sitter stabilt endå bara att den skakar lite när man gasar till:p
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Zero gravity

Nån som har satt på ett sådan kåpglas på sin Sv blir det snyggt?

Ser även ut att kunna hjälpa när man piskar mil på motorvägen.

//Dafe
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Någon som känner till en verkstad i Stockholms området som kan "mappa" om orginal insprutningen på en SV650S för en rimling peng ??
Har läst att folk fått det gjort på verkstäder runt om i landet som bara kopplar in en dosa och ställer om orginal ECU´n för "några hundra".

/N
 

_Fjalar_

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
SV650S - Till Salu
Köpte den på nilssons mc. Tror sjävla hållaren kostade 500 samt nån hundrig för skyltbelysningen. Köpte även blinkers där. Enda negativa för mig var att ja fick bara 2 av 4 hål att liva. Så sitter bara med 2 bult. Men den sitter stabilt endå bara att den skakar lite när man gasar till:p

Har använt valtermoto från nilssons mc också. Men drog en skruv i mitten av nummerplåtshållaren och fäste den så den slapp vibrera! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top