Pilif
Ny medlem
Känns otroligt bra att kunna säga att man nu är en i gänget efter veckor av tjuvläsning! Hämtade min Sv650s i Söndags och är otroligt nöjd än så länge! Tack för alla goda tips man fått på dessa 229 sidor
Känns otroligt bra att kunna säga att man nu är en i gänget efter veckor av tjuvläsning! Hämtade min Sv650s i Söndags och är otroligt nöjd än så länge! Tack för alla goda tips man fått på dessa 229 sidor
Håller på med att byta blinkers. Inga problem med dom bakre, dom där fram så är den sak jag undrar. Det sitter trekantiga kabelhållare där fram och undrar bara om det sitter nån spärrhake nånstans, fick inte isär kontakten. Bör tillägas att det var under kåpor så man hade typ inte bästa greppet.
Jag håller på att byta blinkers nu.. Att få isär kontakten var inga problem för mig. Det sitter ju som en "arm" på kontakten som man ska trycka uppåt samtidigt som man drar isär kontakten.. Men ja har problemet att de sitter ingen sån kontakt på dom blinkers jag ska byta till.. Vill ju helst inte kapa av kablarna. Vet någon vart man kan köpa en "adapter" så att man kan köra med vanliga blinkerskontakter?
Var lung och metodisk, då ärdet inte alls svårt. Som du sa så skall plastplupparna bort men det stannar inte där. Ta först loss de två plasttrianglarna som sitter på båda sidor "under" sadel. Då kommer du åt att lossa sadeln och de främre skruvarna som håller den bakre plastkåpan. Sedan loss med bakre sadeln o de bultar samt viren som sitter där. Sedan borde det vara bara att lirka loss kåpan sedan man tagit loss lampkontakterna och den lilla skruven som håller samman kåpan.
Det finns fina anvisningar på Hamicad Fender Elimininator fitting intructions
Deras skylthållare är dessutom ypperlig, kan rekommenderas!
Jupp, jag såg det efter jag tog bort det lilla 'tittfönstret' i framkåpan, så såg jag spärren. Iofs så var spärren bakvänd jämnför med dom kontakterna som satt där bak.
Jag beställde mina kontakter för fram och bak (dom är olika som du säkert vet)ifrån Louis.de. Dom där fram var följande:
art. nr 10032167 BLINKER-ADAPTERKABEL PAAR, DIV. SUZUKI/YAMAHA 1 4.95 EUR 4.95 EUR
Finns även på bikersneed.se för 150kr paret.
Nu är miniblinkernas monterad med mostånd och allt och funkar perfa.
Hejsan. Kollar runt lite på bikersneed och tänkte beställa hem blinkerskontakter så jag slipper klippa av orginal. Så svårt att komma åt bakom kåpan. Men tänkte bara höra med er om vilken det är jag ska ha till främre blinkers? trekantig eller fyrkantig. Har lite svårt att kolla för mc:n står o värmer sig hos föräldrarna. Tack på förhand.
dom här ska du ha:
http://www.louis.de/_20933816e08dec...ic=search&searchterm=10032167&cmd.x=0&cmd.y=0
dvs trekant
Vart riktigt nöjd med min bakdel på hojjen Före o efterbild, har inte hunnit få dit skylten än dock. Började regna som fan.
Sweet, sån vill jag ha, vart har du köpt den? Ser ut som det är skyltbelysning, stämmer det? Kostar?
Tackx!
Köpte den på nilssons mc. Tror sjävla hållaren kostade 500 samt nån hundrig för skyltbelysningen. Köpte även blinkers där. Enda negativa för mig var att ja fick bara 2 av 4 hål att liva. Så sitter bara med 2 bult. Men den sitter stabilt endå bara att den skakar lite när man gasar till
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|