Tjena SVfolk! Suttit och läst in och ut här (230 sidor är myycket text!) och har bestämt mig för att köpa en SV650S.
Hojjen jag har kikat närmare på är en röd '99a som har rullat 2900 mil. Där sitter leovince helsystem och tonat kåpglas på hojen. Vad jag tänkte höra med er - Är det något särskilt jag bör tänka på när jag kollar på hojjen (skall förmodligen upp på fredag). Med tanke på att 99an är första årsmodellen kanske den har några särskilda barnsjukdomar, vad vet jag ?
Där finns orginalsystemet kvar, servicepapper och verkstadshandbok likaså. Hojen är svensksåld. Främre däck bör bytas, drivpaket och bakdäck är OK.
Killen jag har pratat med verkar schysst och ärlig och han är trejde ägaren på hojen, den har aldrig varit omkull (inte i hans eller förra ägarens ägo och det finns inget annat som tyder på det heller) han vill ha 28000:- för den och då får jag lås och tankväska till, är det lagom prisbild
?
Har läst en del om att man bör justera förgasarna om man byter till helsystem, det visste han inte om det var gjort då det var förra ägaren som utrustat den med detta, hur kollar jag lättast upp ifall det är gjort (hör man det lätt? Har bara kört ettriga radfyror förut ), och ifall det ej är gjort - vad bör det kosta på verkstad, alternativt, kan man göra det hyfsat enkelt själv med tummen sådär mitt i handen
Shit, mycket att skriva, men det är väl bra det, så går tiden fortare, fredag - Here i come!