jag kör med den. funkar utmärkt. inga problem att installera och du behöver inte såga bort nåt.
jag har bytt till miniblinkers och då var det 19cm mellan dom. du är safe med orginal blinkersen. allt orginal passar på den fender elimantorn vilket är ett stort +. till o med skyltbelysningen.
Någon som vet vart kopplingsrelät sitter?
Och relät för stödet? vet bara vart själva "grejjen" sitter bakom stödet
Någon som köpt "Fender Eliminator Kitet" från http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender.html som kan berätta om sina erfarenheter? Eller annat tips på kit (till 650 -03) som kan installeras utan borrning eller kapning av orginaldelarna?
Hej på er i kylan, Har inte haft några problem tidigare med min sv, men nu när jag har rivit isär den och skulle koppla in allt igen så startar den inte, startmotorn går inte runt alls helt dött, enda som går är allt ljus UTOM heljuset, enda jag har gjort är att tagit isär kablarna till mätarna och styrreglagen, och nu funkar den inte, provar att ladda batteriet men jag tror inte det är därför, alla relän verkar vara hela, har kollat dem som sitter till startmotorn, finns 2 stycker gröna 30 där som var hela.
Någon har någon fundering?
Klickar det från relät när du försöker starta den ? om inte så är du säker på att strömbrytaren till startmotorn som sitter på kopplingshandtaget fungerar? testa rucka lite på den ifall det är glapp eller oxid på kontaktstycket
Tjabba, Jo fan det var något med brytaren vid kopplingshandtaget. Det måste blivit något skumt med den, för jag har bara bytt själva kopplingsgreppet, vet inte 100 hur den ska sitta provade bara lite, (ont om tid) men den fungerade när jag skruvade ur och ändrade läge när den satt löst och då gick det, sedan när jag skruvade tillbaka det så gick den att starta utan kopplingen intryckt, vilket inte ska gå om jag inte minns fel???
Angående det där med helkåpan så ser jag att du har en halv på nu som ser ut att vara den från s-racing, hur sitter den tycker du? Men om du ska byta vad ska du ha för den och är den "liksidig" på båda sidorna eller är det den som är lite rundare på ena sidan?
är det någon som har erfarenhet av s-racings helkåpa till sv 650? passform, är dem färdiglackerade eller måste man hitta någon som kan göra det åt en ?
någon som vet?
Det är förmodligen kamsträckarna du hör, det är inget att bry sig om. Börjar det att låta högt så är det bara att byta.
Ett tips är att byta dessa i samband med ventiljustering...
jag bytte olja i hojen idag, alltså bara olja inte filter. och vad jag förstått så skall det vara 2,3 liter olja i den när man bara byter olja, men när jag hade fyllt i så mycket så visade det sig att det var för mycket olja i den så att den var ungefär precis högst upp oljenivåfönstret . testade tappa ut lite olja igen men oljenivån sjönk inte så mycket så det måste ha varit kvar olja i hojen när jag fyllde på. vad har jag gjort för fel och har ni några tipps för hur jag ska göra till nästa gång?
Det är ju att rekommendera att byta filter samtidigt när man ändå gör det. (kostar ju mindre än en hundring). Brukar fyllla upp olja mitt på nivå glaset starta upp hojen så olja pumpas in i oljefiltret, stänga av kolla så att nivån fortfarande är inom nivå glaset, varmköra o ev. fylla på olja till rätt nivå (oljan expanderar en del när den e varm så toppar man nivån när den e kall så blir det lite onödigt mycket)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |