SV-Tråden!

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Tack!! Har du köpt en sådan eller? Lätt att montera?

ja, det är en sån jag använder. Det är inget sågande eller klippning av kablage. Alla orginaldelar passar såsom blinkers samt regskyltbelysningen. Det finns en guide på deras site hur man monterar den. Kan inte direkt säga att det är svårt, utan det tar mest tid. Det är ju tyvärr inte bara att skruva lås fyra bultar på SV'n som det är på andra hojjar. Kan nämna också att den är gedigen byggd. Ingen tunnplåt som fladdrar direkt.
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Ursäkta vad menar du med "som jag har på hyllan"?
Och hur menar du att du monterar det hela utan att klippa kablarna?
Jävligt nyfiken!


Så här ligger det till. Jag köpte fyra såna här(kommer inte ihåg exakt Ohm tal, kan dock kolla upp det):
http://www.louis.de/_3094b4a054771b014b74e105d14dae7c56/index.php?topic=artnr_gr&anzeige=0&wgr=410&artnr_gr=10032063&mottype=0&herst_bez=&typ_id=&ADTRACTIONSLOT=detail_kontext

och kopplade in. Dom motstånden är gjorde för att man ska kunna ersätta en 21w lampor med en LED som har 1w. Misstaget jag gjorde var att mina LED är på 0,5w vilket gör att dom ibland blinkar snabbt. Jag la då på ett till motstånd(ett helt annat som jag hade liggandes) för att kompensera detta. Problemet nu är att det inte direkt ser så estetiskt snyggt ut i låsfacket där bak. Då beställde jag istället det relä'et som jag länkade till istället, men har inte haft tid eller lust för tillfället att installera den. Därav ordvalet att jag har den på hyllan. Personligen kan jag inte rekommendera den lösningen för det ser fasen ghetto ut.

Finns en hel tråd om detta i teknikhörnan som diskutera hur man räknar ut vad man behöver.. Har för mig också att det ska gå bra med ett biltema relä, men kommer varken ihåg modell eller nummer.
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jahapp då skaffade man sig en sån här oxå. Förvånande kul å köra med tanke på den lille motorn. Ska till en början fixa en tail tidy, belly pan och ett slipon, och försöka plöja den här tråden med..
 

Bifogat

  • sv_bandit.jpg
    sv_bandit.jpg
    214.2 KB · Visningar: 94

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jahapp då skaffade man sig en sån här oxå. Förvånande kul å köra med tanke på den lille motorn. Ska till en början fixa en tail tidy, belly pan och ett slipon, och försöka plöja den här tråden med..

Den e snygg med den röda sadeln!!


Någon som vet något prisvärt slip-on till SVn nu när ART inte längre finns.
 
Last edited:

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Bytt ljuddämparen äntligen.!! fattar inte att jag inte bytt den innan.. Vilket gött ljud det blev.. Slängde dit ett viper slip-on, Carbon oval.. Riktigt snyggt också måste jag säga.. Vart nästan rädd när jag startade hojjen för han låter så mycket mera dovare och mera bas:D nu är man glaaaad:D
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=89704 Bild på resultatet.
 
Last edited:

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Här luftas diverse lyckokänslor över ljudämpare osv.
Men än har jag inte läst en rad om den underbara känslan att få växla ner o ta en kurva i bra fart med full kontroll och accelerera iväg mot alla kommande kurvor, skitesamma vad jag har för blinkers eller undertrays!
FAAAAN va trevligt att det äntligen är vår o åkbart!!!
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Jahapp då skaffade man sig en sån här oxå. Förvånande kul å köra med tanke på den lille motorn. Ska till en början fixa en tail tidy, belly pan och ett slipon, och försöka plöja den här tråden med..

Hur upplever du hur ABS funkar på SV'n?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Hur upplever du hur ABS funkar på SV'n?
Håller fortfarande på att köra in hojen och har inte pressat den så värst, men jag tycker det funkar fint. Griper inte in för tidigt och tar ner farten städat på grusväg. Borde vara standard på alla hojar.

Beställde för övrigt en tail tidy från evotech-performance, nån som har några erfarenheter av dom?
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
äger en oo:a hur fan får man ur bakre blinkersinatserna!!??
Vill ju inte klippa sladdar i onödan, ska försöka trokla dit ny undertray (powerbronze) tips motages tacksamt M
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Back in business!

Efter ett litet uppehåll har jag skaffat mig ännu en SV :yoparty
Innan hade jag en röd 99:a, men har nu inhandlat en blå K4 :banana

Ska bli härligt att höra twinnen skrika igen :D

/ Afterburner
photo.php
 
Last edited:

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
En till som tagit sitt förnuft till fånga och köpt en SV

Blev en blå K6 med 1300 mil på mätaren!

På att göra listan:

- Slipon
- Rensa bakdel
- Magspoiler
- Tajta upp den alldeles för mjuka framgaffeln.

Blir en spännande säsong!! :yoparty

/J
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Känns slö...

Jag vet inte om det är jag som inbillar mig (mycket möjligt då jag har haft en annan SV innan), men jag upplever min hoj som slö när jag drar på.
Känns som om man nästan får kämpa sig upp till 100 km/h följt av 140 km/h.

Kan den vara strypt!!? :va

Finns det någon i Lund med omnejd som äger en lika dan som skulle kunna tänka sig att testa för att se om det är någon skillnad? Det är en SV 650 S, K4 som är 100% original (än så länge...) och har endast gått 370 mil.

/ Afterburner
 
Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tycker att växlarna på min sv650 ibland känns lite väl långt bort från varandra. Kan man justera detta?

Hittade en FAQ på ett annat forum där de på en sv1000 byter växelförare mot en från TLR, någon som testat?

http://www.suzukisv1000.com/faq/tlr_gear_shift.htm

Jag hade samma problem med min ´00 samt att på sista växeln ofta blev friläge ..

Det du gör att du byter stjärndrevet, fjädrern samt växelarmen (sitter under kopplingskåpan), från en nyare SV (tror det var från 2005).

Då får du en helt annat hoj, samt att priset på grejerna inte är så dyra.

Jag har för mig att jag skrev om det tidigare i den här tråden, annars kan du kolla på de utländska sv forum, där finns det trådar hur man gör detta. Det är inte så svårt ..
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Ingen som har någon tank till salu? Skulle eventuellt behöva en till en 01:a blå Sv 650.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top