Ang att hälla i tjockare olja så anser jag att det bara är att inte ta tag i problemet med mjuk gaffel. Ja, gaffeln kommer bli trögare men både på långsamma och snabba rörelser och du vill väl ha en gaffel som följer vägens ojämnheter och inte bara en segare gaffel?
Kör hellre en mindre luftspalt men med rätt viskositet.
Hallå, är lite nyfiken på varvtider, har själv kört på Gelleråsen 2-3 dagar, Anderstorp 2 dagar och nu Gotland Ring. Vad har ni fått för varvtider med era sv-maskiner?
Har kört 1.04 på Sviesta och 1.51 på Anderstorp med min SV650. Det sitter hårdare fjädrar fram, gixxer1000 bakdämpare och stålomspunna bromsslangar fram på den.
Härligt att höra!
Då går det bra fort. Mina tider är:
Gelleråsen 1.19
Anderstorp 1.59
Gotland Ring 1.42
Har bytt fjädrar, bakdämpare, bromsslangar, bromsok fram, styrdämpare.
Jag kör med Sportsmart 2 däck. Skriv gärna var ni kör för däck också då det lär göra en del skillnad med slicks.
SV650 på Gotland Ring - 1:37:89
Modifierad med ZX10 bakstudsare, 4-kolvs bromsok, styvare gaffelfjädrar och racetech emulators. Ja just det, slipon också.
Motorn är det inget fel på, men chassit är väldigt dåligt i originalskick.
Tycker min sv 650 är lite motsträvig vid nerlägg. Känns som att den protesterar och inte vill svänga mer. Funderar på om det är mitt roadsmart fram i orginal 60 profil. Funderar på att byta till något bättre i 70 profil. Vad tror ni om det?
Jag har redan höjt den 30mm bak (kortare hundben), men tycker inte det gjorde någon skillnad.
Hoppar in lite här efter ha skumat igenom tråden lite lätt
köpte en 650n -02 för drygt en månad sedan och är min första hoj
Är nöjd med den då jag inte är van vid så mycket annat, men tycker den låter lite tråkigt..
Sitter original dämpare/system på nu så undrar helt enkelt vad kör ni med för att få ett gott ljud? Eller om ni vet någon slip-on som låter lite roligare
Gärna slip-on
Behåll ljuddämparen och kör på Sviesta i stället. Det är mycket roligare.
Mc kompaniet i Väring håller på med sådant , -kolla med dem ...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|