SV1000 Fighter

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Både ris och ros, men det hoppas jag du kan ta:
Kanonsnyggt, förutom den förskräckliga kåpan fram. Ser ut som nån såndär actionfigur man kan köpa på en leksaksaffär. Hör inte hemma på en hoj!

Men, smaken som baken! Annars ser det mycket proffsigt ut!

kåpan är ju skitsnygg gnugga dig i ögonen och ta en titt till.
hmmmmm........vintern är ju snart här och tyskrövarna har gjort sitt intåg i Sweden, kanske blir det lite mer radikalt till våren turbon ligger och ser sugen ut, synd att det är en 2:a annars hade den varit given till nästa år, får se hur det blir men det är klart att om det inte är någon ännu som fått twin och turbo att fungera jättebra så kanske man ska låta bli? lr?
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
turbon ligger och ser sugen ut, synd att det är en 2:a annars hade den varit given till nästa år, får se hur det blir men det är klart att om det inte är någon ännu som fått twin och turbo att fungera jättebra så kanske man ska låta bli? lr?
MT-01 med turbo finns ju. Förvisso laddar dom lågt men det funkar ändå.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
.... kanske blir det lite mer radikalt till våren turbon ligger och ser sugen ut, synd att det är en 2:a annars hade den varit given till nästa år, får se hur det blir men det är klart att om det inte är någon ännu som fått twin och turbo att fungera jättebra så kanske man ska låta bli? lr?

Läs igenom denna tråden :tummenupp

http://www.tlzone.net/forums/performance-enhancement/89428-supercharged-v-twin-sportbike.html

Blir en del TL snack efter ett tag.
inte töörrbo, men väl kompressor. ;)

Millen de snackar om är den kompressormatade här från SH.

SV/TL motorn är kass att turbomata.
Man kan inte övervarva (altså, mer än de 11k som är standard) motorn något alls, då går det åt pipan, men det förklaras väldigt bra i tråden, mm.

De som försökt turbomata en TL har skjutit delar åt alla håll, men någon måste ju bli den första som lyckas... :hihi
Ett trick som skulle kunna funka är ju at minska maxvarv till 9k eller så, och fixa en turbo som varvar upp snabbt. Borde med lite tur kunna ge några hästar, runt 150-160 på slangen kanske och fortfarande ha hållbarhet.

:hej
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Läs igenom denna tråden :tummenupp

http://www.tlzone.net/forums/performance-enhancement/89428-supercharged-v-twin-sportbike.html

Blir en del TL snack efter ett tag.
inte töörrbo, men väl kompressor. ;)

Millen de snackar om är den kompressormatade här från SH.

SV/TL motorn är kass att turbomata.
Man kan inte övervarva (altså, mer än de 11k som är standard) motorn något alls, då går det åt pipan, men det förklaras väldigt bra i tråden, mm.

De som försökt turbomata en TL har skjutit delar åt alla håll, men någon måste ju bli den första som lyckas... :hihi
Ett trick som skulle kunna funka är ju at minska maxvarv till 9k eller så, och fixa en turbo som varvar upp snabbt. Borde med lite tur kunna ge några hästar, runt 150-160 på slangen kanske och fortfarande ha hållbarhet.

:hej
jo jag har läst en del om TL turbo och det ser INTE bra ut, det verkar tom. som om MCXPRESS har gått bet på denna motorn så varför skulle jag lyckas:D
jag tänker inte chansa och spränga skiten i luften det får bli med en rad4 någon gång i framtiden
 

Red Hawk

MullerMaffian
Gick med
28 Aug 2007
Ort
TIMRÅ
Hoj
SV 1000 s-04 å en Ski-donk 670-98
blev en sån här bildämpare :rodnar huga..det där var som att svära i körka som vi säger i småland men jag tycker det blir rätt bra.:tummenupp vill gärna ha lite eget stuk å inte som alla andra, hmmmm.......jaja:va
Den lär väl inte bli så tyst är jag rädd men i värsta fall får jag välan bygga om...

6.jpg


2.jpg

Ser ut att bli en schysst fighter. Kaxig pipa förresten men tror nog att det lär nog låta en hel del. Provstartade min utan dämpare innan jag satte dit mina GPR och sen syntes inte en enda katt till på en hel vecka. Färgen på din hoj är nog min favorit bland SV serien.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
haha, ja den lät både högt och som en HD så den dämparen är borta nu.
För övrigt så vill den med den där första placeringen skrapa i backen innan
fotpinnarna så det blev till att flytta upp positionerna.

Jag vart inte helt nöjd med grenröret heller så det har jag byggt om nu i vinter. Det första felet var sammanfogningen av främre och bakre röret under motorn.
avgas1.jpg


15.jpg

Det gjorde att bakre cyllen puffade nästan rätt in i den främre och hojen gick väldigt snålt. Det andra problemet var att stövlarna tog i röret bakom fotpinnen
så fort det skulle till att köras aktivt (tårna på pinnarna) vilket är ofta:yoparty

Jag byggde om hela skiten istället och har nu en korrekt y-anslutning under
avgas2.JPG

motorn och lite mindre vinkel på uppgående rör.


Numer ser det ut så här och låter som en dröm............och med sina 2tum är det dessutom grövre och mer flöde än alla andra eftermarknads helsystem:D
avgas.jpg
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Drevade om den idag :)

17/40 till 16/42 och hoppla vilken skillnad:tummenupp powerwheelar på 2:an,
detta blir KUL till våren när det går att köra på riktigt igen.
Dagens runda var lite skakig med allt grus överallt, det ville hellre spinna än gå
på slangen men ett par korta skutt blev det ändå.:D
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kul att du fått lite mer drag i hojen :) Den ska väll inte vara allt för bakhjulsbenägen original... Går den att få upp på 2:an alls med org.drevning?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Kul att du fått lite mer drag i hojen :) Den ska väll inte vara allt för bakhjulsbenägen original... Går den att få upp på 2:an alls med org.drevning?
alltså det beror på, koppla upp den på 2:an går väl med ett nödrop men rycka upp den den är mer eller mindre omöjligt (ja, jag är fet:D ), den är högt utväxlad orginal, 17/40 fast jag såg att LELLEs i katalogen anger 17/42 som orginal, möjligt att de ändrade det efter första årsmodellen men min hade iaf 17/40 och med den utväxl. så går den upp lätt på ettan men inte 2:an
 

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Tjenare.

Studerade din rördragning av avgassystemet och ser att den bakre cylinderns rör ser ut att gå i fel riktning i frhållande till främre röret. Det vill säga, att avgasena från främre cylindern får kämpa för att komma förbi bakre cylinderns avgaser. Dom liksom motarbetar varandra lite typ.
Mår inte motorn dåligt av det.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Kunde inte sova, så jag satt och körde lite cad.
Typ så här.

Tjena!
har du fått fatt i nå'n RIKTIG hoj än?:D

bilderna är inte så tydliga kanske eller så blandar du ihop den gamla och nya designen på grenröret. Det gamla såg ut ungefär som du ritat. Det nya ser ut så här som jag har ritat och där är problemen borta med att bakcyllen blåser in i främre
 

Bifogat

  • ror.gif
    ror.gif
    65 KB · Visningar: 82

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Det ser bätter ut, Då kan man sova lugnt inatt utan att grubbla på det. :tummenupp

Nja, man måste ju sälja glidaren först innan annan hoj inhandlas.

Du sitter möjligtvis inte i Solidworks och ritar.
 
Last edited:

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
hur går de för dig i bygget?? blev de ingen solocuts, tror de skulle va grumt kaxigt!!:tummenupp
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
jo jag håller på och söker efter en solokuts , vi får se den första handlarn ville att jag skulle förskottsbetala den så han gick bort, få se om jag hittar någon annan som vill sälja den på rätt vis:)
Annars får jag väl vända mig till MGM-bikes.de igen, dom var riktigt trevliga och smidiga att göra affär med, postförskott direkt hem till lådan.
Dom har snygga tyskröv bak delar. Inte fel det heller, vi får se jag siktar på en solokuts till att börja med
 

Ekerholm

Guest
hej hej.. har missat detta bygget helt... så grym är den ju... den fram lyktan är ju så grym.. den vill jag oxå ha... får man fråga vad du köpt den och vad är priset på en sån?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
hej hej.. har missat detta bygget helt... så grym är den ju... den fram lyktan är ju så grym.. den vill jag oxå ha... får man fråga vad du köpt den och vad är priset på en sån?

tack, tack:)

frontmasken, styrkronan och styret är inhandlat på http://www.mgm-bikes.de
dom har allt du kan tänka dig i fighterväg, jag har då inte hittat någon fighter-shop med större urval och snyggare delar.

använd inte online-shopen för beställning den gäller bara Tyskland.
Fighter-Wolly svarar snabbt på e-mejl ,skaplig engelska, och det är inga problem att göra affärer med honom.
Om jag inte minns helt fel så var grejerna hemma med posten på 2-3v från beställningen. Man fick välja på förskottsbetalning (lite billigare frakt) eller postförskott, (lite dyrare frakt) tror att det var runt 200:- i frakt. Funkar precis som när du beställer från Sverige, hem till närmsta postkontor och betala när du hämtar ut det.
Jag valde postförskott så klart, man betalar ju inte innan man fått grejerna ;)

Kan varmt rekommendera MGM-bikes.de
 
Last edited:

Ekerholm

Guest
tack, tack:)

frontmasken, styrkronan och styret är inhandlat på http://www.mgm-bikes.de
dom har allt du kan tänka dig i fighterväg, jag har då inte hittat någon fighter-shop med större urval och snyggare delar.

använd inte online-shopen för beställning den gäller bara Tyskland.
Fighter-Wolly svarar snabbt på e-mejl ,skaplig engelska, och det är inga problem att göra affärer med honom.
Om jag inte minns helt fel så var grejerna hemma med posten på 2-3v från beställningen. Man fick välja på förskottsbetalning (lite billigare frakt) eller postförskott, (lite dyrare frakt) tror att det var runt 200:- i frakt. Funkar precis som när du beställer från Sverige, hem till närmsta postkontor och betala när du hämtar ut det.
Jag valde postförskott så klart, man betalar ju inte innan man fått grejerna ;)

Kan varmt rekommendera MGM-bikes.de

okej.. tackar för tipset..:tummenupp ska gå in där och kolla lite... hoppas man fattar något av vad det står.. kan inte ett ord tyska.. men köper man själva masken för sig sj eller är det komplet med lysse oxå?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
okej.. tackar för tipset..:tummenupp ska gå in där och kolla lite... hoppas man fattar något av vad det står.. kan inte ett ord tyska.. men köper man själva masken för sig sj eller är det komplet med lysse oxå?
komplett med lyse och rosfria hållare att klämma runt gaffelbenen, man väljer dimension på dom själv.
Prova att babelfisha om du inte fattar german.
MGM-bikes på engelska


:)
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top