SV1000 Fighter

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Grymt! Vore kul om du kunde ge lite intryck om hur köregenskaperna blev nu när den byggts om till fighter. Har läst tester på den nakna sv:n där dom tyckte att den var mkt nervösare än den med halvkåpa, och att den svajjade/vobblade i kurvor och över ojämnheter. Detta skulle enligt testarna bero på den mer uppräta sittställningen och att det blev mindre vikt över framändan.


Som det är nu funderar jag på att antingen streetfighta en SV så som du har gjort, eller att köpa en GSX-R 1000 -03 och bygga om den.
Du har väll haft en GSX-R också? Helt olika hojar, men den lägre försäkringen talar ju för sv:n...
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Grymt! Vore kul om du kunde ge lite intryck om hur köregenskaperna blev nu när den byggts om till fighter. Har läst tester på den nakna sv:n där dom tyckte att den var mkt nervösare än den med halvkåpa, och att den svajjade/vobblade i kurvor och över ojämnheter. Detta skulle enligt testarna bero på den mer uppräta sittställningen och att det blev mindre vikt över framändan.


Som det är nu funderar jag på att antingen streetfighta en SV så som du har gjort, eller att köpa en GSX-R 1000 -03 och bygga om den.
Du har väll haft en GSX-R också? Helt olika hojar, men den lägre försäkringen talar ju för sv:n...

hmm......har bara kört några kilometer ännu och inte så fort heller men som det kändes så blir detta den roligaste sommaren av alla. Den känns bättre än jag trodde. Som en blandning av KTM'n och sporthojarna, lättmanövrerad och go i allmänhet. Det där med vobblandet känner jag igen. Pressar man SV'n så svajjar den en del men det är helt kontrollerat, lite kul faktiskt, man känner sig som man harvar runt på Isle of man, samma rörelser i styret men i lite mer moderata hastigheter:D Jag har sänkt framändan redan sen tidigare för att få lite snabbare styrrespons men jag märkte inte att den rörde sig mer för det. Det blir till att labba lite när värmen kommer så man vågar ladda på lite för fästets skull. Jag skulle tro att den inte är lika upprätt som den nakna varianten av SV, men vi får väl se. Det går ju alltid att montera ett gammalt hederligt vobbelstag för att styva upp gaffeln för det är den som ger sig.

GSXR 1000 är en helt vild hoj, man måste fråga sig om det är värt att betala så mycket i försäkring för den, jag tycker inte det, när man kan ha så roligt på en SV, det är ju kurvorna som är roliga och inte att ligga å blåsa på som en dåre på rak fin väg. Förresten vill du ha en snabb värstigfighter så har du väl redan ett perfekt objekt:tummenupp

Jag labbade lite med en insats till burken idag, få se vad ni tycker om denna:yoparty ha....den flög iväg.....måste nog sätta dit den ordentligt:D
Brum brum 2
 

Bifogat

  • Brum2_0001.jpg
    Brum2_0001.jpg
    54.1 KB · Visningar: 186
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Sant, men ZX12:an är alldeles för tung för min smak. En GSX-R K3 väger väll bara strax över 160kg, så den vore ju klart grym som fighter. Är inte intresserad av att ligga o blåsa i 250 km/h, bakhjul och kurviga vägar är det som gäller.

Ska inte snacka så mkt OT i din tråd, men kom gärna med mer info om hur du upplever hojen när du hunnit köra lite mer.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Sant, men ZX12:an är alldeles för tung för min smak. En GSX-R K3 väger väll bara strax över 160kg, så den vore ju klart grym som fighter. Är inte intresserad av att ligga o blåsa i 250 km/h, bakhjul och kurviga vägar är det som gäller.

Ska inte snacka så mkt OT i din tråd, men kom gärna med mer info om hur du upplever hojen när du hunnit köra lite mer.

no worries, fighter-diskussioner kan aldrig vara OT:tummenupp, vad tycker du om six-shooter insatsen då? är det FÖR mycket eller?
 

FullRulle77

devil wanna wear my skin
Gick med
2 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
FZ1
Måste börja med å ge dig beröm, grym hoj!!!!
Jag kommer att skaffa en SV1000 jag och göra om den till streetfighter också, så jag följer den tråd intensivt. Hur blev ljudet med insatserna? Högt - jävligt högt - tok högt, var på skalan ligger den?

Måste börja med å ge dig beröm, grym hoj!!!! :tummenupp
Jag kommer att skaffa en SV1000 jag och göra om den till streetfighter också, så jag följer den tråd intensivt. Hur blev ljudet med insatserna? Högt - jävligt högt - tok högt:va , var på skalan ligger den?
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Måste börja med å ge dig beröm, grym hoj!!!!
Jag kommer att skaffa en SV1000 jag och göra om den till streetfighter också, så jag följer den tråd intensivt. Hur blev ljudet med insatserna? Högt - jävligt högt - tok högt, var på skalan ligger den?
Tackar :)
Det är fortfarande lite högt. Med den insatsen som följde med dämparen så blir det för tyst så jag fotsätter justera lite med fler rör som går längre in i dämparen, det kommer att bli lagom när jag är klar, det är bara en tidsfråga innan det blir bra.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Idag har jag lämnat in masken på lackering, dom lovade den tillbaka denna vecka så nu blir det till att vänta med spänning:tuttar bara att hoppas att dom kan fixa till kulören så den stämmer nåt sånär med resten. Six-shooter insatsen är oxå klar, nu låter den lagom, tror jag:yoparty Nu är det bara vädret som saknas sen kan man ge sig ut på vägarna och skrämma rådjuren. Beställde Lellebiljetterna idag och det var ju i sista rappet. Skit, hemresa söndag morgon, kvällsresan var redan fullbokad, måste va rekordtidigt:huvet det blir nog mycke folk i år verkar det som. Om ni inte beställt biljetter redan så skynda på:tummenupp
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Så gott folk, till slut så står den där och blänker:tuttar Jag är ganska nöjd det sticker jag inte under stolen med, visst lite putsning behövs men det var det inte väder för idag. Avgaset blir det till att fortsätta med, nu är det för tyst och pruttar:tungan lite som en HD :näsblod , det funkar inte riktigt perfekt på en fighter men det löser sig som han sa som sket i slasken:D Nästa vinter får det bli lite mer bling bling, nu får den duga för säsongen
Här får ni lite bilder på skönheten:yoparty

20.jpg


21.jpg


22.jpg
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ja, jävlar vad snygg den blev :yoparty

Jag är inte avundsjuk:gnissla
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
tack!
jag förstår att du är lite avis:D
är det någon som har tips på riktigt snygga backspeglar, man har ju inte ögon i nacken även om de hade varit enklast
 
Last edited:

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
sporty -93
sånna här har jag. tycker att dom är rätt snygga på en fighter... annars är ju styränds speglar alltid rock n roll

200P1071322.JPG
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:näsblod stora bilder är bra för oss som är närsynta :rolleyes:

:tummenupp men du grappen den bidde fiiiiiiinnnnnn :yoparty :D
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
tack för alla positiva omdömen, bara ett problem,
det börjar redan klia i fingrarna att fortsätta,
jag har en nästan ny turbo som legat och väntat på en hojmotor i 2 år nu,
den skulle man kanske ha dit på den här?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Haha, klart du ska ha turbo! :D :tummenupp


Gillar verkligen färgen på din hoj, tycker ramen gör sig extremt bra på en fighter också. Vore som sagt kul att få lite synpunkter sen när du hunnit köra med den. Tror du den skulle bli jobbig att köra i landsvägsfart om man drevade ner den ett kugg fram och upp tre kugg i bak?

Har du nån bild som är tagen rakt från sidan?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Haha, klart du ska ha turbo! :D :tummenupp


Gillar verkligen färgen på din hoj, tycker ramen gör sig extremt bra på en fighter också. Vore som sagt kul att få lite synpunkter sen när du hunnit köra med den. Tror du den skulle bli jobbig att köra i landsvägsfart om man drevade ner den ett kugg fram och upp tre kugg i bak?

Har du nån bild som är tagen rakt från sidan?

liiiite mer från sidan bara:tungan

23.jpg


Jag har faktiskt beställt ett 15drev till den men jag har inte fått hem det ännu. Jobbigt i landsvägsfart blir det nog inte den varvar inte mycket nu, 2 kugg ner fram blir ungefär samma som varvtal som SV650 har jag en känsla av (frugan har en så'n) och det är inte jobbigt. Det enda jobbiga blir nog att hålla sig kvar i styret när man drar på. :D allvarligt nu, börjar man hetsköra på vägen, (jag tog mig en repa idag) så är den lite annorlunda mot förut, det känns som det är mer drag i den nu när man måste hålla sig kvar i styret, frågan är om det är nödvändigt att dreva ner den egentligen men det är klart vill man wheela på fler växlar så kanske det behövs:va
 
Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Gud va snygg den blev, bra byggt mycket bra! Nylackade fightermasken är verkligen pricken över i´t. Den blir rå med den, grattis!!
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top