SV1000 Fighter

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tackar för bilden! ZX-12:an åker ut på annons i veckan, sen blir det nog en SV fighter för mig också :tummenupp (om jag nu inte skulle hitta en GSX-R 1000 -03 till fyndpris) Skulle gärna ha en SV i samma färg som din, men den verkar vara lite ovanlig. Iaf just nu....

Du lider inte av att den blir ostabil i högre farter eller över bulor i vägen? En nerdrevning är ju mest för att man ändå inte ligger så ofta över 200km/h och det är roligare med riktigt bra drag i lägre farter istället.

Att den blir mer wheeliebenägen är ju givetvis också ett plus :)
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Tackar för bilden! ZX-12:an åker ut på annons i veckan, sen blir det nog en SV fighter för mig också :tummenupp (om jag nu inte skulle hitta en GSX-R 1000 -03 till fyndpris) Skulle gärna ha en SV i samma färg som din, men den verkar vara lite ovanlig. Iaf just nu....

Du lider inte av att den blir ostabil i högre farter eller över bulor i vägen? En nerdrevning är ju mest för att man ändå inte ligger så ofta över 200km/h och det är roligare med riktigt bra drag i lägre farter istället.

Att den blir mer wheeliebenägen är ju givetvis också ett plus :)

Lycka till med försäljningen, jag skulle gissa att det är väldigt lättsålt nu.
När det gäller SV så tänk på att 03:eek:rna är snyggare än resten, dom har högre röv på S-modellerna. Sedan ändrades bakramen till att va lika som N-modellen. Jag såg en kopparfärgad i förrgår på blocket men idag var den borta. :( så det gäller nog att slå till snabbt när du hittar en, dom flesta är ju silver eller blå. Sen är det ju att tänka på om man vill ha silver eller svart ram, den svarta kom på 05:eek:rna men jag tycker att silverramen är mycket snyggare, den "visar upp sig" betydligt mer och eftersom den är så rysligt vacker så ska den visas upp:tummenupp

Det där men instabiliteten är något jag vant mig vid, jag gillade det inte alls när jag kom från gixxern som var stabil som ett tåg. Jag funderar på att slänga dit GSXR-gafflar dom passar tex. från gixxer1000 -01 på den men det blir inte i år och det är inte säkert att jag gör det heller för det stör mig inte särskilt mycket. Som jag tidigare sagt så är det små och kontrollerade rörelser och det blir aldrig otäckt eller så, så varför bry sig e.g.?
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Så kliade det för mycket i fingrarna igen, fram med svetsen och pilla ihop lite highpipe och hmm..... jag vet inte om det blev bättre.
Kan ni ge mig lite råd om vad som är snyggast. I det gamla läget så blev dämparen så låg så att jag riskerar att det blir den som tar i asfalten före fotpinnen och det vill man ju inte, jag känner mig inte trygg med den monteringen, kommer köra som en kärring då. Ljudet är jag inte heller nöjd med det blir liiiiite vasst istället för det där goa mullret från gamla Laser-dämparna:va
Vad ska jag ta mig till tro?

24.jpg
 
Last edited:

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Tjena..

Snygg hoj:tummenupp
Jag tycker nog det var lite snyggare med det nere, för att kolla om det går fritt snegla från pinnen ner till däcket så ser du om du har marginaler.

Keep up the good work :tummenupp
 

Bifogat

  • 21.jpg
    21.jpg
    114.5 KB · Visningar: 201

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Tjena..

Snygg hoj:tummenupp
Jag tycker nog det var lite snyggare med det nere, för att kolla om det går fritt snegla från pinnen ner till däcket så ser du om du har marginaler.

Keep up the good work :tummenupp

tyvärr så är det dämparen som går i precis före fotpinnen och det går kanske att justera lite men det är forfarande lite chansning, visserligen har jag inte vart i med fotpinnen förut men, men kanske snyggare innan iaf......hmmmm.....jag vet inte riktigt hur jag ska göra:va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ljudet är jag inte heller nöjd med det blir liiiiite vasst istället för det där goa mullret från gamla Laser-dämparna:va
Vad ska jag ta mig till tro
Kan du öppna dämparen?

Ifall du kan göra det så montera in något som slår sönder ljudet.

Jag gjorde som så att i min dämpare monterade jag in ett 30-50 tal skruvar i den perforerade delen. Skruvarna skruvades in mot mitten och hamnade där avgaserna/ljudet färdades.
På detta sätt så slogs ljudet sönder och lät mer mullrigt och mindre skarpt.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Kan du öppna dämparen?

Ifall du kan göra det så montera in något som slår sönder ljudet.

Jag gjorde som så att i min dämpare monterade jag in ett 30-50 tal skruvar i den perforerade delen. Skruvarna skruvades in mot mitten och hamnade där avgaserna/ljudet färdades.
På detta sätt så slogs ljudet sönder och lät mer mullrigt och mindre skarpt.

jag har provat med flera olika insatser men det blir inte riktigt bra. Är väl bara att fortsätta labba med insatsen då. Vad säger du om highpipen då?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Försök hitta något som slår sönder ljudet. Så att ljudet är tvunget att studsa runt lite innan det kommer ut. För kommer det rakt ut så låter det väldigt skarpt.

Gillar för övrigt High-pipen mer än det gamla upplägget :tummenupp
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Försök hitta något som slår sönder ljudet. Så att ljudet är tvunget att studsa runt lite innan det kommer ut. För kommer det rakt ut så låter det väldigt skarpt.

Gillar för övrigt High-pipen mer än det gamla upplägget :tummenupp

ok, jag forsätter väl på den här linjen ett tag till, va och handlade en ny insats på mekonomen idag den ska jag modda med att "vika" in ett flertal flikar så man "styr" ut ljudet i dämpullen får vi se om det blir bättre, jag gillar den här lilla dämpar-rackaren så jag vill ju inte ge upp än.
 

kjellon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-00, Ducati 996
Behåll Highpipen!!
Coolt..
Precis som alla skriver försök att krossa det vassa ljudet. Skulle vara riktigt coolt om du kunde få lite "botten" i ljudet!

Måste bara...
Förstår att du inte är en "kromare" men jäklar om du polerat upp ramen på hojjen..
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Behåll Highpipen!!
Coolt..
Precis som alla skriver försök att krossa det vassa ljudet. Skulle vara riktigt coolt om du kunde få lite "botten" i ljudet!

Måste bara...
Förstår att du inte är en "kromare" men jäklar om du polerat upp ramen på hojjen..

Det blir nog mer bling efter nästa vinter:tummenupp och kanske en stressfläkt mé, vad det gäller ljudet så känner jag mig stärkt av alla glada tillrop, det SKA gå att få till det!
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
jahapp, dagens skörd då, blev till att göra färdigt highpipen och det var tur att jag inte gav upp i förtid för det blev faktiskt mycket snyggare

25.jpg


26.jpg


30.jpg


och så till insatserna, de här har jag fått till
från vänster....
1. orginalet till dämparen:låter bra när man gasar men låter som en SAAB V4 när man släpper gasen :skrämd
2. Senaste låter lite högt tuffar lite vid pådrag och fräser lite vid avslag den med.
3. Six-shootern: låter lagom högt men lite mesigt och oxå lite fräsljud när man släpper gasen

28.jpg

29.jpg
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
här är senaste skapelsen, den låter ganska bra tycker jag. Få se hur hojen går när man kan ge sig ut och gasa ordentligt till helgen, hoppas att den inte blir för tilltäppt
 

Bifogat

  • insats.jpg
    insats.jpg
    5 KB · Visningar: 98

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
usch vad snygg den blev m highpipen allså!!
men en solo cuts vore någe allså, ja köpte min på en importfirma, suzuki original lackad o klar när den kom vore grymt m en sådan på din!!!!
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
usch vad snygg den blev m highpipen allså!!
men en solo cuts vore någe allså, ja köpte min på en importfirma, suzuki original lackad o klar när den kom vore grymt m en sådan på din!!!!

Tackar! Ja det blev faktiskt bättre med highpipen än innan men jag får lägga om mina rutiner lite när jag är ute och kör. Jag brukar alltid flytta upp fötterna så att tårna vilar på fotpinnarna när jag kör aktivt, men nu så vill gärna stövlarna slå i avgasröret när jag gör detta och det är lite störande, det blev lite för tight med röret upp bakom fotpinnen.

Var exakt fick du tag på solokutsen, för jag skulle verkligen vilja ha en så'n
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Grattis till ett snyggt bygge!
En sån där ska det bli en dag...

/Uffe
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Tackar! Ja det blev faktiskt bättre med highpipen än innan men jag får lägga om mina rutiner lite när jag är ute och kör. Jag brukar alltid flytta upp fötterna så att tårna vilar på fotpinnarna när jag kör aktivt, men nu så vill gärna stövlarna slå i avgasröret när jag gör detta och det är lite störande, det blev lite för tight med röret upp bakom fotpinnen.

Var exakt fick du tag på solokutsen, för jag skulle verkligen vilja ha en så'n

Jag tror att de var på http://www.mckompaniet.se/, men ja är inte säker..
ja kommer ihåg att ja mailade en massa paralelimportörer o fråga om dom kunde ta hem en åt mig o ja tror att kalaset gick på strax under 1500, lackad o klar i samma färg som hojen!!

du kan gå in på www.suzuki.de, o titta om dom fortfarande har cutsen som tillbehör!!:yoparty
 
Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Kunde inte låta bli vinkelkapen utan kortade av en av mina Laser-burkar idag, ljudet är numer som ljuv musik för mina öron, inte lika snyggt som den lilla slutdämparen men det får jag leva med för ljudet är tillbaka:hoppa
31.jpg
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Både ris och ros, men det hoppas jag du kan ta:
Kanonsnyggt, förutom den förskräckliga kåpan fram. Ser ut som nån såndär actionfigur man kan köpa på en leksaksaffär. Hör inte hemma på en hoj!

Men, smaken som baken! Annars ser det mycket proffsigt ut!
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top