SV1000 Fighter

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Skitsnygg hoj! Grym ljuddämpare, ascool.

Funderar på att införskaffa en till min Bandit. Hur tänker du sätta fast den så att det sitter stabilt på röret/rören från cylindrarna?:va

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Skitsnygg hoj! Grym ljuddämpare, ascool.

Funderar på att införskaffa en till min Bandit. Hur tänker du sätta fast den så att det sitter stabilt på röret/rören från cylindrarna?:va

Jag kommer att svetsa fast ett järn på muffen, orginalfästet sitter precis där så jag tänker försöka skippa klammer runt dämparen den ska sitta ändå, hoppas jag

Jag måste fixa rörböjar och gas till svetsen innan jag kommer vidare, jag räknar med att behöva 3st 90g och 1st 60g plus en massa klurande för att få till grenröret

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag tänkte inte ha 2 dämpare och orsaken är ganska enkel. Orginal röret är väldigt tillplattat pga att både nedåtgående rör från bakcyllen och uppåtgående från framcyllen-vä dämpare ska samsas plus att stödet själ så mycket plats på vä sida, flödet i den biten är rent usel. en snabb bedömning är att det är neråt halva mot hö sida iaf om man känner på avgaserna när dom puttrar ut ;) Det enda möjliga om man ska ha 2-2 är att bygga underseat så att man kan dra den bakre cyllen direkt upp till dämparen istället för att gå ner i "ormboet" och vända. Bygger man 2-1 som jag har tänkt så kan man gå ner och ihop med den främre cyllen utan att "platta" till röret.

Angående SV'n som hoj i stort så är det en mycket bra kompromiss, visst kan jag sakna min gamla gixxer 1000 för effekten ibland men SV'n är precis "lagom" till det mesta, jag gillar den skarpt. Weeliebenägen? det får väl bli ett nja där. Det är inte så att den reser sig självmant på 2:an, men å andra sidan så är jag ingen bakhjuls-guru hur gärna jag än vill va det :D Jag kommer nog att dreva ner den så småningom men det beroro lite på hur den blir när man flyttar tillbaka tyngdpunkten med den mer upprätta körställning som jag kommer att få nu.

Så du kommer att byta avgassystemet hela vägen från cylindrarna eller? Hur får man annars ihop det till ett 2-1 system?

Låter ju som att en SV1000 skulle kunna vara ett alternativ för mig också, har haft motard tidigare och det var hur kul som helst. Nackdelen var ju att man inte gärna åkte några lägre sträckor på den. Nu har jag en ZX-12:a som man åker bekvämt på, men som visade sig vara alldeles för stor och tung för min smak.

En streetfightad och nerdrevad SV1000 kunde nog vara kul. Ser fram emot fler uppdateringar om ditt bygge.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:såjaponken Du är så duktig så...bara du gör belysningen orange i ställe för vit så blir den ju hu r läcker som helst:tummenupp

Kommer frugan få köra den också när den är klar :hjälm

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
:såjaponken Du är så duktig så...bara du gör belysningen orange i ställe för vit så blir den ju hu r läcker som helst:tummenupp

Kommer frugan få köra den också när den är klar :hjälm

om jag inte visste bättre så skulle jag gissat att du e blond:D lampmasken är INTE lackad ännu, den är vit från början så att säga, och min hoj är inte orange, den är kopparfärgad men det där med färger och tjejer är ju alltid lite svårt :tungan eller oxå kan det vara de där hormoslyr(Agent Orange)-bekämpade hälsinge-skogarna som har påverkat färgseendet:tummenupp

Här kommer lite bilder från dagens arbete, dock fortfarande inte fixat gas til svetsen så det sitter bara med buntband än så länge:D

7.JPG

.
8.JPG

Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
om jag inte visste bättre så skulle jag gissat att du e blond:D lampmasken är INTE lackad ännu, den är vit från början så att säga, och min hoj är inte orange, den är kopparfärgad men det där med färger och tjejer är ju alltid lite svårt :tungan eller oxå kan det vara de där hormoslyr(Agent Orange)-bekämpade hälsinge-skogarna som har påverkat färgseendet:tummenupp

:7peta Nu ska lilla fabbron hålla sig lugn ;) så inte nå händer med pumpen :tungan
Orang sa jag bara för att jäklas och aha jag missa infon om att den inte var lackad än så vit är inte permanent vilket är en fördel :lol

Hälsingeskogarna har inte alls blive invaderad och inte heller är de nå fel på oss därifrån...Borde ju du veta nå om :crash :tuttar :hoppskrat :rullandeu

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
ARrrrrgghhh. många onda tankar i garaget idag. Jag fixade gas till svetsen och den funkade ju hela 4cm innan tryckregulatorn bestämde sig för att nu hade den gjort sitt, det började pysa fett om den så att säga. Hmmm :va undrar hur en så'n ser ut inuti, kan ju inte va alltför hightech. Efter att ha rivit isär framdelen elva gånger utan att fått den att fungera så åkte den itu i beståndsdelar och se där, en lite gummi mojäng som inte såg frisk ut, pilla bort och vända på den kanske:va . Hurra den funkar igen, men nu hade det blivit för mörkt för att svetsa vidare så jag klämde dit acewellmätaren istället. Här är lite bilder

9.jpg

10.jpg

13.jpg

11.jpg

12.jpg

jag tycker att det ser ut att bli bra med dämparen, den pekar lite lagom snett ut:yoparty

Last edited:

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
sporty -93
det ser riktigt lovande ut! det är så där en fighter ska se ut! kul att det går undan med bygget oxå! fortsätt att ta bilder! skitkul att titta på!

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
nu är grenröret Mekonomen á 170:- i princip klart, det ska bara till ett par fästöron. Flödet i det blir inte perfekt:D men skit samma Lacken till masken är på ingång från Sundsvall, ja jag vet det är kanske onödigt långt bort men de fixade orginallack på sprayburk för 185:- så det blir ju inte så dyrt det heller

14.jpg

15.jpg

16.jpg

Last edited:

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Äntligen ute i det fria, nu är den snart helt klar, ska försöka få masken lackad till veckan

17.jpg

och här har ni en liten film innehållande första provgasningen med nya systemet, högt? nja inte så farligt:D
Brum brum filmen

.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Äntligen ute i det fria, nu är den snart helt klar, ska försöka få masken lackad till veckan

17.jpg

och här har ni en liten film innehållande första provgasningen med nya systemet, högt? nja inte så farligt:D
Brum brum filmen

.

skulle haft en cuts o tatt bort den där spoilern(handtaget) bakpå.. :tummenupp

[PlastRaket]

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
skulle haft en cuts o tatt bort den där spoilern(handtaget) bakpå.. :tummenupp

Va :skrämd är det inte übercoolt med 15 o clock bar på en fighter?:D
Japp, det är klart att det inte är så snyggt med "sissybar":D det kommer förändringar där med så småningom just nu så hade jag inget val än att sätta tillbaka de om jag ville ha sadeln med mig tillbaka efter provturen:yoparty

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin