SV1000 Fighter

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Shit, den här tråden vill jag verkligen följa! Brutalt... :p
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Inte alls dum:tummenupp

Var hittade du den?

hos Micro.
Jag har letat efter liknande slutdämpare men just denna men dessa delikata mått (95mm diam) och insats har jag inte sett tidigare, vill man ha fetare dämpare (135mm) så finns det många att välja på i krom, kolfiber eller kevlar men 4" i utblåset är väl lite FÖR stort. Det enda jag är lite orolig för är att den kommer att väsnas en del men men, jag har lite tankar om en möjlig lösning på det, vi får välan se:yoparty
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jag vill inet var apetig , men jag tror den hade gjort sig bättre som high-pipe. Flytta upp den så den ligger i linje med bakkåpan o byta bakgavel så du får ett mindre utblås. Ser lite galet ut som det är nu.... Tycker jag:rolleyes:

Annars en mkt läcker dämpare !!!:tummenupp
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Jag vill inet var apetig , men jag tror den hade gjort sig bättre som high-pipe. Flytta upp den så den ligger i linje med bakkåpan o byta bakgavel så du får ett mindre utblås. Ser lite galet ut som det är nu.... Tycker jag:rolleyes:

Annars en mkt läcker dämpare !!!:tummenupp

highpipe är ju läckert förstås men mjaaaaa........som highpipe är jag rädd att den blir lite tanig, ett långt rör som hänger på utsidan och slutar i en så'n lite fjutt jag är rädd att det inte funkar. Jag provade lite så först, och även dubbla underseat skulle nog bli grymt men dom här "stubbarna" som sticker fram har ju t.o.m. blivit poppis som orginaldämpare på sista tiden så jag fastnade för denna placering men det är ju bara att ändra på om det skulle bli tokfel. Fetutblåset behåller jag tillsvidare för det är ju det som sticker lite ut lite extra mot de flesta andra:yoparty "bara" 3":D
 
Last edited:

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
Det blir nog bäst att ha den där du satt den nu! mycket snyggt! :tummenupp Får bara se till att polera bort trycket på dämparen om det nu inte e ett klistermärke?
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
kommer inte motorn gå lite annerlunda med den där? nu kommer du ju få lov att fixa öppet sportluftsfilter och mappa om den för att jämna ut det ;)
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
kommer inte motorn gå lite annerlunda med den där? nu kommer du ju få lov att fixa öppet sportluftsfilter och mappa om den för att jämna ut det ;)

inte för jag tror att det blir nå' väsentligt större skillnad från två öppna Lazer-burkar mot denna, men PC3 finns med i planerna från början. Det kommer dock bli en prioriteringsfråga när våren och ebben i årets budget närmar sig
:D
 
Last edited:

Maxad

Max Fighter
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
sporty -93
riktigt frän dämpare! coolt att hitta den på micro oxå! gillar sånna lösningar!:tummenupp
 

neas

Neas
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Malmö
Hoj
Gammal Muskelfighter
Fräckt! Vad har du för anslutningsdiameter på den burken, inner & ytter? Jag behöve nämligenr en som är 55 mm eller större!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ser ut att bli en riktigt grym hoj! Har du en ljuddämpare på varje sida? Tänkte eftersom den har dubbla dämpare i vanliga fall.... Skulle isf va kul att se en bild tagen bakifrån så man ser hur det ser ut.

Hur är SV:n att köra annars? Har läst lite tester där dom beskrev den som "ej wheeliebenägen", sen om man anser det vara negativt eller positivt är ju upp till var och en. Lär man koppla upp den på 2:an eller går den upp med av-på varianten?

Drevar du om din hoj nu när den blir fighter?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Ser ut att bli en riktigt grym hoj! Har du en ljuddämpare på varje sida? Tänkte eftersom den har dubbla dämpare i vanliga fall.... Skulle isf va kul att se en bild tagen bakifrån så man ser hur det ser ut.

Hur är SV:n att köra annars? Har läst lite tester där dom beskrev den som "ej wheeliebenägen", sen om man anser det vara negativt eller positivt är ju upp till var och en. Lär man koppla upp den på 2:an eller går den upp med av-på varianten?

Drevar du om din hoj nu när den blir fighter?

Jag tänkte inte ha 2 dämpare och orsaken är ganska enkel. Orginal röret är väldigt tillplattat pga att både nedåtgående rör från bakcyllen och uppåtgående från framcyllen-vä dämpare ska samsas plus att stödet själ så mycket plats på vä sida, flödet i den biten är rent usel. en snabb bedömning är att det är neråt halva mot hö sida iaf om man känner på avgaserna när dom puttrar ut ;) Det enda möjliga om man ska ha 2-2 är att bygga underseat så att man kan dra den bakre cyllen direkt upp till dämparen istället för att gå ner i "ormboet" och vända. Bygger man 2-1 som jag har tänkt så kan man gå ner och ihop med den främre cyllen utan att "platta" till röret.

Angående SV'n som hoj i stort så är det en mycket bra kompromiss, visst kan jag sakna min gamla gixxer 1000 för effekten ibland men SV'n är precis "lagom" till det mesta, jag gillar den skarpt. Weeliebenägen? det får väl bli ett nja där. Det är inte så att den reser sig självmant på 2:an, men å andra sidan så är jag ingen bakhjuls-guru hur gärna jag än vill va det :D Jag kommer nog att dreva ner den så småningom men det beroro lite på hur den blir när man flyttar tillbaka tyngdpunkten med den mer upprätta körställning som jag kommer att få nu.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
snygg fighter... snyggt med röret som du har på sissta bilden, men om du skulle fixa ett på varje sida av hojen så skulle det bli ännu brutalare enligt mig..!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fetutblåset behåller jag tillsvidare för det är ju det som sticker lite ut lite extra mot de flesta andra:yoparty "bara" 3":D


Jag har hittat ett skräckexempel :näsblod

Tänk er det spröda tvåtaktsknackandet som kommer ur den där fetingen :tungan
 

Bifogat

  • bikgfhsize.JPG
    bikgfhsize.JPG
    39 KB · Visningar: 283
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top