Svartjobb, okej eller helt fel

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
bmwjohan skrev:
jag skulle göra vad som helst för att få en svartjobb på heltid under en lite längre tid. fy satan va mycket pengar man tjänar då. jag känner till folk som jobbar svart på heltid i byggbranschen. dom får typ 16.000 i näven och 10.000 från akassan dvs en 25-26.000kr rent i näven i månaden!!!!!!!
kan det bli bättre?

Ja, en liten etta med dörren låst utifrån och ett galler för fönstret så inga bovar tar sig in. dessutom får du lagad mat varje dag... :hihi


Sådant svineri borde det vara angiverilag på. :4skrika
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
bmwjohan skrev:
jag skulle göra vad som helst för att få en svartjobb på heltid under en lite längre tid. fy satan va mycket pengar man tjänar då. jag känner till folk som jobbar svart på heltid i byggbranschen. dom får typ 16.000 i näven och 10.000 från akassan dvs en 25-26.000kr rent i näven i månaden!!!!!!!
kan det bli bättre?


Jag bara väntar på den dagen jag hittar en tipstelefon för att ange varenda j-l som gör så. Att bidragsfuska på det sättet är detsamma som att stjäla från de som verkligen behöver hjälp.

Jag kan tjäna mer rena pengar än så. Det är bara en myt att det inte går att tjäna mycket pengar vitt. Sanningen är bara att men måste resa, jobba övertid och offra lite för att komma dit.
 

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Honda VFR800FI -98
bmwjohan skrev:
jag skulle göra vad som helst för att få en svartjobb på heltid under en lite längre tid. fy satan va mycket pengar man tjänar då. jag känner till folk som jobbar svart på heltid i byggbranschen. dom får typ 16.000 i näven och 10.000 från akassan dvs en 25-26.000kr rent i näven i månaden!!!!!!!
kan det bli bättre?


[personangreppsmode on] Är du på riktigt? De här dumheterna du släpper ur dig hela tiden, är det åsikter du står för? I mina ögon verkar du vara en riktig ryggradslös varböld. [personangreppsmode off]
/Joel
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
alla ni som klagade på mitt inlägg. ifall ni gick arbetslösa och blev erbjudna att jobba i tre månader svart så att ni får in ca 50.000kr extra, så tror jag inte att ni skulle säga nej. jag tror verkligen inte att det är många som skulle tacka nej till det. ni säger så klart att ni skulle göra det här på forumet men om ni får erbjudandet på riktigt så tror jag att ni skulle tacka ja.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Chrille skrev:
Jag kan tjäna mer rena pengar än så. Det är bara en myt att det inte går att tjäna mycket pengar vitt. Sanningen är bara att men måste resa, jobba övertid och offra lite för att komma dit.

jag vet rätt många personer som tjänar klart mycket mer pengar än så på vitt jobb, men att jobba svart är ett väldigt enkelt sätt att tjäna väldigt mycket pengar på. jag har själv aldrig gjort det, men jag skulle lätt göra det ifall jag fick chansen.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
bmwjohan skrev:
alla ni som klagade på mitt inlägg. ifall ni gick arbetslösa och blev erbjudna att jobba i tre månader svart så att ni får in ca 50.000kr extra, så tror jag inte att ni skulle säga nej. jag tror verkligen inte att det är många som skulle tacka nej till det. ni säger så klart att ni skulle göra det här på forumet men om ni får erbjudandet på riktigt så tror jag att ni skulle tacka ja.

Det är skillnad på tilfälliga lösningar och mer systematiskt utnyttjande av systemet. Det är en svår balansgång men att ta akassa och samtidigt köra heltid svart kan aldrig vara rätt.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
bmwjohan skrev:
jag skulle göra vad som helst för att få en svartjobb på heltid under en lite längre tid. fy satan va mycket pengar man tjänar då. jag känner till folk som jobbar svart på heltid i byggbranschen. dom får typ 16.000 i näven och 10.000 från akassan dvs en 25-26.000kr rent i näven i månaden!!!!!!!
kan det bli bättre?

En sådan Jävel skulle Jag anmäla dirrekt! Det är en sak att jobba svart ett tag, du slipper skatta men det är svårt att betala vissa saker med svarta åengar. Du ska fan inte få bidrag när ju jobba svart, de ag känner inkl mig själv har jobbat vitt och sett det som extrapengar.

Vilka svin!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tycker svartjobb är helt ok! De pångarna köper man ju till exempel bensin till hojen med och där är det 80% skatt då sossarna får sin "beskärda del" likväl. Dessutom har Sossarna förrått svenskarna i och med tullarna de klubbat UTAN folkomröstning av en så betydande investering TROTS att det var grov majoritet MOT i olika undersökningar. Jag är LESS på att sponsra deras vansinne!

I en SANN demokrati ska folket få ta del mer i de stora besluten, inte ha en förtroendevald som billström :zpy som tar besluten åt folket. När de dessutom ljuger sig till maktpossition! Jag kan inte påverka min roll i samhället mer än att försöka stå utanför så mycke Jag kan. Jag låtsas öronmärker mina skattepengar så att de går till vägar,sjukvård,plis, skolor, osv men INTE till tullar och underhållsstöd åt statligt ägda företag som skulle konkat annars!

puh!
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
det verkar vara allmänt accepterat i sverige att jobba svart!

så jag får ansluta mig till den stora skaran o säga,gärna i anslutning till ett VIT jobb

man måste ju betala skatt annars e det kört för ALLA
 

MikkE

Guest
både FÖR och NACKDEL med svartjobb..

För mindre saker som att hjälpa till med nån altan eller trädgårdsskötsel funkar.
Men ska det vara heltid så är jag mot
 

MikkE

Guest
bmwjohan skrev:
jag skulle göra vad som helst för att få en svartjobb på heltid under en lite längre tid. fy satan va mycket pengar man tjänar då. jag känner till folk som jobbar svart på heltid i byggbranschen. dom får typ 16.000 i näven och 10.000 från akassan dvs en 25-26.000kr rent i näven i månaden!!!!!!!
kan det bli bättre?
Svart OCH A-Kassa.. De e såna som bara kostar oss "vitjobbare" pengar.. för jävligt
 

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
GSX-R 750
Jag skulle mer än gärna jobba svart(extrajobb) men det är ju inte så att man sätter upp lappar om att man vill jobba..

:)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
kajlyl skrev:
Varför är det synd om städaren? han/hon tjänar mer och husägaren betalar mindre :)

Det skiljer sig oerhört från fall till fall. De polska kolgruvearbetarna som bor under presseningar tjänar också mer och deras arbetsgivare betalar mindre, tycker du att det är rätt att göra så? Sen finns det säkert städhjälp från öst som behandlas som skit också, vi lever ju i verkligheten.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Det där jävla snacket om att det är rätt att "lura staten"?!
I helvete! Det är oss andra ni stjäl från förbannade iglar och löss! :mad:

Staten? Staten?! Ha! Det är samhället ni stjäl från, inte nån jävla militärjunta..

SgtPepper, right on! :yoparty
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
MikkE skrev:
Svart OCH A-Kassa.. De e såna som bara kostar oss "vitjobbare" pengar.. för jävligt

så tänkte jag också förut. jag tycker att det beror mycket på i vilken situation man är i hur man tänker. om man tex har utbildat sig på högskola och har ett bra jobb där man kanske har 25.000kr i fastlön och hör talas om någon som jobbar svart på flyttfirma + får akassa och får 25.000kr rent i näven så blir man pissförbannad. den situationen var jag själv i förut. var vansinnig på svartjobbarna.

nu när jag är arbetslös och inte har tillräckligt mycket pengar på banken för att kunna göra det jag vill, blir jag avundsjuk på dom som har svartjobben. skulle jubla om jag själv fick chansen. jobbar jag någon månad svart så kan jag köpa ny sporthoj sen. hur fan skulle man kunna stå emot det ifall man får erbjudandet?
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
bmwjohan skrev:
så tänkte jag också förut. jag tycker att det beror mycket på i vilken situation man är i hur man tänker. om man tex har utbildat sig på högskola och har ett bra jobb där man kanske har 25.000kr i fastlön och hör talas om någon som jobbar svart på flyttfirma + får akassa och får 25.000kr rent i näven så blir man pissförbannad. den situationen var jag själv i förut. var vansinnig på svartjobbarna.

nu när jag är arbetslös och inte har tillräckligt mycket pengar på banken för att kunna göra det jag vill, blir jag avundsjuk på dom som har svartjobben. skulle jubla om jag själv fick chansen. jobbar jag någon månad svart så kan jag köpa ny sporthoj sen. hur fan skulle man kunna stå emot det ifall man får erbjudandet?

"Oj, jag blir så avundsjuk på de som har MC. Då måste jag ju få lyfta bidrag och ha inkomst samtidigt"

Parasit tror jag den korrekta benämningen är.

gladh
 

MikkE

Guest
bmwjohan skrev:
så tänkte jag också förut. jag tycker att det beror mycket på i vilken situation man är i hur man tänker. om man tex har utbildat sig på högskola och har ett bra jobb där man kanske har 25.000kr i fastlön och hör talas om någon som jobbar svart på flyttfirma + får akassa och får 25.000kr rent i näven så blir man pissförbannad. den situationen var jag själv i förut. var vansinnig på svartjobbarna.

nu när jag är arbetslös och inte har tillräckligt mycket pengar på banken för att kunna göra det jag vill, blir jag avundsjuk på dom som har svartjobben. skulle jubla om jag själv fick chansen. jobbar jag någon månad svart så kan jag köpa ny sporthoj sen. hur fan skulle man kunna stå emot det ifall man får erbjudandet?
kan hålla med om det.. jag har själv bara gymnasieutbildningen och fixade jobb ganska så lätt när jag gick ut, jobbar på skola nu. Men nu när det är BÅDE Svart och A-kassa blir jag förbannad.. Hade varit mer ok med ett av alternativen. Och jag säger inte att jag inte skulle ta ett svartjobb för nån månad och få in 16k i handen lätt.. Men när det är under mkt längre tid så tycker jag att det är fel.
 

Banshee

Nu med körkort!
Gick med
5 Aug 2003
Ort
JKPG
Hoj
Yamaha TT600R -98
Ugluk skrev:
Det där jävla snacket om att det är rätt att "lura staten"?!
I helvete! Det är oss andra ni stjäl från förbannade iglar och löss! :mad:

Staten? Staten?! Ha! Det är samhället ni stjäl från, inte nån jävla militärjunta..

Inte bara "oss andra" de stjäl från, de gräver en grop åt sig själva och åt sina efterkommande. De pengar de "tjänar" gör att man blir tvungen att skära ner på vården, skolorna o.s.v. Många av de som jobbar svart kan säkert ha skatterna att tacka för livet (hur många skulle haft råd att t.ex betala behandling för leukemi när de är <18 och lever i en "medelsvensson-familj"?).
Men det som äcklar mig mest med de här kortsynta (de som jobbar heltid svart + tar ut bidrag) människorna är deras sätt att bara tänka på sig själva i nuet, medans de verkar skita totalt i framtiden.
 

HanneZ

Guest
ja känner till massor som bidragsfuskar, hade de inte vart svårbevisat hade ja anmält hela bunten. För jävligt. Ju mer de svartjobbas ju värre blir det. Fast o andra sidan känns det som om nuvarande reglar och lagar inbjuder till svartjobb. En bekant har en en-mans-firma och skulle anställa en person men de va stört omöjligt. Kostnaderna va helt orimliga.

/ Hannes
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
sgtpepper skrev:
För att det till 90% är äckliga karriärsapor som anlitar svart städhjälp. Kan man inte tvätta sina egna underkläder och dammsuga trots att man bor i ett singelhushåll i en mindre lägenhet så är man antingen efterbliven eller äcklig eller både och.
Suck...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top