RD 350 ROCKS
Ny medlem
Med tanke på framdäcket,,hur noga, och ofta, kollar du däckstrycket?
Spelar större roll än man kan tro för livslängden,,och så även i bak,,
Med tanke på framdäcket,,hur noga, och ofta, kollar du däckstrycket?
Jag råkar ut för samma problem på min MTS1200.. Speciellt ibak. Mycket vrid och man gasar gärna.
Har haft samma tanke att skicka upp hojen på centralstödet och sätta fart på bakdäcket med en bandslip eller med motorn och ta av "det värsta" av kanten med en rasp eller liknande så man slipper den inte så roliga känslan av ett plattslitet bakdäck.
Svarvstål vetif*n om jag vill hålla på med, känns lite farligt. Sandpapper känns som att det borde blir igensatt omgående.
När jag jobbade på en däckfirma/bil verkstad så svarvade vi däck med en speciell maskin för folk som körde typ endurance och 24h race med bilar.
Skicka ett mail och fråga. Det mesta var med ett stål för att få ner klackarnas storlek och en rasp för att runda hörnen.
Detta var på den goda tiden när man var ung men sist jag var där så tror jag tusan att jag såg maskinen stå kvar
Varför inte bara åka ut på natten o köra rondell en stund? Eller på lämplig stor parkering? Ladda ner en ljudbok att lyssna på om det blir tråkigt.
Annars kan du ju leka lite slalom på vägen när du är relativt ensam där, är du lite ihärdig lär även detta slita ner kanten en aning.
Har testat med lite slalom då och då, och jag tror banne mig att det hjälper. Om inte annat så håller man undanmanöver-manövern i trim.
Så, Maggy, har du varit upp till Korpis?
Jag har sett en K1600 tuffa runt på en gocartbana. Han körde om sporthojar med radion på full volym.
Tuvängen förra sommaren?
Det var en galen syn
Nope... har tillbringat de senaste veckorna på fyra hjul.
Sen kan jag väl inte säga att det räcker att det är lite kurvigt där då jag har 15 mil dit blir det likförb.. platt.
Varför inte bara åka ut på natten o köra rondell en stund? Eller på lämplig stor parkering? Ladda ner en ljudbok att lyssna på om det blir tråkigt.
Annars kan du ju leka lite slalom på vägen när du är relativt ensam där, är du lite ihärdig lär även detta slita ner kanten en aning.
Jag tycker att en pansarfil mot ett snurrande hjul borde funka utmärkt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|