Sveavägen just nu (20.30, 19/7)

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
KJECOP skrev:
2319101
Visst är det nog så att kommunen lyssnar lite extra om polisen kommer med några förslag och idéer. Men frågan blir ju sedan vem som skall betala, ingen vill ju slanta upp det som krävs för att få till en bana.

Vad kostar resurserna som används "fel" då? Mantid är inte gratis och om det kan användas till bättre saker och förhindra brott så koster det ju samhället mindre och de besparingarna kan ju åtminstone EN gång i världshistorien gå till hojkollektivet.

Mantid är ju något som är populärt som fan att använda som argument när firmorna/fotbollsidiothuliganerna slåss runt om i stan eller utanför Råsunda så begreppet torde inte vara helt obekant för vare sig kommuner eller polisväsende.

Omfördeling av resurser, eller man kanske skulle kalla det för resursväxling men då blir man väl stämplad som Miljöpartist...

Jörgen Karlsson skrev:
2319660 Kan du inte bara olla bumsen den här gången skägget? Som din kamrat vet jag inte om jag kan stå bakom det här polishojsvältandet...
/J

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

För min inre syn såg jag någon som sprang omkring med en "preppad" (färdigollad) dildo och ollade hojar till höger och vänster... sheesh!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
KJECOP skrev:
2318729 Var det han jag pratade med om det olämpliga att köra på bakhjulet på Sveavägen? Men slangade? Han var ju bara upp på bakhjulet och vände ett par kortisar, är det värt namnet att slanga??? Och stod jag där och väntade? Jag hade stått där från klockan 20.30. Och kör man upp på bakhjulet eller något annat otillåtet och desstuom stannar kvar så får man räkna med ett samtal (eller kanske till och med böter). Ett sätt att slippa tjafset med oss är att inte göra sånt, framförallt inte när vi är på platsen.
..

Tja.. Jo det var han som stegrade är väll ett bättre ord.. Han hade som sagt dålig känsla för hur mycket effekt han har i hojen... "hehe"
Tack för ett trevligt samtal.. Fast min erfarenhet från mc-poliser är att de brukar vara vänliga.. ;) Med något undantag..
Gillade verkligen ditt sätt att jobba.. Det vinner respekt..
Kul att du deltar i diskussioner även här på forumet...

På återseende.. och vem vet.. jag kanske bjuder på en munk nästa gång..

// Ezzo

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ska försöka klämma på en vackrare reg skylt med lite fin belysning så kanske man vågar stanna kvar nästa gång.. :)

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Mr.PB skrev:
2319899 asså fy fan till polisen säger jag bara...:fatta!
När det gäller sånt här då jävlar finns det resurser,men annars som man typ såg på insider program om polisen och sånt när det verkligen behövs ne då går de inte...fy fan säger jag bara!!!

Gulligt att du tror på sådana pogram såsom insider.... :pannkyss
Jag lovar dig de är inte vinklade på något sätt.... :tomten - pogram

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Ursäkta inhoppet i tråden från en utsocknes lantis…

Det är mycket gnäll på poliser i allmänhet och trafikpoliser i synnerhet på SH ibland, ingen nämnd, ingen glömd, så inlägget är egentligen inte bundet till den här tråden eller händelsen. Här är iaf något ni kan fundera på innan ni gnäller nästa gång:

1. Resursfördelningen kan ibland diskuteras, men det är väl inte den enskilde polismannen som avgör fördelningen?

2. Enskild polis gör sitt jobb! Han följer någon annans order och har inte skrivit lagen själv, hans arbete är enbart att se till att den efterföljs. Det är alltså inte privatpersonens åsikter som ventileras, det är yrkesmannens. Inte ett dugg konstigare än att rörmokaren tycker dom använder fel verktyg eller på fel sätt löser problemen på vissa jobb, bara för att chefen har bestämt att det ska vara så...

3. De allra flesta poliser är trevliga! Ingen person vill behöva lida för vad en idiot gör vid ett enskilt tillfälle, inte poliser heller. Ingen polis ska behöva lida för vad ett fåtal "rötägg" i kåren ibland gör, de finns i alla branscher, och alla människor kan ibland ha en dålig dag. Att sedan alla som är tuffa och fräna (speciellt inför polare) inte förstår varför trafikpoliser ibland har en dålig dag, kan väl kanske bero på att de inte var med på förmiddagen när man skrapade upp en annan tuffing från asfalten...

4. Om man är så tuff som vissa vill påvisa att dom är, varför gömma sig bakom ett nick? Sätt ut ditt riktiga namn...

5. Håller med om att nr skylten i vissa fall, och till viss del, förstör designen på hojen. Men varför åka utan skylt om man inte har något att dölja? Det är inte speciellt snyggt med skylt på bilen heller, så hur många av er åker utan?

6. Om man har klarat av att ta körkortet, då SKA man veta att det finns lagar och känna till dess innebörd. Finns det tvivelaktigheter ska man bestrida och få saken prövad, men om man vet med sig att man har gjort fel, varför inte acceptera böteslappen utan gnäll? Man eller mus?

7. Om man inte visar en vilja att köra med ansvar så kommer vi snart att behöva bedömas efter mognad när vi ska framföra ett fordon, och inte bara för om vi klarar själva framförandet och har lärt oss trafikreglerna. Exakt vem eller vilka vill ha det så?

8. Sist men inte minst, här är något att fundera på för alla som klagar på att polisen är för hårda, skriver för minsta skitsak och inte lämnar tillräckliga rabatter. Fråga er sedan hur många av er det är som är beredda att göra undantag i ert arbete om ni får betala för godheten själva...

Snäll polis fick böter
Det föreskrivs också att det är den registrerade hastigheten som ska anges i rapporten. För några år sedan åtalades en polisman sedan han skrivit lägre hastigheter på bilisters bötesförelägganden jämfört med de hastigheter som registrerats av radarn. Polismannens välvilja kostade honom 6 000 kronor i böter. Man kan därför inte vid någon hastighetsövervakningsmetod, förutom den så kallade efterföljandemetoden, räkna med att genom vädjanden få polismannen att i rapporten ange en lägre hastighet än den uppmätta.

Källa: http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/hastighetsovervakning/Radar/radar_start.htm

De allra flesta poliser är jättetrevliga tjejer och killar. Att ni i Stockholm dessutom har förmånen att få ha en kille som KJECOP hos er, det ska ni både vara glada och tacksamma för. Om ni kände till ens en bråkdel av vad han har fått uppleva och se på våra vägar under sina år som polis, så tror jag ingen av er hade kunnat döma honom om han hade varit cynisk och bitter i stället :rolleyes:

Nej, lägg ned hackandet på polisen och Keep up the Good Work Kjelle :tummenupp

Roger Strömberg
Norrköping

Last edited:

KJECOP

Guest
Thure skrev:
2319812 Känns skönt man va tvungen att jobba igår :hihi

Men seriöst om *host* polisen *host* fixxa en typ blackraceMC variant på onsdagar vore trevligt.. slipper man kanske åka till skogis och köra stel som en pinne för man är livrädd att man ska åka 10km/h för fort...

Nu ältar jag säkert gammalt som redan påpekats 10000ggr men jag gör det iaf! :tungan
Jag har hört att det under ett par år eller i alla fall under 2005 fanns detta på Tullinge på onsdagar. Det fanns dock en del regler omkring detta med tidtagning m.m. Jag har inte alla fakta om hur det fungerade.

Men tydligen var det så att det inte kom så många mc-åkare och att man därför skulle lägga ner det...

tuppjuck skrev:
2319872 kjecop är en mycket sympatisk lirare, ivjf fick jag det intrycket efter det att han besökte klubben (i tjänsten none the less! :) för någon månad sedan och vi som var där hade en trivsam eftermiddag/kväll med grilla och många frågor och diskussioner... :tummenupp

Söt grimas gjorde han också när någon drog därifrån med raka/öppna Vance & Hines :hihi

Bad troll, no cookie :gnissla
Jag kommer gärna tillbaka om ni vill det... Jag hade också trevligt :tummenupp

Fast halsen var ju lite halvdan och viss heshet gav sig tillkänna.

KJECOP

Guest
Mr.PB skrev:
2319899 asså fy fan till polisen säger jag bara...:fatta!
När det gäller sånt här då jävlar finns det resurser,men annars som man typ såg på insider program om polisen och sånt när det verkligen behövs ne då går de inte...fy fan säger jag bara!!!
Alla åsikter är välkomna.

Du är precis som alla andra också välkommen fram och snacka :)

Men det är inte första gången jag hör detta argument. Jag hör det ungefär 1 - 3 gånger varje arbetspass... 20 arbetspass per månad gånger 11 månader...

Last edited:

IronMike

Guest
Det var några crazy bajkers som tände eld på sveavägen igår :rolleyes: ..å burna helvet på trottoaren

KJECOP

Guest
tuppjuck skrev:
2319915 Vad kostar resurserna som används "fel" då? Mantid är inte gratis och om det kan användas till bättre saker och förhindra brott så koster det ju samhället mindre och de besparingarna kan ju åtminstone EN gång i världshistorien gå till hojkollektivet.

Mantid är ju något som är populärt som fan att använda som argument när firmorna/fotbollsidiothuliganerna slåss runt om i stan eller utanför Råsunda så begreppet torde inte vara helt obekant för vare sig kommuner eller polisväsende.

Omfördeling av resurser, eller man kanske skulle kalla det för resursväxling men då blir man väl stämplad som Miljöpartist...
HU! Det är en svår fråga och vi har många gånger frågat oss detsamma...

För att inte tala om alla utredningar och omorganisationer som ständigt sker inom polisen. Nya renoverade lokaler med nya möbler, köp nytt, köp nytt... För att efter ett par år läggas ner eller göras om på nytt... Och en ny utredning för en ev. omorganisering eller omfördelning av personal och lokaler och så återigen, köp nytt köp nytt...

SENSEI skrev:
2320319 Tja.. Jo det var han som stegrade är väll ett bättre ord.. Han hade som sagt dålig känsla för hur mycket effekt han har i hojen... "hehe"
Tack för ett trevligt samtal.. Fast min erfarenhet från mc-poliser är att de brukar vara vänliga.. ;) Med något undantag..
Gillade verkligen ditt sätt att jobba.. Det vinner respekt..
Kul att du deltar i diskussioner även här på forumet...

På återseende.. och vem vet.. jag kanske bjuder på en munk nästa gång..

// Ezzo
Ja det var trevligt.... :tummenupp

Mmmmmmmmm :drool

Cervantes skrev:
2320626 Ska försöka klämma på en vackrare reg skylt med lite fin belysning så kanske man vågar stanna kvar nästa gång.. :)
Du är också välkommen att komma och snacka :tummenupp

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
KJECOP skrev:
2324216 Alla åsikter är välkomna.

Men det är inte första gången jag hör detta argument. Jag hör det ungefär 1 - 3
gånger varje arbetspass... 20 arbetspass per månad gånger 11 månader...

:tummenupp

Bara 660 juh :tungan

Sen tror jag att du faktiskt får höra det under semestern också, sådeså :)

btw så ska bakre reflexen ha E-märkning men storlek hittar jag ingen info
om någonstans.

KJECOP

Guest
Mares skrev:
2320675 Gulligt att du tror på sådana pogram såsom insider.... :pannkyss
Jag lovar dig de är inte vinklade på något sätt.... :tomten - pogram
Du har så rätt, de kan vara kraftigt vinklade.

Jag vet vissa ärenden som jag haft del i och som tagits upp i sådana program. Och jag kan bara säga att jag inte ens känner igen ärendena och det lilla som jag känner igen framställs på ett helt felaktigt sätt och utan att alla fakta läggs fram.

Det är inte konstigt att många vänder sig mot polisen. Media undegräver med sådana program förtroendet för polisen och dess arbete vilket gör det hela ännu mera svårarbetat varpå det blir nya program och sedan är spiralen igång... :huvet

Jag har inget emot att media granskar polisen och gör program om det, tvärtom. MEN jag anser att man skall visa fakta och inte vinkla och vrida på det som det passar och ger media flera tittare/läsare.

Strömma skrev:
2321775 Ursäkta inhoppet i tråden från en utsocknes lantis…

Det är mycket gnäll på poliser i allmänhet och trafikpoliser i synnerhet på SH ibland, ingen nämnd, ingen glömd, så inlägget är egentligen inte bundet till den här tråden eller händelsen. Här är iaf något ni kan fundera på innan ni gnäller nästa gång:

........

Roger Strömberg
Norrköping
(Kortade ner citatet i mitt svar...)

:tummenupp

Jag skall svara på ditt mail också... Det kommer ;)

cleaner skrev:
2324242 Bara 660 juh :tungan

Sen tror jag att du faktiskt får höra det under semestern också, sådeså :)

btw så ska bakre reflexen ha E-märkning men storlek hittar jag ingen info
om någonstans.
Ja det har du rätt i... Särskilt om jag berättar för någon vad jag jobbar med. Vilket jag undviker att berätta för att slippa sådana diskussioner på semestern. Det får jag nog av på jobbet...

Ja då var det med reflexen som vi trodde. Jag har inte kollat upp det men litar på dig ;)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
KJECOP skrev:
2324225Du är också välkommen att komma och snacka :tummenupp

Kommer mer än gärna fram nu när min hoj blivit fin i allas ögon :)

Måste säga att det är underbart med en "brobyggare" här på forumet som ger alla en vinkling av vad mc länsman ser... Poliserna i detta land behöver personifieras mer på precis det sätt som du medverkar till!

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx10r 04
KJECOP skrev:
2324187 Jag har hört att det under ett par år eller i alla fall under 2005 fanns detta på Tullinge på onsdagar. Det fanns dock en del regler omkring detta med tidtagning m.m. Jag har inte alla fakta om hur det fungerade.

Men tydligen var det så att det inte kom så många mc-åkare och att man därför skulle lägga ner det...

Jag kommer gärna tillbaka om ni vill det... Jag hade också trevligt :tummenupp

Jag är förstasäsongare :) . Skulle nog va trogen stammis där såvida jag inte jobbar dvs.

njelger

Guest
KJECOP skrev:
Efter en ev. kontroll så kan köra därifrån utan någan extra lapp i fickan utan kanske bara har haft ett trevligt samtal med farbror blå.

Teoretiskt sett. De gånger jag blivit stoppad och INTE haft nåt att anmärka på har NI varit extra otrevliga med EXTREMA storebrorsfasoner. Jag har jag aldrig förstått varför. (Öööh du lillgossen, du har provisoriskt skattemärke så här i April. Varför är det för sätt?)

Media undegräver med sådana program förtroendet för polisen och dess arbete vilket gör det hela ännu mera svårarbetat varpå det blir nya program och sedan är spiralen igång...

Jag tror inte det är medias fel faktiskt. Förtroendet för polisen får många törnar från ER prioritering. Har du haft inbrott eller rånad fått hojen stulen? Har du kört utan bälte i 30 knyck i ett industriområde eller parkerat åt fel håll i en återvändsgränd långt inne i ett villaområde? Har du cyklat 15 meter på trottoaren?

Men det är inte första gången jag hör detta argument. Jag hör det ungefär 1 - 3 gånger varje arbetspass... 20 arbetspass per månad gånger 11 månader...

Och ändå...

Last edited:

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
rfb skrev:
2319338 Förra sommaren väcktes min då 8-9 månaders bebis 3 gånger per natt flera gånger i veckan pga mopparna, i är är det nästan tyst...det sköna var när snuten jagade över en av parkerna nere på stan och moppekillen blir skitnödig och vänder sig om och vurpar så klart, skrattade gott åt grabben :yoparty

haha ja det förstår jag verkligen! bebisen grät en hel del då också kan jag tänka mig.. =P hade jag hamnat i samma sits så hade förmodligen studsaren åkt fram! :tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024